ارسال بیش از 52 میلیارد پیامک درون شبکه توسط اپراتورها

ارسال بیش از 52 میلیارد پیامک درون شبکه توسط اپراتورها

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با آن که از زمان آغاز استفاده کاربران از اپلیکیشن‌های پیام رسان میزان ارسال پیامک کاهش چشمگیری داشته است اما در آخرین بررسی‌های انجام شده توسط وزارت ارتباطات مشخص شده است که تا پایان سه ماه سوم  سال 98 بیش از 52 میلیارد پیامک توسط مشترکین سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل ارسال شده است.

ارسال بیش از 52 میلیارد پیامک درون شبکه توسط اپراتورها

از سال 94 که استفاده از اپلیکیشن‌های پیام رسان به اوج خود رسید اولین نشانه‌های کاهش ارسال پیامک نمایان شد. در واقع نخستین نشانه‌های کاهش درآمد اپراتورها از پیامک در نوروز 94، زمانی که در یک بازه مشخص و یکسان تعداد پیامک در همراه اول از از 11.5 میلیون به 10 میلیون و در اپراتور دوم از 16 میلیون به 8.5 میلیون کاهش یافت نمودار شد.

سازمان تنظیم مقررات طبق بررسی‌های انجام شده اقدام به انتشار تعداد پیامک‌های ارسال‌شده توسط هر یک از اپراتورهای تلفن همراه موجود در کشور کرده است که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم:

  • همراه اول: توسط همراه اول  در مجموع بیش از 50 میلیارد و 671 میلیون پیامک ارسال شده است که بیش از چهار میلیارد و 307 میلیون عدد خارج شبکه و 46 میلیارد و 346 میلیون عدد آن درون شبکه بوده است، همچنین تعداد پیامک‌های ورودی از سایر اپراتورهای سیار به اپراتور همراه اول، بیش از چهار میلیارد و 915 میلیون عدد بوده است.
  • ایرانسل: در مجموع توسط ایرانسل 10 میلیارد و 899 میلیون پیامک ارسال شده است که 4 میلیارد و 664 میلیون آن به سایر اپراتورها و 6 میلیارد و 235 میلیون آن درون شبکه بوده است، همچنین تعداد پیامک‌های ورودی از سایر اپراتورهای سیار به اپراتور ایرانسل، بیش از چهار میلیارد و 255 میلیون عدد بوده است.
  • رایتل: در مجموع توسط رایتل 912 هزار و 785 پیامک ارسال شده است که 849519 آن به سایر اپراتورها و 63264  تای آن درون شبکه بوده است، همچنین تعداد پیامک‌های ورودی از سایر اپراتورهای سیار به اپراتور رایتل، بیش از 500543 عدد بوده است.
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید