کلاهبرداری جدید از طریق سامانه همتا

کلاهبرداری جدید از طریق سامانه همتا

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، چند روزی است که پیامکی جعلی در خصوص رجیستری گوشی به مشترکین تلفن همراه ارسال می‌شود، و در این پیامک به صاحب گوشی گفته شده که برای جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه سریعا به لینک مورد نظر در پیامک رفته و هزینه گفته شده را بپردازد.

کلاهبرداری جدید از طریق سامانه همتا

با وجود آن که طرح رجیستری تا حدود زیادی از قاچاق جلوگیری کرده است اما از زمان اجرای آن زمینه مناسبی برای کلاهبرداری از نوع فیشینگ ایجاد شده است.

در این روش نیز پیامکی با متن "مشترک گرامی، دستگاه تلفن شما قانونی است ولی فعال نشده، برای جلوگیری از قطع شدن شبکه موبایل تا 24 ساعت آینده جهت فعال‌سازی اقدام کنید" برای مشترکین ارسال شده است. در ادامه نیز ، سایت اینترنتی به آدرس "hamta.cc" معرفی شده تا شخص با ورود به این سایت نسبت به وارد کردن اطلاعات و فعال‌سازی تلفن همراه اقدام کند، اما در واقعیت این سایت جعلی است و تنها شبیه به سایت همتا می‌باشد و هنگامی که در ادامه شخص رمز کارت بانکی خود را وارد می‌کند کلاهبرداران اطلاعات وارد شده را دریافت می‌کنند. 

پس از انتشار این خبر پلیس از کسانی که اطلاعات خود را در این سایت وارد کردند درخواست کرد برای جلوگری از سواستفاده سریعا رمز دوم کارت خود را تغییر دهند.

روش تشخیص سایت اصلی همتا از سایت‌های جعلی

  1. آدرس سایت اصلی همتا hamta.ntsw.ir  است، بنابراین هر سایتی با آدرس دیگر جعلی است و مربوط به همتا نمی‌باشد.
  2. یکی از نشانه‌هایی که می‌توان هر سایت جعلی را از واقعی تشخیص داد، علامت قفل بسته در قسمت مربوط به آدرس سایت است. وجود خط قرمز بر روی قفل نشان دهنده جعلی بودن سایت مورد نظر است.
  3. دقت کنید که در ابتدای آدرس سایت عبارت //:https درج شده باشد، در غیر این صورت قطعا صفحه جعلی است و قصد کلاهبرداری دارد.
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید