بهترین زمان رزرو هتل چه زمانی است

بهترین زمان رزرو هتل چه زمانی است

هرچند سفر را نمی توان یک تفریح ارزان دانست، اما ارزان سفر کردن غیر ممکن نیست. اگر بپذیریم که رزرو هتل یا هتل آپارتمان بخش جدایی ناپذیر سفر است، می توانیم با کاهش هزینه اقامت؛ یک قدم به سفر ارزان نزدیک شویم. همانطور که می دانید زمان رزرو اقامتگاه تأثیر بسیار زیادی بر قیمت هتل دارد. از همین رو جااینجاس در این مقاله قصد دارد نکته های بیشتری در مورد زمان رزرو هتل با شما در میان بگذارد.

چقدر زودتر از زمان سفر، هتل رزرو کنیم؟
شاید عجیب و البته کمی هم متناقض به نظر برسد، اما بهترین راه حل برای پیدا کردن هتل با قیمت مناسب این است که تا دقیقه نود برای رزرو هتل منتظر بمانیم. صاحب نظران بر این باور هستند که هتلداران ترجیح می دهند اتاق های خود را با قیمت پایین تر به فروش برسانند تا اینکه اتاق ها خالی بمانند. این یعنی چه؟ هرچه به زمان سفر خود نزدیک تر می شوید، با توجه به اینکه موجودی اتاقها چقدر است، قیمت ها بیشتر افت پیدا می کنند.

بلیط آنلاین

البته باید به خاطر داشت که داستان اتاق های هتل با بلیط هواپیما متفاوت است. در مورد هتل ها، افت قیمت تابع عرضه و تقاضا است. بی تردید تعداد هتل ها بیشتر از تعداد هواپیماها است. به محض اینکه پروازها پر می شوند، قیمت صندلی ها افزایش پیدا می کند. اما چنین منطقی در مورد هتل ها لزوما صادق نیست. به اینصورت که هتل ها هر روز بر سر قیمت ها با هم در رقابت بوده و تلاش می کنند قیمت های خود را پایین بیاورند تا رزروهای دقیقه نود ممکن باشد. به طور خلاصه باید گفت که مسافران عاشق هتل ارزان، یک روز قبل از چک این را بهترین زمان رزرو هتل خود می دانند.

بهترین زمان رزرو هتل، چه زمانی است؟
حالا که تصمیم گرفته اید رزرو هتل لحظه آخری را تجربه کنید، باید بدانید حتی اینکه در چه ساعتی از روز این کار را انجام می دهید، بر قیمت هتل اثر می گذارد. در حقیقت انتظار تا دقیقه آخر تا حد زیادی رزرو هتل ارزان را برایتان به دنبال خواهد داشت. پس اگر دلتان طاقت می آورد تا روز سفرتان صبر کنید. به طور متوسط، قیمت هتل ها در همان روز 10 درصد کمتر از نرخ هتل در روز قبل است. جالب اینکه حتی حوالی ساعت 4 بعد از ظهر افت شدید قیمت را شاهد خواهید بود. اگر در ساعت 8 شب دست به رزرو بزنید، در حدود 5 تا 10 درصد دیگر هم بیشتر صرفه جویی خواهید کرد.

در مورد رزرو هتل لحظه آخری استثناء هم وجود دارد
قبل از اینکه کار رزرو خود را به دقیقه نود موکول کنید، این بخش را بخوانید. بدون شک رزرو هتل در دقیقه نود همیشه هم کار درستی نیست. در واقع یکی از معایب این تکنیک صرفه جویی در هزینه ها، این است که، هرچه بیشتر منتظر بمانید، بیشتر ریسک پر شدن اتاق های هتل را به جان می خرید. بنابراین اگر می خواهید از پیدا کردن اتاق در هتل مورد نظر خود اطمینان حاصل کرده یا در همان هتلی بمانید که دوستانتان در آن هستند، تکنیک رزرو هتل لحظه آخری به درد شما نمی خورد! این موضوع به ویژه زمانی اهمیت پیدا می کند که در حال رزرو برای یک رویداد خاص هستید. در اینصورت احتمال دارد موجودی هتل ها زودتر از موعد پر شود. برای نمونه می توان به برگزاری مراسم مختلف مذهبی در هنگام رزرو هتل مشهد اشاره کرد.
نکته دیگر این است که خود هتل ها و استراتژی قیمت گذاری آنها می توانند بر عرضه و تقاضا اثرگذار باشند. برای مثال ممکن است با کنسل شدن یک رزرو گروهی اتاق های زیادی خالی شوند یا برعکس برگزاری کنفرانسی بزرگ در هتل قیمت ها را بالا ببرد. اگر مدیر هتل که مسئول تنظیم قیمت ها است، پیش بینی کند که همه اتاق ها به فروش خواهند رفت؛ قیمت بالا را برای اتاق ها انتخاب می کند. در صورتی که پیش بینی ها درست از آب درآید، قیمت ها بالا خواهند ماند یا حتی بیشتر خواهند شد.
در طرف مقابل اگر هتل ها تقاضا را دست کم بگیرند، با نزدیک تر شدن به زمان اقامت قیمت ها افت خواهند کرد. در نهایت باید گفت که در هنگام رزرو اتاق های هتل، انعطاف پذیری اهمیت زیادی دارد. اینکه چه زمانی و عازم کجا هستید را مد نظر قرار داده و بر مبنای تقاضا تصمیم گیری کنید. در کمین بوده و شکارچی خوبی باشید!

رزرو هتل

بهترین روز هفته برای رزرو هتل کدام است؟
اگر رزرو اتاق در همان روز یا یک روز قبل، گزینه های خوبی برای شما نیستند؛ فاکتورهای دیگری هم می توانند بر قیمت هتل تأثیرگذار باشند. یافته ها نشان می دهد که مسافران برای پیدا کردن هتل با قیمت مناسب باید در روزهای خاص هفته اقدام به این کار کنند. به نظر می رسد گران ترین روز برای رزرو هتل، آخر هفته باشد. توصیه ما این است که اگر در حال جستجو برای روزهای مختلف هفته هستید، نگاهی هم به نرخ هتل ها بیندازید.

بهترین روزهای هفته برای اقامت در هتل کدامند؟
اینکه در کدام روزهای هفته قرار است در هتل بمانید، نقش مهمی در تعیین قیمت دارد. اگر می توانید در مورد تاریخ اقامت خود انعطاف به خرج دهید، آخر هفته را برای اقامت انتخاب نکنید. در روزهای اول هفته شما کمتر درگیر شلوغی جمعیت خواهید شد و دسترسی راحت تری هم به امکانات هتل خواهید داشت. تقریبا اکثریت هتل ها مانند هتل های مشهد، هتل های کیش، هتل های قشم و ... شامل این قاعده می شوند.

بهترین فصل سال برای رزرو هتل کدام است؟
در مطلب چرا قیمت هتل ها در بازه های مختلف زمانی نوسان دارد، گفتیم که نرخ هتل از چه عواملی تأثیر می پذیرد. در ادامه مطلب چه زمانی هتل رزرو کنیم، باید بگوییم که فصل هم یکی از عوامل مؤثر بر قیمت هتل است. در این زمینه یک قانون کلی وجود دارد: "وقتی سراغ هتل بروید که دیگران نمی روند". در فصل خلوت سال هتل ها دست به کاهش قیمت می زنند و در فصل شلوغ سال با افزایش قیمت آن را جبران می کنند. برای مثال بلافاصله پس از پایان تعطیلات نوروز که زمان اوج قیمت ها است، قیمت ها کاهش می یابد. البته زمان مناسب دیگری هم برای رزرو وجود دارد که به آن shoulder season گفته می شود و آن زمان بین های سیزن و آف سیزن است.
باید خاطرنشان کرد که راه های دیگری هم برای رسیدن به یک اقامت ارزان وجود دارد که پیشتر آنها را با شما در میان گذاشتیم. چندان فرقی نمی کند هتل های کیش را رزرو کنید یا هتل های قشم یا حتی هتل های مشهد. اما توجه به مطالب بالا می تواند شما را هر چه بیشتر به رزرو هتل ارزان نزدیک کند. در این مسیر، رزرو آنلاین هتل که به شما امکان مقایسه قیمت ها را می دهد، قدم بزرگی است. پس اگر برای انتخاب یک اقامتگاه مقرون به صرفه وارد سایت جااینجاس شده اید، از فیلترهای تعبیه شده در سمت راست صفحه کمک بگیرید. ضمن اینکه تخفیف های رزرو اینترنتی هتل نیز شما را در رسیدن به این هدفتان یاری می کند.


برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید