با نت سنج پلاس از سرعت اینترنت خود با خبر شوید

با نت سنج پلاس از سرعت اینترنت خود با خبر شوید

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، طبق آخرین صحبت‌های محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای بررسی راحت تر اینترنت مصرفی توسط مشترکین و ارزیابی دقیق از وضعیت کیفی اینترنت ارائه شده توسط شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی، سامانه جدیدی به نام نت سنج پلاس راه اندازی شده است.

در واقع، این سامانه قابلیت تشخیص کیفیت اینترنت را به مشترکان می‌دهد تا بتوانند با ارزیابی دقیق از وضعیت کیفی اینترنت توسط شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی انتخاب درستی برای دریافت خدمات از این شرکت ها داشته باشند.

با نت سنج از سرعت اینترنت خود با خبر شوید

با توجه به صحبت‌های جهرمی در حال حاضر بیش از 70 میلیون ایرانی در 1242 شهر کشور و بیش از 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار به خدمات پهن باند موبایل دسترسی دارند، و همان طور که می‌دانید  کیفیت و قیمت دو مقوله مهم در اینترنت می باشد که بسیاری از کاربران اعتراضات زیادی نسبت به آن دارند.

جهرمی در ادامه بهترین راه حل مشکلات و مدیریت این درخواست‌ها و نیازها را از طریق نظارت دقیق و ارزیابی فعالیت اپراتورهای موبایل و شرکت های اینترنتی کشور عنوان کرد.

سامانه نت سنج پلاس چه امکاناتی دارد؟

در نت‌سنج پلاس هر ایرانی در هر مکانی می‌تواند ببیند که چه شرکت‌هایی خدماتشان ارائه می‌شود؟ کیفیت پوشش چیست؟ میزان سرعتی که می‌تواند دریافت کند چقدر است؟ شکایات مردم در آن منطقه چه بوده؟ و اندازه‌گیری‌های کیفی ما چه می‌گوید؟ یعنی هم اطلاعات ما و هم اطلاعاتی که کاربران منعکس می‌کنند در این سامانه وجود دارد. بنابراین در هر نقطه از کشور می‌توانید انتخاب کنید که کدام اپراتور چه سرویسی می‌دهد و از نظرات سایر مردم هم مطلع شوید.

با نت سنج پلاس بهترین اپراتور را انتخاب کنید

از آنجایی که در نت‌سنج پلاس همه مناطق حضور دارند مشترکین با مقایسه کیفیت اپراتورهای مختلف می توانند بهترین شرکت ارائه دهنده را انتخاب کنند. حتی کاربران می توانند شکایت خود را در نت سنج ثبت کنید و اپراتورها را مورد خطاب قرار دهند، همچنین کیفیت و سرعت ارتباطات در منطقه خود را در شبکه‌های اجتماعی با منشن کردن وزیر ارتباطات یا اپراتورها مورد مطالبه قرار دهند.

در کل این سامانه می‌تواند بخش زیادی از مطالبات را شفاف کند که در ادامه موجب بهبود کیفت، بهبود کسب‌وکار خواهد شد. 

وی با تایید این موضوع که سرعت اینترنت خانگی در بعضی از استان‌ها به‌دلیل مشکلات در ارائه خدمات پایین است، خاطرنشان کرد: بنا بود امسال VDSL را جایگزین‌ ADSL کنیم، در دزفول این اتفاق افتاد، ظرف 10 روز آینده هم بخش زیادی از مشترکان ADSL شهر قم، به VDSL منقل می‌شوند و این سرعت اینترنت خانگی را تا چهار برابر افزایش می‌دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سازمان تنظیم مقررات و اپراتورهای ثابت در تلاش هستند تا به اهداقی که برای پایان سال تعیین‌شده برسند، البته با اطلاعاتی که از کنترل پروژه‌ها دارم، فکر می‌کنم تا پایان سال کمی تاخیر داشته باشند اما تلاش می‌کنیم تا پایان خرداد سال آینده، حداقل 25 درصد مشتریان اینترنت خانگی را به آن چهار برابر سرعت مجهز کنیم و تکنولوژی‌شان را به VDSL ارتقا دهیم.

با نت سنج پلاس یک سال اینترنت رایگان هدیه بگیرید

جهرمی در خصوص هدیه سامانه نت سنج پلاس اعلام کرد: برای قدردانی از کسانی که در این نظرات مشارکت حضور دارند، جوایزی اهدا می‌کنیم و به‌صورت روزانه به 50 نفر از کسانی که در این فرآیند همگانی مشارکت کنند، یک سال اینترنت رایگان از طرف اپراتوری که استفاده می‌کنند ارائه می‌دهیم. علاوه بر این به مناسبت تولد حضرت زهرا، روز زن و روز مادر به 500 نفر از شرکت کنندگان در سایت نت سنج هدیه تقدیم می کنیم.

جهرمی ایجاد رقابت برای اپراتورها را یکی از نکات مثبت سامانه نت سنج عنوان کرد و گفت: این موضوع برای اپراتورها رقابت‌ ایجاد می‌کنند تا برای بهبود کیفیت تلاش کنند. ما هم شاخص‌هایی به عنوان حداقل‌ها داریم و از این پس با نظرات کاربران به اپراتورها نظارت می‌کنیم. اپراتورها باید به‌ درخواست‌های شما در هر منطقه پاسخ دهند که به چه میزان توانستند نظرات را جلب کنند و سامانه‌های سنجشی و گزارش‌های دوره‌ای سازمان تنظیم مقررات هم به این فیدبک‌ها برمی‌گردد

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید