دلایل اصلی کاهش تعداد مشترکین اینترنت ثابت و سیار در سال 98

دلایل اصلی کاهش تعداد مشترکین اینترنت ثابت و سیار در سال 98

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و بر اساس آخرین بررسی‌هایی که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص میزان نفوذ اینترنت در کشور و همچنین تفاوت میان مشترکین اینترنت همراه و اینترنت ثابت انجام شد، کاملا مشخص است که ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار تا پایان شهریور 98 نسبت به سال 97 کاهش یافته است.

دلایل اصلی کاهش تعداد مشترکین اینترنت ثابت و سیار در سال 98

طبق آمار بدست آمده از سال 97 تعداد مشترکین موبایل در این سال 64137112 نفر و ضریب نفوذ اینترنت موبایل 78.14 درصد بوده است که در سال 98 به 63617777 مشترک و 76.58 درصد می‌رسد.

دلیل کاهش تعدادمشترکین اینترنت موبایل در سال 98 چیست؟

طبق بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد دلیل اصلی کاهش تعداد مشترکین اینترنت موبایل بخاطر تغییر در روش سنجش ضریب نفوذ اینترنت سیار است، زیرا به گفته کارشناسان، رگولاتوری از امسال روش سنجش ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت را تغییر داده است.

به گفته آنان، پیش از این برای اندازه گیری ضریب نفوذ از VLR استفاده می‌شد. در این روش، به صورت لحظه‌ای شاخص محاسبه و تعداد کاربران اینترنت مشخص می‌شد. اما رگولاتوری در محاسبه آمار جدید از روشی به نام RGS90 استفاده کرده است. در این روش، بررسی می‌شود که آیا مشترک در 90 روز گذشته مصرف داشته است یا نه. این روش محاسبه، از سویی می‌تواند تعداد کاربران اینترنت پرسرعت سیار را تحت تاثیر قرار دهد و از سوی دیگر، در محاسبه سهم بازار نیز، به زیان اپراتورهایی است که دارای مشترکان دائمی بیشتری هستند.

بر اساس آمار بدست آمده در سال 97 تعداد مشترکین اینترنت ثابت 10381483 نفر بوده است که این عدد در سال 98 به 8813282 نفر رسید همچنین ضریب نفوذ اینترنت ثابت نیز از 12.65% به 10.61% کاهش یافت.

دلیل کاهش تعدادمشترکین اینترنت ثابت در سال 98 چیست؟

پس از آن که در سال 96 رگولاتوری قانون جدیدی به نام  مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  را که بر اساس آن، شرکت های ارائه دهنده اینترنت ثابت مجبور شدند جداول تعرفه‌ای خود را مبتنی بر سرعت و به صورت غیر حجمی تنظیم کنند به تصویب رساند، بسیاری از کاربران اینترنت ثابت دیگر تمایلی به استفاده از آن نداشتند و تصمیم گرفتند اینترنت سیار یا همان اینترنت موبایل را جایگزین آن کنند.

در واقع طبق مصوبه 266 کمیسیون تنظیم مقررات هنگامی که حجم مصرفی کاربران افزایش می‌یافت شرکت‌های ارایه دهندگان اینترنت ثابت برای تنظیم قیمت مجبور بودند سرعت اینترنت را کاهش دهند که این موضوع باعث نارضایتی کاربران شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید