شناسایی 30 میلیون سیم‌کارت بدون هویت

شناسایی 30 میلیون سیم‌کارت بدون هویت

با توجه به اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ایجاد ساماندهی در شناسایی هویت صاحبان سیم کارت‌های تلفن همراه که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام شده تعداد 30 میلیون سیم کارت بدون هویت و یا با هویت ناقص شناسایی شده است.

پیامک جعلی

سوء استفاده از خطوط تلفن همراه و خدمات ارتباطی یکی از مشکلات رایجی است که شهروندان با آن درگیر می‌باشند که به روش‌های مختلف مانند ارسال پیامک‌های اعطای وام، کمک هزینه‌های خرید، بورس و عضویت‌های مختلف انجام می‌شود. حال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای جلوگیری از سوء استفاده از طریق سیم‌کارت‌های بی‌هویت اقدام به ساماندهی سیم کارت‌ها در سه مرحله کرده است.

مرحله اول ساماندهی با مشارکت اپراتورهای تلفن همراه صورت گرفته است تا اطلاعات هویتی، کد ملی خریداران توسط متصدیان چک و دریافت شود. در مرحله دوم از تمامی مشترکان دارای سیم‌کارت‌های متعدد خواسته شد با مراجعه با امور مشترکان اپراتورهای خود، سیم‌کارت‌های فعال خودشان را اعلام کنند و در پایان، مرحله سوم هم مشترکان با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن همراه www.mobilecount.cra.ir می‌توانند از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامشان در اپراتورهای مختلف تلفن همراه ثبت‌شده است مطلع شوند.

با اجرای این طرح و ایجاد سامانه استعلام هویت مالکان سیم کارت، حدود 30 میلیون سیم‌کارت بدون هویت یا با هویت ناقص شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید