با تفاوت سیم‌کارت USIM با سایر سیم‌کارت‌ها بیشتر آشنا شوید

با تفاوت سیم‌کارت USIM با سایر سیم‌کارت‌ها بیشتر آشنا شوید

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین وسایل الکترونیکی در زندگی انسان گوشی تلفن همراه است. گوشی تلفن همراه زندگی انسان را دستخوش تغییرات بسیار گسترده‌ای کرده و هر نوع محدودیت را برطرف کرده است. خرید و استفاده‌ از گوشی تلفن همراه از دهه‌ی هفتاد شمسی در ایران باب شده و تنها باگذشت دو دهه بیش از شصت درصد جامعه مشتری ثابت آن شده‌اند.

یوسیم

گوشی تلفن همراه انجام بخش عمده‌ای از کارها را برعهده دارد. بسیاری از افراد امروزه کلاس‌های آموزشی، کنفرانس‌ها و جلسات خود، پرداخت قبوض و واریز پول را از طریق گوشی تلفن همراه انجام می‌دهند. انجام هر یک از این کارها درگذشته بدون گوشی تلفن همراه بسیار سخت و زمان‌بر بوده است. 
برای استفاده‌ از اینترنت، سرویس اس ام اس و برقراری تماس تلفنی با افراد دیگر به سیم‌کارت‌ (SIM مخفف Subscriber Identity Module) نیاز است. سیم‌کارت‌ها در ایران به اپراتورهای مختلف تعلق دارند. سه اپراتور معروف در ایران اپراتورها ایرانسل، رایتل و همراه اول هستند. این سه اپراتور انواع سیم‌کارت دائمی، اعتباری و ... را در اختیار مصرف‌کنندگان خود قرار می‌دهند.

هر یک از این اپراتورها بسته‌های اینترنتی با حجم و مدت‌زمان مشخص تهیه کرده‌اند تا مشتریانشان به‌راحتی از داشتن اینترنت با سرعت بالا بهره ببرند. سیم‌کارت که بانام شناس‌کارت هم شناخته شده است کارتی هوشمند در اندازه‌ی بسیار کوچک است که در گوشی تلفن همراه و انواع تبلت قرار می‌گیرد و اتصال به شبکه‌ی مخابراتی را ایجاد می‌کند. اندا‌زه‌ی سیم‌کارت‌ها در طی دو دهه‌ی اخیر بسیار تغییر کرده‌ است، در ابتدا قطعاتی به‌اندازه‌ی یک بندانگشت بوده‌اند در حالی که هم‌اکنون به‌اندازه‌ی یک قطعه‌ی یک سانتی‌متری هستند.

سیم‌کارت‌ها نیز در طی چند سال اخیر با تحول بسیار زیادی روبه‌رو شده‌اند. در حال حاضر جدیدترین نوع سیم‌کارت، سیم‌کارت یوسیم USIM است. این سیم‌کارت از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نسبت به سیم کارهای قبلی بسیار هوشمندتر است. مهم‌ترین مزیت‌ این نوع سیم‌کارت افزایش امنیت آن است. بسیاری از افراد بر این باور هستند اپراتورها تنها برای تبلیغات از این اصطلاح استفاده می‌کنند در حالی که این یک اشتباه است. سیم‌کارت یوسیم تماس‌های ورودی و خروجی را با استفاده از الگوریتم‌های خاص و پیشرفته به‌صورت رمزگذاری شده ثبت و ضبط می‌کند از این رو امکان دسترسی به آن‌ها را بسیار سخت می‌کند.

همچنین اتصال به اینترنت و برخورداری از سرعت بالای آن به‌وسیله‌ی سیم‌کارت‌های یوسیم بسیار بهتر شده است. این سیم‌کارت‌ها از اینترنت‌ نسل‌ چهارم 4G پشتیبانی می‌کنند.

در حال حاضر هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل سیم‌کارت‌های خود را با تکنولوژی یوسیم طراحی و تولید می‌کنند. شرکت ایرانسل پس از حضور اینترنت نسل سوم به دلیل یکسان بودن سخت‌افزار از سیم‌کارت جدید رونمایی نکرد در حالی که برای اینترنت نسل چهارم یا LTE سیم‌کارت یوسیم را راهی بازار کرد. برای دریافت این سیم‌کارت نیاز به تغییر شماره موبایل نیست بلکه با مراجعه به سایت و یا دفاتر اپراتور خود می‌توان سیم‌کارت جدید دریافت کرد.

سیم‌کارت‌های یوسیم دیگر مشکلات اندازه‌ی سیم‌کارت‌های قبلی را ندارند. این سیم‌کارت‌ها به‌اندازه‌ی جای مشخص آن‌ها در گوشی‌های هوشمند جدید هستند. درگذشته اندازه‌ی فضای قرارگیری سیم‌کارت‌ها در گوشی‌های تلفن همراه هم بزرگ بود که آن هم با پیشرفت مدل‌ها و طرح‌های موبایل تغییر کرده و بسیار کوچک شده است. 

قیمت سیم‌کارت‌های یوسیم بسیار ارزان است. تعویض آن‌ها با سیم‌کارت‌های معمولی یا نسل‌های قبل بسیار کار هوشمندانه‌ای است. با مبلغ بسیار کمی می‌توان از پهنای باند بیشتری استفاده کرد و کارهای خود را با سرعت بیشتری پیش برد. برخی از متخصصان بر این باور هستند این سیم‌کارت‌ها نسل جدید از تکنولوژی هستند که بسیاری از کارهای کلاسیک و دستی را به‌صورت خودکار انجام می‌دهند. پرداخت قبض موبایل و پرداخت هزینه‌ی بلیت مترو به کمک این سیم‌کارت‌ها ممکن می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های عمده‌ی سیم‌کارت یوسیم (سیم‌کارت نسل چهارم) با سیم‌کارت‌های معمولی در حافظه‌ی آن‌ها است. یوسیم‌ها از چندین برابر حافظه برخوردار هستند و به‌راحتی می‌توانند اطلاعات مربوط به هزاران تماس را در خود ذخیره کنند. اپراتور ایرانسل ادعا کرده با دریافت این سیم‌کارت مشتریان می‌توانند از سرعت بالای اینترنت در حدود چهار برابر بیشتر از نسل سوم برخوردار باشند که این خود پیشرفت بسیار قابل توجه و چشمگیری است.

اولین سیم‌کارت‌های موجود در ایران به‌صورت دائمی بوده ولی باگذشت چند سال نوع جدیدی از سیم‌کارت روانه‌ی بازار شد که به سیم‌کارت اعتباری معروف بود. سیم‌کارت اعتباری از لحاظ اینترنت و اتصال به شبکه‌ی مخابرات هیچ تفاوتی با سیم‌کارت دائمی ندارد تنها پیش شماره‌ی آن‌ها متفاوت است. همچنین یکی از تفاوت‌های مهم آن‌ها نحوه‌ی پرداخت قبض آن‌ها است. سیم‌کارت دائمی به‌صورت ماهانه قبض خود را به‌صورت پایان دوره یا میان دوره پرداخت می‌کند در حالی که سیم‌کارت اعتباری باید شارژ تهیه کند. این شارژ در رقم‌های مختلف است و هر فرد براساس نیاز خود باید یکی از آن‌ها را تهیه کند.

با دانلود اپلیکیشن دیجی‌پی یا مراجعه به سایت آن می‌توان در کمتر از چند دقیقه برای خرید انواع شارژ، بسته‌ی اینترنتی و پرداخت قبض اقدام کرد. برای این کار تنها لازم است اطلاعات یکی از کارت‌های اعتباری عضو شبکه شتاب را داشت. به کمک اپلیکشن دیجی‌پی می‌توان پرداخت قبوض تمامی اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل را در کمتر از چند دقیقه انجام داد، همچنین می‌توان شماره‌‎ی خود را ثبت و هر ماه بدون وارد کردن دوباره اطلاعات، قبض خود را دریافت کرد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید