چه چیزی باعث کاهش کیفیت اینترنت طی هفته جاری در کشور شده است

چه چیزی باعث کاهش کیفیت اینترنت طی هفته جاری در کشور شده است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از سجاد بنایی نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت، در یک هفته گذشته مصرف دیتای کشور 40 درصد افزایش داشته که شامل دیتای داخلی و دیتای بین‌الملل می‌شود که این مصرف در روزهای اخیر هم به اوج رسیده است، ‌اما اپراتورها به‌دلیل افزایش استفاده تعداد کاربران برای ارائه سرویس هم در لایه‌ شبکه هم در لایه‌ی فرکانس آماده نبودند.

چه چیزی باعث کاهش کیفیت اینترنت طی هفته جاری در کشور شده است؟

به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا علاوه بر مشکلاتی که در طی هفته‌های گذشته در کشور ایجاد کرد موجب افزایش استفاده از دیتا و کاهش کیفیت اینترنت در کشور شده است.

در واقع از آنجایی که به خاطر جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا بسیاری از مراکز آموزشی ، اداری و مدارس تعطیبل شده اند، برخی از مردم، دانشجویان و حتی دانش آموزان از طریق اینترنت و از راه دور کارهای روزمره خود را انجام می دهند، این موضوع موجب افزایش 40 درصدی استفاده از دیتا در یک هفته گذشته و افت کیفیت اینترنت شده است.

بنایی در مورد مشکل پیش آمده چنین توضیح می‌دهد که در حال حاضر در لایه دسترسی بین شبکه ملی اطلاعات و شبکه بین‌الملل مشکل خاصی نداریم، مشکل ظرفیت در لایه دسترسی اپراتورهای موبایل و ارائه‌دهندگان خدمات FCP است که اینترنت و ترافیک داخل کشور بیشتری را به آنها تخصیص دادیم.

بنابی با اشاره به تمهید زیرساخت برای افزایش کیفیت اینترنت اظهار کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت طی دو روز گذشته ظرفیت شبکه‌ی ارتباطی اپراتورها را حدود 300 گیگابیت برثانیه افزایش داد. همچنین با کمک سازمان تنظیم مقررات از اپراتورها خواستیم به این خاطر که مصرفشان افزایش یافته و کیفیتشان افت کرده، ظرفیت‌هایشان را نیز افزایش دهند.

همچنین در هفته‌های گذشته یکی از مواردی که منجر به افت کیفیت در خدمات اینترنتی شده بود، حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور بود. 

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید