راه اندازی اینترنت توسط مایکروسافت در مناطق فقیرنشین دنیا

راه اندازی اینترنت توسط مایکروسافت در مناطق فقیرنشین دنیا

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، شرکت مایکروسافت از سال 2017 برنامه‌ای به نام ایرباند را راه‌اندازی کرده است که هدف آن اتصال تعداد زیادی از انسان‌ها به خصوص در مناطق دورافتاده به اینترنت می‌باشد. این برنامه که ابتدا با هدف اتصال افراد بیشتر در ایالات متحده راه‌اندازی شد، به سمت مناطقی از آمریکای لاتین و مناطق جنوبی صحرای بزرگ آفریقا گسترده خواهد شد.

راه اندازی اینترنت توسط مایکروسافت در مناطق فقیر نشین دنیا

مایکروسافت از ابتدای راه اندازی پروژه ایرباند موفق شده است در کلمبیا با کمک فناوری TVWS، دو  مدرسه و 5 مزرعه را به شبکه‌ اینترنت متصل کرده است، همچنین به ارائه‌دهنده‌های اینترنت در کلمبیا کمک کرده تا دسترسی 6 میلیون نفر از شهروندان این کشور به اینترنت را میسر کنند.

علاوه بر کشور کلمبیا، مایکروسافت در کشور غنا نیز محدودیت‌های نظارتی دولت روی فناوری TVWS را برطرف کرد و بدین ترتیب دسترسی 800 هزار نفر اهالی غنا به اینترنت را امکان پذیر کرد.

توجه داشته باشید علاوه بر مایکروسافت، گوگل نیز با طرح یک میلیارد کاربر بعدی می‌خواهد افراد بیشتری را در سطح جهان به اینترنت متصل کند. فیسبوک هم تمام نیروی خود را به کار بسته تا بتواند افراد بیشتری را در سطح جهان به اینترنت متصل کند.

مایکروسافت اعلام کرد هدف‌گذاری برنامه‌ی ایرباند، اتصال 40 میلیون نفر به شبکه‌ جهانی اینترنت تا ژوئیه سال 2022 است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید