معرفی سامانه احراز هویت امتا

معرفی سامانه احراز هویت امتا

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، تمام کسب‌و‌کار‌های اینترنتی که در زمینه خودرو و مسکن فعالیت می‌کنند می‌بایست از ابتدای مهر ماه، به احراز هویت کاربران خود از طریق سامانه اِمتا اقدام نمایند.

سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی اِمتا ، با هدف رفع نیاز کسب و کارهای الکترونیکی ایجاد شده است. در این سامانه شناسایی و احراز هویت مشتریان انجام می‌شود و فرآیند تعامل مشتریان با کسب و کارها را تسهیل می‌کند. این سامانه در بستری امن طراحی و پیاده سازی شده است.

امتا

طبق نامه‌ ارسال شده از دادستانی به اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی، اولویت احراز هویت برای کسب و کار‌هایی است که در حوزه خودرو و مسکن فعالیت می‌کنند.

از مزایای سامانه اِمتا برای مشتریان می‌توان به عدم نیاز به ثبت نام در تمام وب‌سایت‌های کسب‌و‌کار نام برد. پیش از این افراد برای ورود و استفاده از وب‌سایت‌های کسب‌و‌کار مورد نیاز خود می‌بایست در تمام سایت‌ها، حساب کاربری ایجاد کرده و نام کاربری و رمز عبور متفاوت و یا گاهی یکسان انتخاب کرده و حساب کاربری را مدیریت می‌کردند. از طرف دیگر خود کسب و کار‌های الکترونیکی نیز با استفاده از این سامانه هزینه‌های مربوط به مدیریت کردن حساب مشتریانشان کاهش می‌یابد و احراز هویت مشتریان را با استفاده از سامانه امتا انجام می‌دهند.

سامانه اِمتا با استفاده از امضای الکترونیکی به وسیله گوشی موبایل و احراز هویت با کارت ملی، ضریب امنیت احراز هویت را افزایش داده است.

سامانه امتا ازطریق پایگاه‌های اطلاعاتی حاکمیتی به‌صورت آنلاین، با درخواست کاربران و احراز اطلاعات هویتی، مکانی، تماسی، اعتباری و... حساب کاربری یکتا را به آن‌ها اختصاص می‌دهد. اِمتا که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت طراحی و راه اندازی شده، امکان ورود کاربران به وب‌سایت‌ کسب‌وکارها را ازطریق افزونه سامانه‌ی خود فراهم آورده است.

تمام فروشگاه‌ها و پلتفرم‌هایی که در زمینه آگهی فعالیت می‌کنند موظف هستند کنترل لازم را نسبت به قیمت ثبت شده آگهی‌ها به عمل آورند همچنین با توجه با نوع و میزان فعالیت تامین کنندگان کالا، احراز هویت از طریق سامانه انجام شود. کسب و کارها همچنین با توجه به نوع کالا و خدماتی و حجم فعالیتی که ارائه می‌دهند نیازمند احراز مشتریان در سطوح مختلف چون صلاحیت صنفی، اطلاعات مربوط به اعتبار مالی، سوابق فعالیت و ... هستند که در صورت تایید، در بستر این سامانه مدل‌های ورود مختلف از جمله رمز ایستا، OTP،‌ پیامک ارزش افزوده و امضای الکترونیکی تعریف و پیاده سازی شده است.

کسب و کارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند می‌توانند از طریق پنل اینماد خود اقدام به دریافت کلید‌های دسترسی به این سامانه را درخواست دهند، در پنل اینماد گزینه اِمتا پس از فعال شدن نماد کسب و کار برای آنها فعال خواهد شد . این کسب‌وکارها سپس می‌توانند از طریق آزمایشگاه اقدام به تست‌های اولیه خود کنند.

کسب‌و‌کارهای بدون نماد اعتماد الکترونیکی می‌بایست درخواست اتصال خود به سامانه امتا را به صورت کتبی به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ارسال نمایند و در صورت تایید، کلید‌های دسترسی به این سامانه را دریافت نمایند. این کسب‌وکارها سپس می‌توانند از طریق آزمایشگاه اقدام به تست های اولیه خود کنند.

بصورت عادی به کسب‌وکارها اجازه دسترسی به اطلاعات محدودی داده شده است. کسب‌وکارها بر اساس نیازهای خود می‌توانند دسترسی‌های بیشتری را کتبا با ذکر دلیل از مرکز توسعه تجارت الکترونیک درخواست دهند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
نظرات
سعید حسن آبادی

ممنون خب به چه صورت هست؟ ما چگونه باید برای کسب و کارمون وب سرویس سامانه احراز هویت امتا دریافت کنیم؟

قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید