ماجرای هک شدن سایت علی بابا چیست و چگونه اتفاق افتاد

ماجرای هک شدن سایت علی بابا چیست و چگونه اتفاق افتاد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، از دقایق ابتدایی امروز 23 بهمن 98 به سرعت خبرهای مختلفی از هک شدن برخی سرورهای سایت خدمات مسافرتی «علی‌بابا» منتشر شد. طبق خبرهای بدست آمده مشخص شد که در پی هک شدن سایت علی بابا برخی از اطلاعات و شماره‌های کاربران و سورس‌کدها نیز لو رفته است.

ماجرای هک شدن علی بابا چیست و چگونه اتفاق افتاد؟

مسعود طباطبایی، مدیر ارشد اجرایی گروه علی‌بابا شب گذشته زگفت"«متأسفانه تعدادی از سرورهای علی‌بابا مورد حمله هکرها قرار گرفته و به برخی از اطلاعات کاربران و سورس‌کدها دسترسی پیدا کردند. تیم امنیت علی‌بابا اقدامات لازم را انجام داده و با توجه به سرنخ‌های موجود، این موضوع از طریق نهادهای ذی‌ربط در حال پیگیری است.

‌او ادامه داد: «مسئولیت این رخداد را می‌پذیریم و از کسانی که به نحوی آسیب دیده‌اند، عذرخواهی می‌کنم. حفاظت از اطلاعات همواره اولویت ما بوده و هست. این اطمینان را به شما می‌دم که اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاق صورت بگیرد و با قدرت بیشتر در جهت حفاظت از حریم خصوصی کاربران پیش خواهیم رفت."

مجید حسینی نژاد، بنیان‌گذار علی‌بابا هم دقایقی بعد ضمن انتشار تصویری از بیانیه رسمی علی‌بابا در رابطه با این حمله، اضافه کرد: "همیشه پشت هر رو دست خوردنی؛ جایی برای یادگیری و رشد هست، صمیمانه عذر می‌خواهم و مطمئنم که تیم عالی تکنولوژی و امنیت علی‌بابا با یادگیری از این اتفاق امنیت را به‌طور بی‌اندازه چشمگیری بالاتر می‌برد و شما ما را یادگیرنده، اهل رشد و توسعه خواهید یافت."

طبق  صحبت های انجام شده هنوز وسعت و  تعداد اطلاعات لو رفته کاربارن در این پلتفرم مشخص نست، اما طبق اعلام علی بابا، قرار است اخبار تکمیلی این حمله منتشر شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید