اول ثبت بعد شروع کسب و کار

اول ثبت بعد شروع کسب و کار

راه اندازی یک کسب و کار همیشه با داشتن یک ایده عالی به موفقیت نمی رسد. ایده ها برای رسیدن به مسیر موفقیت باید در قالب گام های درست و برنامه ریزی شده طراحی و پیاده سازی شوند. بسیاری از صاحبین کسب و کارهای موفق هیچ گاه صاحب بهترین ایده ها و نوآوری ها نبوده اند اما اصول راه اندازی یک کسب و کار را به خوبی اجرا کرده اند.

شروع یک کسب و کار بدون داشتن مجوز فعالیت امکان پذیر نیست. البته هستند فعالیت هایی که بدون نیاز به مجوز نیز می توان راه اندازی کرد اما یک کسب و کار حقیقی و یا حقوقی معتبر و قابل اعتماد نزد مشتریان هیچ گاه بدون مجوز فعالیت نمی کند.

به دو روش می توان یک کسب و کار را شروع کرد. اول اینکه کسب و کار فردی راه اندازی کنیم و با دریافت مجوز از نهاد های مرتبط فعالیت خود را آغاز کنیم یا اینکه یک کسب و کار حقوقی راه اندازی کنیم و با ثبت شرکت فعالیت رسمی، قانونی، معتبر و بسیار موثرتر را راه اندازی کنیم. 
لازمه موفقیت در انتخاب روش ها و گام های شروع کسب و کار این است که از همان ابتدا تمامی اقدامات ما در چارچوبی مشخص و تعریف شده و با میزان مسئولیت و حدود مشخص قانونی شکل بگیرد. به همین دلیل اغلب کارشناسان کسب و کار اکیدا توصیه دارند که قبل از شروع کسب و کار ابتدا برای ثبت شرکت اقدام کنید.

چرا برای شروع کسب و کار باید ثبت شرکت کرد؟
گفتیم که انتخاب روش ها و قوانین کسب و کار برای موفقیت بسیار مهم است. با ثبت شرکت در همان ابتدای امر کسب و کار شما در یک قالب مشخص حقوقی و با میزان مسئولیت و شرایط و ضوابط تعریف شده شکل می گیرد.  در قانون تجارت هفت نوع شرکت تجاری وجود دارد و یک ساختار غیر تجاری موسوم به موسسه غیر تجاری. کسب و کار ها عمدتا تجاری می توانند بسته به شرایط و نوع کسب و کار در یکی از هفت قالب تعریف شده قانونی ثبت شوند و یا اگر احیانا غیر تجاری هستند می توانند در قالب موسسه غیر تجاری ثبت شوند.

به صورت کلی انتخاب هر یک از این قالب ها یعنی انتخاب یکسری قوانین و مقررات حاکم بر کسب و کار که این به مشتری و طرف های قرارداد اطمینان می دهد که قوانینی از این کسب و کار حمایت و پشتیبانی می کنند. در واقع این باعث می شود تا مشتریان بتوانند به راحتی با مراجعه به شناسه ملی شرکت اطمینان پیدا کنند که از یک کسب و کار معتبر خرید می کنند و یا نهادها و ارگان های دولتی و غیر دولتی به راحتی بتوانند ثبت شرکت شما را استعلام کنند و به شما اجازه دهند در معاملات تجاری با آنها و یا مناقصات و مزایده های شرکت های آنها شرکت کنید.

هدف از ثبت شرکت ایجاد مشارکت با افراد دیگر است. مشارکت با دیگران نیز در قالب های حقوقی با خیال راحت امکان پذیر است. چرا که هر یک از شرکا یا سهامداران می توانند میزان سود و زیان خود و یا میزان مسئولیت خود را در شرکت بدانند و لازم نباشد بیش از سرمایه خود در شرکت در اغلب موارد نسبت به دیون و بدهی های شرکت مسئولیت داشته باشند.

نگاهی به آمارها و اطلاعات مشاغل دنیا نشان می دهد که تمامی کسب و کارهای موفق ثبت شده اند و هیچ کسب و کار ثبت نشده ای در بین برترین کسب و کارهای دنیا و یا موفق ترین کسب و کارهای دنیا دیده نمی شود. میزان درآمد خالص سالیانه شرکت های موفق نشان می دهد که بدو ثبت شرکت و بدون به دست آوردن اعتماد مشتریان حقیقی و حقوقی عملا رسیدن به این میزان درامد امکان پذیر نبود.

اگر بخواهیم عمده ترین دلایل برای اینکه برای شروع کسب و کار بهتر است برای ثبت شرکت اقدام کنیم را عنوان کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- ثبت شرکت برای آغاز کسب و کار به شرکت ساختار حقوقی معتبر می دهد و اعتبار و وجاهت شرکت را تا حد بسیار زیادی بالا می برد.
- با ثبت شرکت می توان با دیگران در چارچوبی نظامند و قانونی مشارکت کرد و هر شریک در این چارچوب به خوبی میزان مسئولیت خود را می داند. مشارکت نه تنها برای تامین سرمایه برای کسب و کار بلکه برای تامین دانش و تخصص مورد نیاز برای کسب و کار نیز بسیار می تواند موثر باشد.
- در هر زمان که شرکت نیاز به افزایش سرمایه داشته باشد می تواند از حمایت های دولت برای دریافت تسهیلات استفاده کنند و یا با افزودن شرکا جدید میزان سرمایه خود را افزایش دهند
- با ثبت شرکت به راحتی می توان امتیاز ورود به لیست تامین کنندگان شرکت های دولتی و یا شرکت های بزرگ را به دست آورد و به لیست شرکت های طرف قرار داد این سازمان ها اضافه شد.
- عقد قراردادهای بزرگ بین المللی و داخلی با شرکت های موفق و صاحب نام بدون داشتن امتیاز ثبت شرکت امکان پذیر نیست.
- با ثبت شرکت می توان در مقام یک مدیر عامل و یا رئیس هیئت مدیره با مشتریان مذاکره و آنها را متقاعد کرد.
- با ثبت شرکت و به دنبال آن ثبت برند یا ثبت علامت تجاری می توان صاحب برند حقوقی شد و از اعتبار بیشتر این برند در برند سازی استفاده کرد.
- ثبت شرکت به شرکا اجازه می دهد که از تخصص سایر افراد در قالب مشاور و یا کارکنان خود برای ورود به برخی از حوزه های فعالیت مرتبط با موضوع شرکت استفاده کرد.
- می توان برای ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری را انتخاب کرد و از معافیت 20 ساله مالیاتی بهره مند شد .
- دولت و موسسات مالی و اعتباری تسهیلات و امتیازات بسیار بیشتری به کسب و کار های حقوقی اعطا می کنند.

هر چند به این موارد می توان ده ها دلیل دیگر برای ثبت شرکت برای شروع کسب و کار را اضافه کرد. لازم به توضیح است که بر خلاف برخی از ادعاها ثبت شرکت باعث نمی شود که شرکت مالیات و یا تعهدات بی دلیل دولتی داشته باشد. مالیات بر اصل درآمد حاکم است و هر چه درآمد بیشتر باشد قاعدتا مالیات بیشتری نیز باید پرداخت کرد. بنابراین گمان نمی کنم کسب و کاری وجود داشته باشد که در ازا درآمد بسیار بالاتر حاضر نباشد مالیات بیشتر بدهد.

هر چند موفقیت در راه اندازی یک کسب و کار تنها وابسته به ثبت شرکت و یا تاسیس یک شرکت نیست و گام ها و اصول زیادی باید رعایت شود اما اولین قدم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق بدون تردید ثبت یک شرکت معتبر حقوقی است. پس از آن شرکا می توانند در قالب مجامع شرکت و هیئت مدیره و جلسات مدیریتی با تدوین ماموریت ها و چشم انداز شرت و تهیه لیست اهداف و برنامه های خود به سمت موفقیت روز افزون حرکت کنند. 

اگر برای شروع کسب و کار خود و ثبت شرکت و تهیه مسیر موفقیت کسب و کار خود نیاز به مشاوره تخصصی دارید می توانید همین امروز با کارشناسان ما به صور رایگان مشاوره کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
نظرات
رند استار

بسیار عالی

قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید