آشنایی با پسوند ES مخصوص کشور اسپانیا

آشنایی با پسوند ES مخصوص کشور اسپانیا

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، در ادامه معرفی دامنه های معروف دنیا ، قصد داریم دامنه کشور اسپانیا را معرفی کنیم. دامنه "es" از دامنه های سطح بالای کشور اسپانیا است. در گذشته ثبت این دامنه ها برای افراد و شرکت ها هزینه زیادی را به همراه داشت و دارای مقررات سفت و سختی بود. برای افراد حتما باید با نام و نام خانوادگی خود شخص و برای استفاده شرکت ها حتما باید نام یک برند اسپانیایی با نام دقیق ثبت شده استفاده می شد. به همین جهت نهاد های اسپانیایی از دامنه های عمومی از قبیل com ، net و org استفاده می کردند. این معضل به مرور زمان تغییر کرد و در سال ۲۰۰۵ میلادی ثبت دامنه "es" به طور کامل آزاد شد.

دامنه es

این دامنه مناسب برای شرکت های فعال در اسپانیا و فعال در حوزه زبان اسپانیا است زیرا که "es" مخفف کشور اسپانیا و مخفف زبان اسپانیایی است. استفاده وب سایت هایی که به زبان اسپانیایی هستند اما ارتباطی با این کشور ندارند و از پسوند "es" استفاده می کنند بسیار زیاد است زیرا در دنیا بیش از ۵۰۰ میلیون انسان به این زبان صحبت می کنند و این زبان دومین زبان بین المللی به حساب می آید.


قوانین ثبت دامنه های "es"

۱- می توان این دامنه را به مدت ۱تا ۵ سال ثبت و تمدید کرد و پس از انقضای دامنه تا ۹روز امکان تمدید وجود دارد و در این مدت ایمیل یا امکانات دیگر غیرفعال است و بعد از مهلت در اختیار گذاشته شده ، دامنه حذف و برای ثبت عمومی آزاد است.

۲- در اسامی این دامنه می توان از ۳ تا ۶۳ حرف استفاده کرد ، لازم به یادآوری است که دامنه "es" از حرف های بین المللی پشتیبانی می کند.

۳- اگر از ثبت دامنه خود پشیمان شدید و بلافاصله اقدام به حذف کنید هزینه شما برگشت نخواهد خورد.

۴- این دامنه دارای ۴ رابطه برای تماس می باشد که برای درست کردن یک رابطه تماس با دامنه "es" باید نوع رابط آن (حقیقی یا حقوقی) تعیین گردد. در رابطه های حقوقی ، گروه مورد نظر مثل اتحادیه تجاری ، اتحادیه ورزشی ، گروه مالی ، بانک ، سفارتخانه ، شهرداری ، بنیاد ، بیمه ، واحد دولتی ، شرکت سهامی ، گروه اجتماعی و غیره ... باید درج گردد.

این ۴ رابط شامل موارد زیر است :

ثبت کننده : اشخاص حقیقی و حقوقی

مدیر یا ادمین : تنها اشخاص حقیقی

رابط مالی : تنها اشخاص حقیقی

رابط فنی : تنها اشخاص حقیقی


لازم به ذکر است رابطه های این دامنه نیازمند تعیین هویت نیز هستند که این قضیه شامل شماره شناسایی ملی اسپانیا ، شماره شناسایی اتباع بیگانه ساکن این کشور و یا هر شماره شناسایی شخصی یا شرکتی و یا شماره گواهینامه مربوط به مدارک است که باید پس از انتخاب نوع تعیین هویت شماره شناسایی را در مشخصه های رابط دامنه اضافه کرد.


۵- در دامنه های ES امکان مخفی نگه داشتن اطلاعات صاحب دامنه یا Whois وجود ندارد.

   
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید