انجام بیش از 15 میلیون مکالمه رومینگ بین اپراتورهای تلفن همراه کشور

انجام بیش از 15 میلیون مکالمه رومینگ بین اپراتورهای تلفن همراه کشور

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و با توجه به آخرین آماری که از طریق سازمان تنظیم مقررات وارتباطات منتشرشد، در طول 3 ماه دوم سال 98 در مجموع 15 میلیون و 856 هزار مکالمه از طریق رومینگ ملی بین اپراتورهای مختلف تلفن همراه کشور انجام شده است.

رومینگ ملی (طرح استفاده متقابل از شبکه‌های تلفن همراه) در واقع خدمتی است که با استفاده از آن، یک اپراتور، خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکین اپراتورهای میهمان قرار می‌دهد و با انعقاد موافقتنامه، از اپراتور میهمان هزینه دریافت می‌کند.

انجام بیش از 15 میلیون مکالمه رومینگ بین اپراتورهای تلفن همراه کشور

جدای از مسافرت کردن، بسیاری از افرادی که در نزدیکی مرزهای کشور زندگی می‌کنند نیز گاهی اوقات هزینه رومینگ برای سیم‌کارت هایشان محاسبه می‌شود. دلیل این موضوع این است که در شهرها و نقاط مرزی به علت پوشش آنتن شبکه‌های تلفن همراه کشورهای همسایه، همواره احتمال انجام مکالمه در داخل کشور از طریق شبکه آن‌ها وجود دارد که این موضوع می‌تواند موجب استفاده ناخواسته از رومینگ باشد.

رومینگ ملی چیست؟ همه چیز در مودر رومینگ که باید بدانید

رومینگ ملی، خدمتی است که با استفاده از آن یک اپراتور خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکان اپراتورهای مهمان قرار می‌دهد و با انعقاد قرارداد، از اپراتور مهمان هزینه دریافت می‌کند. در واقع اجرای این طرح با امضای تفاهم‌نامه سه جانبه بین مدیران اپراتورهای موبایل کشور آغاز شد و در فاز نخست مشترکان رایتل امکان دستیابی به آنتن اپراتورهای همراه اول و ایرانسل را یافتند.

بر مبنای این تفاهم‌نامه، مشترکان اپراتور سوم از خرداد ماه سال 93عملا باید می‌توانستند در نقاط فاقد پوشش آنتن تلفن همراه در هزار و 169 شهر و جاده اصلی، از سرویس‎های صوت، پیامک، خدمات نسل دوم شبکه‌های همراه اول و ایرانسل استفاده کنند.

با گذشت یک ماه از اجرای فاز نخست، شرایط اجرای فاز دوم یعنی اجرای این طرح برای مشترکان همراه اول و ایرانسل هم مهیا شد تا به این ترتیب هرگاه مشترکان سیم‌کارت‌های همراه اول یا ایرانسل هم پوشش مناسبی نداشتند، بتوانند از پوشش اپراتور دیگر استفاده کرده و مکالمات خود را به انجام برسانند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید