دریافت شناسه رهگیری گوشی پولی شد

دریافت شناسه رهگیری گوشی پولی شد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با توجه به قانونی که توسط کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص رجیستری موبایل به ثبت رسیده است، از این پس هر کس برای دریافت شناسه رهگیری گوشی خود باید مبلغ 3 هزار تومان بپردازد.

دریافت شناسه رهگیری گوشی پولی شد

با آن که از ابتدای تصویب قانون رجیستری اعلام شده بود که هیچ گونه هزینه‌ای بابت اجرای این طرح از مردم دریافت نخواهد شد، اما ابتدا در مهرماه امسال اداره گمرک ایران از لغو معافیت 80 دلاری واردات گوشی مسافری خبر داد و حال در جدیدترین اقدام دولت، روز یکشنبه سامانه همتا هزینه 3 هزار تومانی «تعرفه ثبت شناسه رهگیری» را برای گوشی‌های مسافری اعلام کرد.

با آن که پس از گرانی بنزین بسیاری از مسئولان دولتی به ویژه رئیس‌جمهور اعلام کردند در تعرفه‌های دولتی هیچ گونه افزایشی نباید صورت بگیرد، اما حال شاهد افزایش 3 هزار تومانی در طرح رجیستری می باشیم. البته بسیاری از فعالان حوزه رجیستری عنوان می‌کنند در اعمال این تعرفه 3 هزار تومانی ابهاماتی وجود دارد.

دلیل این ابهام این است که زمانی که افراد می‌خواهند در فرایند رجیستری این هزینه را بپردازند، به یک صفحه پرداخت الکترونیک سامان هدایت خواهند شد. این مورد در شرایطی رخ می‌دهد که اگر قرار باشد کاربران مبلغی را به حساب دولت واریز کنند، می‌بایست به صفحه پرداخت الکترونیکی سداد هدایت شوند. از این رو اگر این مبلغ 3 هزار تومانی را یک هزینه قانونی محسوب کنیم، نباید این هزینه به حساب یک شرکت یا سازمان غیردولتی پرداخت شود؛ زیرا این هزینه‌ها به عنوان یک تعرفه دولتی از کاربران دریافت می‌شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید