آشنایی با فرایند قطع تلفن ثابت

آشنایی با فرایند قطع تلفن ثابت

قطع تلفن ثابت می‌تواند علت‌های متفاوتی داشته باشد. علاوه بر تقاضای مشترکین برای قطع تلفن ثابت، پرداخت نکردن بدهی خط تلفن و یا درخواست مراجع قانونی از مواردی است که منجر به قطع تلفن می‌شود. در صورتی که برای مدتی نیاز به تلفن ثابت خود ندارید و نمی‌خواهید از آن استفاده کنید بهتر است از طریق سامانه مخابرات خط تلفن ثابت خود را به طور موقت قطع کنید. از طریق همان سامانه هم می‌توانید اقدام به وصل مجدد شماره تلفن کنید.

قبض تلفن ثابت

مدت زمان مهلت پرداخت بدهی تلفن ثابت

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در رابطه با مدت زمان قطع شدن تلفن ثابت توضیح داد: مدت‌زمان عدم پرداخت بدهی خطوط تلفن ثابت تا قطع یک‌طرفه، دوطرفه و در نهایت واگذاری خط به غیر، فرآیندی با زمان حداکثر یک سال و 15 روز است، وی اظهار داشت: در طی این مدت به روش‌های مختلف از درگاه‌های اطلاع‌رسانی شرکت مخابرات ایران به مشترکین درباره میزان بدهی‌ اطلاع رسانی می‌شود.

باید توجه نمایید زمانی که مدت مهلت پرداخت قبض به پایان برسد، ابتدا شرکت مخابرات خط تلفن مشترک را به مدت حداقل دو هفته یک ‌طرفه می‌کند؛ در صورت عدم پرداخت بدهی ظرف مهلت مقرر، ضمن اطلاع‌رسانی به مشترک، نسبت به قطع خط تلفن وی به طور کامل اقدام می‌شود. در این شرایط شرکت مخابرات ایران مجاز به جمع‌ آوری و تخلیه خط تلفن مشترک و سلب امتیاز است.

قطع خطوط با بدهی بالای 20 هزار تومان

خطوط با بدهی بالای 20 هزار تومان، پس از عدم پرداخت در یک دوره، به صورت یک طرفه قطع شده و پس از گذشت 15 روز در صورت عدم پرداخت مجدد، خط به صورت دو طرفه قطع می‌شود. همچنین در مورد دیگر خطوط با بدهی کمتر از 20 هزار تومان، اگر در دو دوره متوالی فارغ از مبلغ بدهی، صورتحساب پرداخت نشود، خط مذکور نیز به صورت یک‌طرفه قطع می‌شود. البته در قبض میان دوره، برای مشتریان پس پرداخت تا به 80 درصد ودیعه نرسد، ارتباط قطع نمی‌شود و برای مشتریان اعتباری و کسانی که ودیعه ندارند در 20 هزارتومان، قطع ارتباط انجام می‌شود.

در این مورد، مشترکانی که به حدنصاب کارکرد می‌رسند و یا در پرداخت میان دوره با رسیدن میزان بدهی مشترک به بالاتر از 100 هزار تومان، خط به صورت یک طرفه قطع می‌شود که پس از پرداخت مبلغ بدهی، مجددا وصل می‌شود.

محمدرضا بیدخام اعلام کرد: در صورت تخلیه خط ، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال بر طبق مقررات است و شرکت مخابرات، در صورت امکان تلاش دارد تا شماره سابق را در اختیار مشترک قرار دهد. 

انجام کلیه خدمات به صورت غیر حضوری در مراکز مخابراتی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: درحال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت شهروندان و عمل به مسئولیت اجتماعی، تمام مراحل دریافت خدمات مخابراتی از جمله تلفن ثابت ، دیتا و دیگر خدمات بدون حضور مشتریان در مراکز مخابراتی صورت می‌گیرد که می‌تواند نقش مهمی در کاهش تردد و پیشگیری از شیوع بیماری داشته باشد.

وی با بیان اینکه اغلب خدمات شرکت مخابرات ایران به صورت غیر حضوری در دسترس مشتریان قرار دارد گفت: مشتریان با استفاده از این درگاه ها حتی الامکان از مراجعه حضوری به مراکز مخابراتی خودداری کرده و با استفاده از خدمات الکترونیکی نیازهای مخابراتی خود را برطرف کنند.

روش‌های استعلام و پرداخت بدهی قبض تلفن ثابت:

تماس با شماره 2000

وب‌سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir

کد ussd ستاره 2020 مربع    #2020*

روش ثبت شماره تماس جهت دریافت پیامک قبض تلفن

یکی از روش‌های اطلاع از میزان بدهی تلفن ثابت در‌یافت پیامک قبض تلفن می‌باشد. در صورتی که پیامک قبض تلفن برای شما ارسال نمی‌شود، می‌توانید از طریق کد دستوری ستاره 2020 مربع با انتخاب گزینه ثبت شماره همراه، نسبت به درج شماره تلفن همراه خود اقدام نمایید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید