وب ‌سایت خبرگزاری فارس تحریم شد

وب ‌سایت خبرگزاری فارس تحریم شد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، از ساعات پایانی جمعه چهارم بهمن 98 دامنه‌های غیر ایرانی خبرگزاری فارس همچون  farsnews.com و farsnews.net  از دسترس خارج شده و تنها دامنه .ir این خبرگزاری در اختیار کاربران می‌باشد.

وب ‌سایت خبرگزاری فارس تحریم شد

پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد دلیل از دسترس خارج شدن دامنه‌های .com و .net خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا و قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست  SDN می ‌باشد.

این خبرگزاری نوشت: در ایمیلی که از طرف سرویس‌دهنده بین‌المللی این دامنه برای خبرگزاری فارس ارسال شده، به صراحت دلیل این انسداد غیرقانونی دستورالعمل مقرر شده توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) و قرار گرفتن این خبرگزاری در فهرست SDN" عنوان شده است. این خبرگزاری همچنین ساعاتی بعد خبر داد که در حال حاضر دسترسی همه مخاطبان به دامنه ir. این خبرگزاری امکان‌پذیر است.

پس از مسدود شدن دامنه‌های خبرگزاری فارس، پورونیزدر خبری علت اصلی این اتفاق را نزدیک بودن این خبرگزاری به سپاه عنوان کرد و همان طور که می دانید دولت آمریکا سال گذشته میلادی، 2019 ، سپاه پاسداران را به فهرست سازمان‌های تروریستی خود افزود.

لیست SDN چیست؟

لیست SDN در برگیرنده‌ افراد و شرکت‌هایی است که دارایی‌هایشان بلوکه شده و معامله با آنها برای آمریکایی‌ها ممنوع می‌باشند.

SDN لیستی از افراد و شرکت‌ها است که تحت مالکیت یا کنترل کشورهای هدف تحریم هستند یا برای آنها یا به نمایندگی از طرف آنها فعالیت می‌کنند. این فهرست همچنین شامل افراد، گروه‌ها و اشخاصی نظیر تروریست‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر است که ذیل برنامه‌های تحریمی که مربوط به کشور خاصی نیستند، قرار گرفته‌اند.

در یک تقسیم‌بندی دیگر، لیست SDN هم شامل افراد و شرکت‌های تحت تحریم اولیه و هم افراد و شرکت‌های تحت تحریم ثانویه است. تحریم‌های اولیه به تحریم‌هایی گفته می‌شود که شهروندان و شرکت‌های کشور تحریم‌کننده مجاز به انجام معامله با آنها نیستند.

در تحریم ثانویه، علاوه بر شهروندان و شرکت‌های کشور تحریم‌کننده، اشخاص و شرکت‌های کشورهای ثالث نیز مجبور به تبعیت از آن هستند و در صورت عدم تبعیت، مشمول جریمه‌های سنگین خواهند شد. برای تمایز این تقسیم‌بندی، در فهرست  SDN، افراد و شرکت‌های مشمول تحریم‌های ثانویه با برچسب  subject to secondary sanctions  مشخص شده‌اند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید