کاهش استفاده از تلفن ثابت در کشور

کاهش استفاده از تلفن ثابت در کشور

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند و بر اساس اطلاعات رگولاتوری نفوذ تلفن ثابت هر سال در کشور کاهش می‌یابد و به همین نسبت تعداد کسانی که از تلفن ثابت در کشور استفاده میکنند هر سال کمتر می‌شود. به عنوان مثال بر اساس آخرین آمار بدست آمده تا پایان سال 97 حدودا 38 میلیون و 459 هزار خط نصب شده بود که اما در 6 ماهه ابتدای امسال به 38 میلیون و 566 هزار خط رسیده است.  این درحالی است که از این تعداد، حدود 29 میلیون خط دایر هستند و شمار خطوط دایر شده نسبت به سال گذشته حدود 500 هزار خط، کمتر است.

کاهش استفاده از تلفن ثابت در کشور                                                                           

از طرفی دیگر، تا پایان 6 ماهه اول امسال، 51 هزار و 449 روستا در کشور دارای ارتباط هستند و 47 هزار و 197 روستا نیز به تلفن خانگی دسترسی دارند.

آمارها نشان می دهد که 83.35 درصد روستاهای کشور دارای ارتباط هستند و در 6 ماهه اول امسال، حدود هزار روستا به تلفن خانگی متصل شدند. این درحالی است که افزایش روستاهای دارای ارتباط در 6 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته، تفاوت چندانی را نشان نمی دهد.

در همین حال، آمار رگولاتوری در حوزه تلفن همراه نیز نشان می دهد که تا پایان شهریورماه سال 98 بیش از 116 میلیون و 65 هزار و 426 نفر در کشور، مشترک موبایل هستند و ضریب نفوذ این فناوری در ایران به نزدیک 140 درصد رسیده است.

این آمار در حالی است که تعداد مشترکان موبایل تا پایان سال 97 حدود 93 میلیون و 36 هزار و 584 نفر، گزارش و ضریب نفوذ موبایل 113 درصد بود که آمارها نشان می دهد طی 6 ماهه اول امسال، 23 میلیون سیم کارت در کشور فعال شده است.

هم اکنون 86.42 درصد از جاده‌های اصلی، فرعی و  و ریلی کشور تحت پوشش تلفن همراه هستند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید