نکاتی که باید در هنگام تغییر شماره تلفن خود به آن توجه کنید

نکاتی که باید در هنگام تغییر شماره تلفن خود به آن توجه کنید

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند، این روزها اکثر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در موبایل از آنها استفاده می‌کنیم برای راه اندازی به یک شماره سیم کارت احتیاج دارند.

اکثر کسانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنند می‌دانند که برای استفاده از برنامه‌هایی همچون تلگرام، واتساپ، اینستاگرام، ایمیل و حتی برنامه‌های مخصوص موبایل باید ابتدا با شماره موبایل خود در آن اپلیکیشن‌ها اکانت بسازند.

تا اینجای ماجرا همه چیز طبیعی و بدون مشکل به نظر می‌رسد. اما مشکلات اصلی زمانی به وجود می‌آید که شما بخواهید به هر دلیلی سیم کارت خود را بفروشید یا به دلیل بدهی و خاموش بودن بیش از 90 روز، سیم کارت شما سلب امتیاز شده و به شخص دیگری واگذار شود.

حتی ممکن است این موضوع برای شما اتفاق افتاده باشد؛ که پس از فروش یا واگذاری سیم کارتی که چندین سال از آن استفاده می‌کردید و اکانت تمام برنامه‌های گوشیتان را با آن ساخته بودید، به ناگاه از دست بدهید و دیگر نتوانید به اکانت‌های سابق خود دسترسی پیدا کنید. البته این موضوع زمانی نگران کننده می‌شود که شخص دیگری سیم کارت شما را بخرد و از آن پس به تمامی اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.

در این مطلب می‌خواهیم به شما روش‌های تغییر شماره موبایل در برنامه‌ها و اکانت‌های مختلف تلفن همراه را آموزش دهیم تا اگر شخصی با چنین مشکلی روبرو شد، بتواند در اولین فرصت با تغییر شماره از بروز مشکلات و کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری کند.


تغییر شماره در تلگرام

پس از آن که وایبر به دلیل کندی و اختلال در ارسال و دریافت پیام‌ها، موجب نارضایتی بسیاری از ایرانی‌ها شده بود، تلگرام توانست با سرعت نسبتا خوب خود توجه کاربران را به خود جلب کند. با این وجود این اپلیکیشن هم پس از مدتی فیلتر شد ولی کاربران همچنان به فعالیت خود در این برنامه ادامه می‌دهند. 

تلگرام برخلاف تمامی جذابیت‌‌هایش مخصوصا رویکرد امن در ارسال و دریافت اطلاعات متنی و تصویری، گاهی اوقات کاربران خود را با چالش جدی دسترسی به حساب ‌شان روبرو می‌کند. مدتی قبل پس از آن که ایرانسل اعلام کرد سیم کارت‌هایی که بیش از 90 روز خاموش باشند و کسی از آن‌ها استفاده نکند را سلب امتیاز می‌کند. 

بسیاری از مشترکین این اپراتور بعد از دست دادن سیم کارت‌هایشان با مشکلات فراوانی همچون دسترسی شخص دیگری به اکانت تلگرام خود روبرو شدند.

شما برای تغییر شماره در تلگرام خود باید ابتدا برنامه را باز کنید، سپس به بخش setting بروید. در صفحه‌ای که ملاحظه می‌کنید، شماره تلفن شما مشخص می‌باشد که باید ابتدا ویرایش را کلیک کنید، حال بر روی Change Number یا تغییر شماره، کلیک نمایید. در صفحه باز شده در تلگرام باید شماره جدید را وارد کرده و سپس کد فعال سازی‌ که به شماره جدید توسط تلگرام برای شما ارسال گردیده است را وارد نمایید.

در پایان ملاحظه می‌کنید که تلگرام شما بر روی شماره جدید به همراه تمامی محتویات آن انتقال یافت و تغییر شماره در تلگرام شما با موفقیت انجام گرفته است.

تغییر شماره تلگرام

تغییر شماره واتساپ

اپلیکیشن واتساپ یکی رایج‌ترین پیام‌رسان‌ها در ایران شناخته می‌شود که تعداد کاربران زیادی دارد. برای تغییر شماره واتساپ ابتدا باید وارد برنامه شوید و از قسمت settings گزینه account را انتخاب نمایید در این قسمت بر روی گزینهchange number  کلیک کرده و دکمه next را لمس کنید. در این قسمت با وارد کردن شماره قدیمی و پس از آن شماره جدید، شماره در اپلیکیشن واتساپ تغییر می‌کند. 

با تغییر شماره تلفن، اطلاعات، گروه‌ها و تنظیمات حساب کاربری شما منتقل می‌شود. باید دقت کنید در صورتی که با تغییر شماره، تلفن همراه خود را نیز تغییر داده‌اید، ابتدا تغییر شماره واتساپ را در گوشی قدیمی خود انجام دهید و سپس به گوشی جدید انتقال دهید.


تغییر شماره جیمیل

به طور قطع می‌توان جیمیل را یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن برای ارسال اطلاعات مختلف به سرتاسر دنیا دانست. در واقع گاهی اوقات تصور زندگی و کار بدون وجود جیمیل غیرممکن به نظر می‌آید.

فرض کنید بخواهید یک مقاله بسیار مهم را برای شخصی که در یک کشور دیگر زندگی می‌کند بفرستید، در صورت نبودن جیمیل و اپلیکیشن‌هایی از این قبیل حتی تصور این که چگونه بخواهید این کار را انجام دهید بسیار سخت است. امنیت جیمیل مسئله بسیار مهمی می‌باشد، بنابراین در صورت تعویض سیم کارت خود اولین کاری که باید انجام دهید، تغییر شماره جیمیل است.

برای تغییر شماره جیمیل ابتدا باید وارد اکانت خود شده و روی آیکون Google app در بالا سمت سمت راست کلیک کرده و در پنجره ی باز شده بر روی  Manage your Google Accountکلیک کنید.

پس از این مرحله از گزینه‌های سمت چپ وارد بخش security می‌شوید، و در صفحه باز شده از بخش Ways that we can verify that it's you روی گزینه Recovery Phone کلیک کنید.

ممکن است برای تغییر شماره تلفن جیمیل ابتدا از شما خواسته شود که دوباره وارد حساب جیمل خود شوید. در این صورت رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی Next کلیک کنید. پس از این مرحله دیگر می‌توانید شماره تلفن در اکانت جیمیلتان را عوض کنید. و پس از نوشتن شماره تلفن جدید بر روی SELECT کلیک کنید.


تغییر شماره جیمیل

تغییر شماره اینستاگرام

اینستاگرام هم اکنون یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی موجود به شمار می‌رود که دائما در حال بروزرسانی و بهبود کیفیت است. کمتر کسی را می‌توانید بیابید که در روز حداقل نیم ساعت از وقت خود را در اینستاگرام صرف نکند.

بسیاری از مشترکین از طریق اینستاگرام کار و امرار معاش می‌کنند و از آنجایی که اطلاعات موجود در اکانت اینستاگرام هر کسی و حتی تعدادFollower ‌های پیج‌های معروف بسیار موضوع مهمی به شمار می‌رود، هیچ کس نمی‌خواهد به دلیل تعویض یا فروش سیم کارت خود، اکانت اینستاگرامش به دست شخص دیگری بیفتد.

در هنگام ثبت نام نیاز هست برای اکانت اینستاگرام خود یک شماره تلفن و یک ایمیل را وارد نمایید. به منظور تغییر ایمیل و تغییر شماره اینستاگرام خود از طریق اپلیکیشن این شبکه اجتماعی کافیست ابتدا برنامه اینستاگرام خود را اجرا و به بخش پروفایل بروید. سپس گزینه Edit Profile را انتخاب کنید و در فیلدsettings  personal information شماره و در صورت دلخواه، ایمیل‌تان را تغیر دهید. 

بعد از اتمام کار باید گزینه next را لمس کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شوند. پس از این مراحل همچون بار اول به شماره جدیدی که ذخیره کردید SMS تایید ارسال می‌شود که باید آن را در کادر موجود وارد کنید. به این ترتیب به راحتی تغییر شماره اینستاگرام شما انجام گرفته است.


تغییر شماره تلفن در اکانت فیس بوک

در ابتدا وارد سایت فیسبوک و اکانت خود شوید، سپس روی عکس پروفایل یا نامِ خود در بالای صفحه کلیک کنید تا وارد پروفایل خود شوید. اکنون که وارد پروفایل خود شده‌اید، چندین گزینه را در زیر عکس خود مشاهده خواهید کرد. این گزینه‌های عبارتند از Timeline، About، Friends، Photos و More که شما باید بر روی گزینه‌ About کلیک کنید.

حال از بین گزینه‌ها Contact Info را انتخاب کنید، که پس از آن مشاهده می‌کنید که اطلاعات پروفایل شما از جمله شماره موبایل، آدرس ایمیل، تاریخ تولد و چندین و چند گزینه‌ی دیگر در این صفحه قرار دارد.
در این مرحله شماره موبایل خود را تغییر دهید و روی گزینه Save Change  کلیک کنید.


تغییر شماره تلفن در اسنپ چت

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که این روزها در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است اسنپ چت می‌باشد که یک نرم افزار مالتی مدیا با پشتیبانی از دو سیستم عامل اندروید و ای او اس است.

برای تغییر شماره همراه خود در این اپلیکیشن ابتدا نیاز است اپلیکیشن اسنپ چت را باز نموده و وارد بخش setting  شوید. در این صفحه از قسمت my account بر روی شماره همراه خود کلیک نمایید. از این قسمت می‌توانید شماره همراه خود را تغییر دهید.

تغییر شماره اسنپ چت

تغییر شماره تلفن همراه در اکانت ایرانسل من

اپلیکیشن ایرانسل من، برنامه‌ای کاربردی برای افرادی که از خطوط و سیم کارت ایرانسل استفاه می‌کنند است که از طریق آن می‌توان تمام امور مربوط به سیم کارت و مودم وایمکس را مدیریت کرد. برای تغییر شماره در اپلیکیشن ایرانسل من، ابتدا باید وارد برنامه شده و از بخش مدیریت حساب بر روی گزینه (مشاهده/حذف) کلیک نمایید. در این بخش می‌توان شماره‌ی درج شده را حذف کرده و شماره جدید وارد شود.


تغییر شماره در اکانت اپلیکیشن همراه من

امکان تغییر شماره در اکانت همراه من وجود ندارد و بعد از فروش خط با تغییر مالکیت تمام اطلاعات حذف می‌شود و اطلاعات مالک جدید در اپلیکیشن نمایش داده می‌شود.


تغییر شماره اسنپ

درخواست خودرو از طریق اپلیکیشن‌ها رشد بسیار زیادی داشته است. بسیاری از افراد برای سفر‌های درون شهری خود از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند.

برای تغییر شماره اسنپ ابتدا برنامه را باز کرده و وارد بخش اطلاعات کاربری شوید. در این بخش شماره تلفن همراه درج شده است و با کلیک کردن بر روی آن امکان تغییر شماره اسنپ فراهم می‌شود فقط باید دقت نمایید که با تغییر شماره‌ی تماس اتصال کیف پول آپ قطع می‌شود. ولی موجودی کیف پول حفظ می‌شود و می‌توانید آن را به کیف پول جدید منتقل کنید.


تغییر شماره تلفن در اکانت تپسی

باید دقت نمایید امکان تغییر شماره تماس کاربری در این نرم‌افزار وجود ندارد و فقط می‌توانید شماره تماس خود را تغییر دهید که فقط کافیست از برنامه خارج شده و ثبت نام مجدد را انجام دهید تا حساب کاربری جدید برای شما ایجاد گردد. در صورتی که می‌خواهید اقدام به فروش سیم‌کارت کنید با توجه به عدم امکان تغییر شماره کاربری و یا حتی عدم حذف شدن تاریخچه سفر‌ها، امکان دسترسی به اطلاعات شما وجود دارد.


تغییر شماره در اکانت دیوار

یکی از اپلیکیشن‌هایی کاربردی برای خرید و فروش کالا و ثبت انواع آگهی می‌باشد. در این اپلیکیشن نیز امکان تغییر دادن شماره وجود ندارد و لازم هست ابتدا تمام آگهی‌های خود را حذف کنید و از حساب کاربری خارج شوید پس از 31 روز تمام اطلاعات مربوط به کاربری حذف می‌شود.


تغییر شماره در اکانت الوپیک

الوپیک یکی از پر‌کاربرد‌ترین اپلیکیشن‌های حمل و نقل آنلاین است. در این اپلیکیشن امکان تغییر شماره تماس وجود ندارد و در صورتی که بخواهید شماره تماس را تغییر دهید، باید با شماره‌ سیم کارت ثبت شده با پشتیبانی این اپلیکیشن تماس بگیرید؛ تا شماره تماس شما را تغییر دهند. با تغییر شماره تماس تمام اطلاعات در کاربری باقی می‌ماند.


تغییر شماره اس ام اس بانک

تغییر شماره اس ام اس بانک و تغییر شماره تماس در بانک‌های مختلف متفاوت می‌باشد. برای تغییر شماره نیاز هست به بانک مربوطه مراجعه نمایید.


تغییر شماره تلفن در رند

برای تغییر شماره تماس در سایت رند (سایت خرید سیم کارت) ابتدا نیاز هست وارد پنل کاربری شوید و به بخش اطلاعات تماس مراجعه نمایید در این قسمت بارفتن به بخش ویرایش امکان تغییر شماره تماس وجود دارد.
با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در بسیاری از اپلیکیشن‌ها برای تغییر شماره باید از حساب کاربری خارج شده و مجدد ثبت نام صورت پذیرد. تومن، بله و غیره از جمله برنامه‌هایی می‌باشد که برای تغییر شماره نیاز به ثبت نام مجدد دارند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید