چگونه متوجه شویم چه کسی به وای فای ما وصل شده است

چگونه متوجه شویم چه کسی به وای فای ما وصل شده است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، امروزه با توجه به گسترش روزافزون استفاده از اینترنت بی سیم یا همان Wifi و وجود روش‌ها و نرم افزارهای یافتن رمز یکی از مشکلاتی که اغلب دارندگان اینترنت بی سیم را دچار نگرانی کرده حفظ امنیت آن است.

در واقع یکی از لازمه‌های داشتن یک اینترنت بی سیم امن این است که بدانیم چه کسانی بدون اطلاع ما و به صورت غیرمجاز از اینترنت ما استفاده می‌کنند و در صورت استفاده غیرمجاز چگونه امنیت اینترنت خود را بالا برده و مانع استفاده از آن شویم.

چگونه متوجه شویم چه کسی به وای فای ما وصل شده است؟

در ادامه می‌خواهیم چند مورد از این برنامه‌ها را به شما معرفی کنیم:

Who’s On My Wifi (ویندوز):

یک نرم‌افزار رایگان برای ویندوز است که دارای ویژگی‌های بسیار است. با این نرم‌افزار، شما به آسانی می‌توانید بفهمید که در حال حاضر چند دستگاه به شبکه وایرلستان متصل است. می‌توانید آدرس IP و نام کامپیوترهایی که متصل هستند را مشاهده کنید.

ابتدا  Who’s On My Wifi را از سایت رسمی آن دانلود کنید. حال، بر روی Scan Now را کلیک کنید تا همه دستگاه‌های متصل را از قبیل موبایل و کامپیوتر مشاهده کنید.

 Glasswire  (ویندوز):

به جرات می‌توان گفت که یکی از محبوب‌ترین ابزار‌های نظارتی و فایروال شخصی در میان کاربران جهانی گلس‌ وایر است. با کمک این برنامه، می‌توان مشخص کرد که چه اپلیکیشن‌هایی و چه زمانی به شبکه متصل شده‌اند و علاوه بر نظارت بر میزان مصرف دیتا، می‌توان از آن به عنوان یک سد محافظتی در برابر نفوذ هکر‌ها نیز بهره برد.

همچنین گلس‌وایر نشان می‌دهد چه تعداد دستگاه به شبکه وای‌فای متصل هستند. ناگفته نماند که استفاده از این ابزار برای مدت زمان ۷ روز رایگان است که در صورت تمایل، کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای، آن را به نسخه Pro ارتقا دهند.

Fing Network Tools (اندروید):

Fing Network Tools اپلیکیشن رایگان و ساده‌ای است که برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است. این اپلیکیشن لیست دستگاه هایی را که از وایرلس شما استفاده می کنند، نمایش می دهد. شما با انتخاب هر دستگاه می توانید آدرس آی پی آن دستگاه در شبکه، مک آدرس و سایر مشخصات دستگاه را مشاهده کنید. این اپلیکیشن هم چنین امکان پینگ گرفتن از یک آدرس آی‌پی خاص و trace  route  را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

چگونه متوجه شویم چه کسی به وای فای ما وصل شده است؟

وایرشارک (ویندوز، مک و لینوکس):

وایرشارک یک ابزار رایگان و منبع‌باز تحلیل‌کننده اینترنت است که امکان نظارت بر هر بیت از اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند. این ابزار در تمامی‌پلتفرم‌ها قابل استفاده است و نگرانی از این بابت برای کاربران وجود نداد. با کمک این ابزار می‌توان به راحتی فهمید که تعداد دستگاه و یا کاربر به شبکه اینترنت متصل هستند و حتی می‌توان به جزییاتی همچون آدرس IP این کاربران نیز دست یافت.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید