چه تعداد سیم کارت در سال 98 ترابرد کردند

چه تعداد سیم کارت در سال 98 ترابرد کردند

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند و با توجه به آخرین آماری که سازمان تنظیم مقررات از تعداد شمارههای ترابردشده به اپراتورهای ایرانسل و همراه اول ارائه کرده است مشخص شده که این اعداد از ابتدای سال جاری از 10000 به 5000 سیم کارت رسیده است.

چه تعداد سیم کارت در سال 98 ترابرد کردند؟

از جمله روش‌هایی که یک مشترک می‌تواند سیم کارت خود را به اپراتور جدیدی ترابرد کند، ثبت نام الکترونیکی یا مراجعه به سایت اپراتور مورد نظر و روش دوم مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها یا نمایندگی‌های اپراتور مورد نظر میباشد.

البته در واقعیت ممکن است تعداد مشترکینی که درخواست ترابرد سیم کارت خود را به اپراتور دیگری دارنند زیاد باشد، اما تمام این شمارهها موفق به تغییر اپراتور خود نمی وند. در واقع دلایلی همچون احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیر به نظیر مانند درخواست ترابرد سیم‌کارت دایمی به اعتباری و بالعکس، فعال نبودن سیم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سیم‌کارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اولیه صادر شده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیم‌کارت‌های دائمی را می توان از دیلایل رد درخواست ترابرد عنوان کرد.

از طرفی دیگر هم‌چنین پیش از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد. از سوی دیگر امکان تغییر اپراتورها تنها دو بار در سال میسر است و پس از این تغییرات هزینه تمامی سرویس‌ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد.

مراحل درخواست ترابردپذیری به اپراتور دیگر

  1. مشترک از طریق مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری که قصد دارد به آن مهاجرت کند، برای اجرای این طرح ثبت نام می‌کند. پس از آن در صورتی که فرد از شرایط لازم برخوردار باشد از طریق یک پیامک تایید ثبت نام او به اطلاعش خواهد رسید.
  2. مشترک درصورت موافقت عدد یک را به سامانه 667 ارسال می‌کند و درصورت انصراف از اجرای این طرح پیش از تایید درخواست توسط اپراتور فعلی این مساله را به اپراتور جدید خود اعلام می‌کند.
  3. پس از آن درصورت موافقت فرد با اجرای این طرح برای مشترکان اعتباری مدتی معادل سه روز و برای مشترکان دائمی زمانی حدود پنج روز زمان نیاز است تا اپراتور جدید درخواست ارجاع شده را پذیرفته و امور مربوطه را انجام دهد.

پس از این مرحله سیم‌ کارتی جدید البته با همان شماره قبلی به مشترک واگذار می‌شود.

مشترکین باید توجه داشته باشند که، پس از اجرای این طرح تمام خدماتی که از اپراتور اول خود دریافت می‌کردند غیرفعال خواهد شد، بنابراین به مشترکان سیم ‌کارت‌های اعتباری توصیه می‌شود که پیش از اجرای طرح ترابردپذیری تمام اعتبار خود را مصرف کنند. البته مشترکان سیم‌ کارت‌های دائمی باید توجه داشته باشند که پیش از اجرای این طرح باید تمام قبوض خود را پرداخت کرده باشند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید