مسدود شدن بیش از 320 هزار سیم کارت مزاحم

مسدود شدن بیش از 320 هزار سیم کارت مزاحم

طبق آخرین آمار ارائه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، 323 هزار و 994 خط شخصی به علت ایجاد مزاحمت پیامکی قطع شده است.
ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یکی از رایج‌ترین روش‌های کسب و کار‌ها برای معرفی برند و خدماتشان می‌باشد که مزاحمت‌های زیادی را برای مشترکان تلفن همراه ایجاد کرده است و هر روز هم بر تعداد ناراضیان دریافت این پیامک‌ها اضافه می‌گردد.

پیامک تبلیغاتی

برای جلو‌گیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم برای سیم کارت، راه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. یکی از روش‌ها جهت جلو‌گیری از ارسال پیامک تبلیغاتی که از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و یا سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، استفاده از کد دستوری ستاره 800 مربع یا #800* می‌باشد. این سامانه برای سیم کارت‌های تمام اپراتور‌های تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

جهت جلو‌گیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شود. رگولاتوری سامانه 195 را برای مقابله در نظر گرفته است. فقط کافیست شماره تماس مزاحم را برای سامانه ارسال کنید تا مراحل مسدود‌سازی انجام شود.

پیمان قره‌داغی، مدیرکل دفتر حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در رابطه با پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی توضیح داد: پیامک از طریق سرشماره‌ها برای کسانی که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود نکردند، قابل ارسال است، اما اگر با ستاره 800 مربع دریافت پیامک‌های تبلیغاتی قطع شده باشد، ارسال پیامک از سرشماره‌ها تخلف محسوب می‌شود. مردم می‌توانند در خصوص تخلفات مربوط به سرشماره‌ها از طریق ارسال پیامک به 195 و یا مراجعه به سایت 195.ir شکایتشان را ثبت کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید