انتخاب کنسول بازی مناسب

انتخاب کنسول بازی مناسب

وقتی در مورد کنسول های بازی صحبت میکنیم به دو کنپانی بزرگ سونی و ماکروسافت می رسیم که دو رقیب دیرنه در این ضمینه می باشد. دسته‌ای از گیمرها پلی استیشن 4 را کنسول برتر و دسته‌ای دیگر  Xbox One را کنسول بهتری می‌دانند. در حالی که شرکت‌های سونی و مایکروسافت چندین بازی‌ انحصاری برای کنسول‌های خود در نظر گرفته‌اند همچنین بسیاری از بازی‌ها برای هر دو دستگاه عرضه می‌شود. در حالی که این دو کنسول برای بازی و همچنین استفاده چند رسانه‌ای توسعه یافته‌اند، هر کدام از آن‌ها دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود هستند. برای انتخاب میان این دو کنسول باید موارد زیادی مانند طراحی، مشخصات، ویژ‌گی‌ها، قیمت و همچنین بازی‌های تولید شده برای آن‌ها را بررسی کنید.

نوین

مقایسه سخت افزاری این دو کنسول بازی

PS4  با دارا بودن پردازنده گرافیکی AMD 1.84 teraflop با توان پردازشی ۱٫۶ گیگاهرتز که چیپ آن تا ۲٫۷۵ هم ظرفیت پردازش دارد پردازنده گرافیکی قوی تری و Xbox One با دارا بودن پردازنده مرکزی ۸ هسته ای AMD با فرکانس پردازشی ۱٫۷۵ GHz پردازنده مرکزی قوی تری دارد.

مقدار RAM در هر دو کنسول برابر با ۸ گیگابایت است ولی جزئیات در این بین بسیار مهم هستند. RAM موجود در PS4 از نوع DDR5 است در حالی که RAM موجود در کنسول Xbox One از نوع DDR3 است اما باز هم داستان ادامه دارد.

PS4  مقدار RAM در حدود ۴٫۵ گیگابایت را در اختیار گسترش دهندگان برای تولید بازی ها قرار می‌دهد چرا که ۳٫۵ گیگابایت از این ۸ گیگابایت RAM صرف راه اندازی سیستم عامل کنسول می‌شود که البته سونی گفته است یک گیگابایت RAM متغیر هم در دسترس است.

اما ایکس باکس برای گسترش دهندگان و در واقع برای اجرای بازی ها ۵ گیگابایت RAM در اختیار قرار می‌دهد و ۳ گیگابایت هم صرف اجرای سیستم عامل می‌شود که همچنان نیم گیگابایت فضای بیشتری نسبت به PS4 است.

اگرچه نظر ما این است که تفاوت RAM نوع DRR5 و DRR3 بسیار محسوس است.

آمار فروش این دو کنسول بازی
آمار فروش کنسول PS4 در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۰ میلیون دستگاه و آمار فروش کنسول Xbox One در همین سال نزدیک به ۲۴ میلیون بوده است. بنابراین به سادگی می‌توان محبوبیت PS4 در بین گیمر ها را تشخیص داد.
البته شرکت مایکروسافت در کنسول باریک خود یعنی Xbox One S با اضافه کردن درایو ۴K تفاوت بسیاری ایجاد کرده است در حالی که سونی با PS4 Slim حرف زیادی برای گفتن ندارد.

در سالهای بعد براساس یک گزارش جدید از موسسه  Niko Partners، فروش مجموع جهانی Xbox One حالا ۴۱ میلیون واحد تخمین زده شده است، که گرچه می‌تواند آمار خوبی برای یک پلتفرم سخت‌افزاری باشد، ولی با در نظر گرفتن آمارهای فروش رقیبان، ایکس‌باکس وان همچنان در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. درواقع این آمار، نشان‌دهنده بیشتر شدن فاصله سنتی ۱ به ۲ فروش ایکس‌باکس وان نسبت به پلی‌استیشن 4 نیز هست؛ در این رابطه، سونی اخیرا آمار فروش پلی‌استیشن 4 را حدود ۹۲ میلیون واحد اعلام کرد و از این بابت، آمار تخمینی جدید از Xbox One کم‌تر از نصف PS4 است. شما می توانی ps4 pro قسطی از مجموعه دیجی کو خریداری کنید. 

کینکت و جایگاه آن در بازی های کامپیوتری
کینکت یک کنترلر حرکتی ساخته شده توسط مایکروسافت برای کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان است که در سال ۲۰۱۲ برای رایانه‌های شخصی هم عرضه شد. این وسیله با شناسایی نکات مختلف بدن کاربر حرکات وی را شناسایی می‌کند و قابلیت تشخیص فرمان‌های صوتی را نیز دارد و برای مثال می‌توان کنسول را از طریق دستورات صوتی روشن یا خاموش کرد. نسخه اولیه کینکت که برای ایکس‌باکس 360 عرضه شد محدودیت‌ها و مشکلات زیادی داشت که مهم‌ترین آن‌ها تاخیری بود که در تشخصی فرمان ارایه شده دیده می‌شد، برای مثال در بازی‌های مبارزه‌ای حرکات شما با تاخیر زیادی شناسایی می‌شد که نتیجه آن شکست در بازی بود! نسخه بعدی کینکت هم در ابتدا در کنار تمام کنسول‌های ایکس‌باکس وان عرضه می‌شد ولی بعد‌ها مایکروسافت نسخه‌های مجزای کنسول و ایکس‌باکس را هم ارایه کرد. نسخه جدید میدان دید عریض‌تری دارد و کیفیت دوربین دستگاه هم بهبود یافته که نتیجه آن تشخیص بهتر حرکات کاربر است، همچنین نسخه جدید قابلیت شناسایی ۶ نفر را به طور همزمان دارد. علاوه بر بازی‌های مختص کینکت مثل Kinect Sports که مجموعه‌ای از بازی‌های ورزشی است، سازندگان بزرگ هم امکان استفاده از کینکت را در بازی‌های خود فراهم کرده‌اند که از آن جمله می‌توان Forza Motorsport، NBA 2K15 و Virtual Tennis را نام برد

فرمان بازی فرمان بازی لاجیتک مدل
رانندگی‌ کردن از آن‌دست لذت‌هایی است پس از مدتی، تبدیل به عادت می‌شود. کافی است با یک ماشینِ به‌ روز و با سرعت مناسب برانید تا حتی خواب و رویایتان هم مملو از تصاویر جذابی شود که از آن تجربه‌‌ی رانندگی داشته‌اید. در دنیای حقیقی به ‌دلیل هراس از آسیب‌رساندن به ماشین، نمی‌توان از نهایت سرعت لذت برد و به اجبار می‌بایست به قانون هم احترام گذاشت. اما می‌توان با تهیه‌ی قسطی فرمان بازی G29 لاجیتک، لذت رانندگی را در آرامش منزل تجربه کرد و از هیچ ضرر و زیان جانی و مالی نهراسید. G29 مجموعه‌ای متشکل از یک فرمان باکیفیت و چند پدال متعارف است که کاملا مشابه دنیای واقعی ساخته شده‌است. فرمان موجود در این مجموعه، ترکیبی ساخته شده از چرم دست‌دوز و آلومینیوم یونیزه‌ شده‌است که حس خوبی از کیفیت را در مصرف‌کننده به وجود می‌آورد. روی قسمت جلویی فرمان، کلیدهای موردنیاز برای کنترل بازی (همان کلیدهای استفاده شده در دسته کنترل پلی‌استیشن) قرار گرفته‌اند که حتی در سخت‌ترین شرایط هم به اشتباه فشرده نمی‌شوند و حواس مصرف‌کننده را پرت‌ نمی‌کنند. این فرمان، کاملا مشابه فرمان واقعی عمل می‌کند و همواره با کاربر در تعامل است. به ‌عنوان مثال در شرایط بارانی، لیز خوردن ماشین روی سطح جاده را حس خواهید کرد یا حتی در صورت پنچر شدن یکی از لاستیک‌ها، به واسطه‌ی لرزیدن فرمان متوجه این اتفاق می‌شوید. چه بسا در پیچ‌های تند مجبور شوید سرعت خود را کم کنید تا کنترل خودرو از اختیارتان خارج نشود. زیرا همه‌ چیز مشابه دنیای واقعی ساخته و پرداخته شده ‌است. پدال‌ها هم مشابه فرمان، جنس بسیار خوبی دارند و پس از مدتی از یاد می‌برید که در حال بازی‌کردن هستید G29.  با انواع نسخه‌های سیستم‌عامل ویندوز سازگار است و با پلی‌استیشن 3 و 4 هم به‌خوبی هماهنگ می‌شود. می‌توان یک شیفتر مخصوص لاجیتک را هم با این مجموعه ترکیب کرد و در دنیای بازی‌های رانندگی غرق شد.

خرید اقساطی دستگاه های دیجتال در کرج
یکی از معتبرترین مراکز خرید اقساطی گوشی و دستگاه های دیجیتال در کرج فروشگاه دیجی کو است. شما می توانید کنسول بازی قسطی خریداری کنید. تمامی محصولات در این فروشگاه (لپ‌تاپ، کنسول بازی، گوشی، تبلت، ایرپاد و...) از ضمانت اصالت کالا بهره‌مند شده‌اند و کاملا اورجینال هستند. امکان خرید به دو صورت نقد و اقساط، حضوری و اینترنتی امکان پذیر است. به روزترین گوشی‌های هوشمند در این فروشگاه موجود می‌باشد و مشتریان گرامی می‌توانند برای اطلاع از نحوه‌ی خرید با شماره‌های دیجی کو تماس گرفته و از شرایط خرید نقد و اقساط مطلع شوند. خرید حضوری نیز با مراجعه به فروشگاه دیجی کو امکان پذیر شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید