روش جدید کلاهبرداری با کدهای USSD

روش جدید کلاهبرداری با کدهای USSD

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در ماه‌های اخیر برخی صفحات شبکه‌های مجازی با انتشار کدهای دستوری خاصی موجب آزار مشترکان تلفن همراه شده اند، چرا که با اتصال برخی عناوین به پیام‌های شیطنت آمیز خود نظیر "کد دستوری مربوط به اینترنت 70 گیگابایت رایگان" فضای احساسی جامعه را درگیر پیام خود کرده و نهایتا منجر به واکنش مشترکان تلفن همراه نسبت به این پیام‌ها می‌شوند که نتیجتا هزینه گزافی را به آنان تحمیل می‌کند. 

روش جدید کلاهبرداری با کدهای USSD

از این رو همواره اپراتورهای تلفن همراه برای جلوگیری از ضرر مشترکان و ایجاد فضای امن بین دو طرف اعلام کرده اند که اطلاعات مربوط به فعال‌سازی بسته‌های یا کدهای دستوری ارائه خدمات را تنها از طریق درگاه های رسمی اپراتورهای ارتباطی دریافت کنند و تنها به اطلاعاتی که صفحات شبکه‌های مجازی ارائه می‌دهند، اکتفا نکنند.

هرچند برخی از مشترکان تنها با شنیدن مطلبی درباره سرویس‌های اپراتورها در توییتر یا اینستاگرام و ... همین موضوع را به صورت عمومی اطلاع رسانی می کنند و در نهایت زمینه آسیب بیشتر مشترکان را به وجود می آورند؛ از این رو مشترکان نباید به کدهای دستوری اعلام شده خارج از درگاه ها اعتماد کنند و همچنین باید از بازنشر این مطالب نیز جدا خودداری کنند.

همراه اول پیش از این درباره جعلی بودن برخی خبرها و سوءاستفاده‌ها به اسم همراه اول هشدار داده بود و به مشترکان اعلام کرده‌اند تنها از درگاه ها همراه اول خبرها و اطلاعیه‌ها را دنبال کنید، با این حال انتشار مغرضانه خبرهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی باعث شده که برخی کانال‌های خبری نسبتاً معتبرتر به بازنشر این خبر اقدام کنند، این در حالی است که خبر کاملاً جعلی است.

پیش از این نیز در عید فطر سال گذشته اتفاق مشابه ای رخ داده بود و برخی با انتشار کدی جعلی به دنبال سوءاستفاده از مشترکان همراه اول برآمده بودند، به‌طوری که با این عنوان که همراه اول به مناسبت عید فطر شارژ هدیه می‌دهد دسیسه ضربه زدن به همراه اول و مشترکان را طراحی کرده بودند، هرچند در آن زمان همراه اول پس از بازگردان مبالغ مصرف‌کننده‌ها تأکید کرد مسئولیت این اتفاقات متوجه این اپراتور نیست و مخاطبان باید نسبت به پیام‌های دریافتی مطمئن شوند، با این حال بار دیگر شاهد اتفاقات مشابهی هستیم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید