بازگشایی نماد همراه اول و مخابرات در بورس

بازگشایی نماد همراه اول و مخابرات در بورس

نماد همراه اول روز گذشته در بورس تعلیق شد. علت این تعلیق ارسال نامه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به رییس سازمان بورس بوده است که در این نامه اعلام شده درآمدهای اعلامی همراه اول با درآمدهای عملیاتی این شرکت مطابقت ندارد.
نماد «همراه» متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران یا همان همراه اول است. 84 درصد سهام شرکت ارتباطات سیار ایران در اختیار «شرکت مخابرات ایران»،اخابر می‌باشد.

همراه اول بورس

اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی بورس با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل همراه اول خواسته تا این شرکت دارایی‌های خود را مجدد ارزیابی و شفاف‌سازی کند. باتوجه‌ به طرح تخلف ازسوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و منعکس شدن موضوع به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و پس از آن سازمان تعزیرات حکومتی این درخواست ارسال شده است.

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول پس از بازدهی بالای 50 درصدی قیمت سهام و توقف نماد همراه اول، ملزم به برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی به‌منظور شفاف‌سازی شد. اخوان همان‌طور که قبلا درارتباط با افزایش قیمت بسته‌های اینترنت گفته بود اعلام کرد که افزایش تعرفه‌ای در قیمت اینترنت تلفن همراه رخ نداده و بر این اساس، تخلفی هم انجام نپذیرفته است.

وی در ادامه افزود جریمه‌ی دو میلیارد تومانی ازسوی رگولاتوری وجاهت ندارد، چرا که نقض مصوبه‌ی تعرفه‌ای هرگز اتفاق نیفتاده است و تنها برخی بسته‌های اینترنت از بعضی درگاه‌ها حذف شده‌اند. اخوان می‌گوید مدیریت سامانه و درگاه‌های فروش برحسب سیاست‌های بازاریابی، بهینه و به‌روزرسانی می‌شود و از اختیارات اپراتور است و برای انجام آن، مجوز رگولاتوری لازم نیست.

مسئله‌ی دیگری که منجر به تعلیق نماد بورسی همراه اول شد، ادعای مرتبط با تفکیک درآمدهای عمده‌فروشی و خرده‌فروشی همراه اول بود که ازسوی سازمان رگولاتوری اعلام شد. اخوان بهابادی در این مورد توضیح می‌دهد که مطابق مصوبه شماره 3 جلسه 292 در تاریخ 10 مرداد سال 98 کمیسیون تنظیم مقررات، ناظر به تفکیک درآمدهای عمده‌فروشی و خرده‌فروشی با اپراتورهای مجازی تلفن همراه است و تاکنون هیچ اپراتور مجازی در همراه اول موفق‌ به درآمدزادیی نشده و مجوزهای صادره از سوی سازمان تنظیم نیز به شرکت‌هایی اعطاشده که قرار بر عملیاتی‌ شدن داشته‌اند. به ادعای مدیرعامل همراه اول، به‌محض عملیاتی‌شدن این موضوع، مراتب از سوی این شرکت رعایت خواهد شد.

همچنین، به بیان اخوان، هرگونه افزایش سرمایه با مصوبه‌ی هیأت مدیره‌ی شرکت‌ها، اخذ گزارش توجیهی حسابرس شرکت و نهایتا تصویب سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود که این روش هم نهایی شده و ممکن است مسئولان سازمان تنظیم مقررات، برداشت اشتباهی کرده باشند؛ چرا که این تجدید ارزیابی برای زمین و ساختمان است و شامل دارایی و تجهیزات که مدنظر سازمان است، نمی‌شود.

نماد معاملاتی شرکت مخابرات ایران، اخابر از چهارم تیر ماه 99 نیز به دلیل ابهامات موجود در مصوبه‌ی افزایش حق اشتراک تلفن ثابت تعلیق شده بود.

امروز، 20 مرداد 1399، هر دو نماد معاملاتی همراه اول و مخابرات مجددا در بورس بازگشایی شدند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید