ذهن انسان به اعداد رند تمایل دارد

ذهن انسان به اعداد رند تمایل دارد

رند بودن شماره به معنای قرار گرفتن مجموعه‌ای از اعداد به ترتیب خاص در کنار هم می‌باشد. این موضوع باعث راحت‌تر ثبت شدن شماره در ذهن می‌شود. به همین علت، بیشتر کسب و کار‍‌ها به شماره تماس خود اهمیت می‌دهند و ترجیح می‌دهد شماره رند داشته باشند.

ذهن انسان به صورت غیر‌منطقی شماره‌های رند را اولویت قرار می‌دهند و به گرد کردن اعداد غیر رند علاقه دارد.

شماره رند
طبق تحقیقاتی که از 1552 شرکت‌کننده در 6 آزمون انجام شده، ذهن انسان به دنبال اعداد خوب و منظم می‌باشد و اعداد نا‌منظم را انتخاب نمی‌کند حتی اگر انتخاب مناسب‌تر و به‌صرفه‌تری نسبت به اعداد رند باشد. طبق این تحقیقات می‌توان بیان کرد زیبایی شناسی اعداد از اهمیت بالایی برخوردار است.

اعداد غیر رند به‌منظور درک بهتر با رقم‌های همانند ۱۰۰ درصد مقایسه می‌شوند. از بین انواع نوع رند شماره، رند صد صدی یکی از انواع رندی می‌باشد که از ارزش بالایی برخوردار است و به خطوطی که ۶ رقم ابتدایی یا انتهایی آنها به صورت ۱۰۰ تایی (صدگان) افزایش و یا کاهش داشته باشد اطلاق می‌شود.

‌گوراو جین ، اقتصاددان رفتاری ، از مؤسسه پلی تکنیک رنسلیر در نیویورک می‌گوید: اعداد یک زبان دارند و درک غیر عددی می‌دهند، وقتی از اعداد مشخص استفاده می‌كنیم ، ارزیابی ها كاهش می‌یابند. هیچ دلیل واضحی برای این نوع رفتار وجود ندارد، و این بسیار شگفت آور است.

پژوهشگران اعتقاد دارند دیدن اعداد غیر رند برای انسان دشوار می‌باشد زیرا نیاز به پردازش مغز دارد. گرایش به اعداد رند و گرد دارای جزئیات زیادی می‌باشد و تحقیقات انجام شده بدان‌ معنا است که پژوهش‌های بسیار بیشتری در این رشته در راه است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید