سیم کارت‌های مجهول الهویت عامل اصلی سواستفاده از مشترکین

سیم کارت‌های مجهول الهویت عامل اصلی سواستفاده از مشترکین

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، یکی از مشکلاتی که این روزها در جامعه تبدیل به معضل شده است، وجود سیم کارت‌های مجهول الهویت می‌باشد. در واقع سیم کارت‌های ثبت نشده بهترین روش برای سواستفاده و کلاهبرداری محسوب می‌شوند. این سیم کارت‌ها در زمره سیم کارت‌هایی قرار دارند که برخی افراد سود جو و کلاهبردار بدون اطلاع مالکان از این سیم کارت‌ها به اشکال مختلف سوء استفاده می‌کنند.

سیم کارت‌های مجهول الهویت عامل اصلی سواستفاده از سیم کارت ها

یکی از دلایل افزایش کلاهبرداری و سواستفاده از سیم کارت‌های مجهول الهویت ارزان بودن برخی از انواع سیم کارت‌ها می‌باشد. در واقع این موضوع باعث می‌شود تا افراد در نگهداری سیم کارت‌ها دقت لازم را نداشته و در پی آن چندین سیم کارت داشته باشند، در حالی که نمی‌دانند که این سیم کارت‌ها کجا و در دسترس چه کسی است، عدم دقت در نگه داری سیم کارت ممکن است باعث شود در دسترس افراد سود جو قرار گیرد و آآنها با فعال کردن سیم کارت، در شبکه‌های اجتماعی عضو شده و به فعالیت‌های مجرمانه اقدام کنند.

مراقب اکانت‌های ثبت شده به نام خود باشید

یکی از مواردی که این روزها بسیار پیش می آید استفاده از اکانت یک شخص در فضای مجازی می‌باشد. در دو حالت ممکن است حساب کاربری شما در دسترس دیگران قرار گیرد.

مورد اول زمانی است که در هنگام فروش یا واگذاری سیم کارت فراموش می کنید اکانت برنامه های مجازی خود را Delete Account کنید. در این صورت شخص خریدار به راحتی می تواند از حساب کاربری شما سواستفاده کند.

مورد دوم زمانی است که سیم کارت شما به شخص دیگری واگذار شود. احتمالا شما هم می دانید برخی از اپراتورها همانند ایرانسل سیم کازرت هایی که بیش از 90 روز خاموش باشند را به شخص دیگری واگذار می کند. فرض کنید شما با سیم کارت مذکور در فضای مجازی حساب کاربری داشته باشید، در این صورت پس از واگذار شدن سیم کارت شخص خریدار به راحتی به اکانت شما دسترسی پیدا می کند.

کاربران باید حتما موارد ایمنی را جدی بگیرند، زیرا در صورتی که در دام مجرمان بیفتند علاوه بر دردسر های فنی و حقوقی ممکن است متحمل هزینه های فراوانی شوید.

چگونه از تعداد سیم کارت‌های ثبت شده به نام خود مطلع شویم؟

کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰، ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام کنند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید