راه اندازی اپراتورهای جدید برای فروش VPN های قانونی

راه اندازی اپراتورهای جدید برای فروش VPN های قانونی

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از  ‌ابوالحسن فیروزآبادی رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور، مرکز فضای مجازی کشور با همکاری دادستانی کل کشور در حال تهیه آیین نامه‌ای است که طبق آن اپراتورهای خاصی برای واگذاری VPN راه اندازی شود . هدف از تهیه و آماده سازی این آیین نامه قانومند کردن ارائه و فروش VPN در کشور می‌باشد.

راه اندازی اپراتورهای جدید برای فروش VPN های قانونی

فیروزآبادی در جمع خبرنگاران از اهداف قانونمند کردن فروش VPN صحبت کرد و گفت: با توجه به این آیین‌نامه در تلاش هستیم که VPN با یک مقررات و نظم مشخصی از طریق اپراتورهایی در این زمینه واگذار شود تا سازمان‌ها و افراد در مواردی که نیازمند استفاده از VPN در فضای مجازی هستند بتوانند به شکل رسمی امکان تهیه این سرویس را داشته باشند.

با توجه به صحبت‌های فیروزآبادی برنامه قانونمند کردن فروش VPN مربوط به حال نیست بلکه طرح قانومند کردن ارائه و فروش VPN در کشور از قدیم مطرح بود، اما به اجرا گذاشته نشد. حالا با همکاری دادستانی آیین‌نامه‌ای در این زمینه تهیه شده که امیدواریم این بار با توجه به اقتصاد بزرگی که فروش این سرویس در کشور ایجاد کرده و با توجه به مسئولیت‌پذیری که از سمت دادستانی و وزارت ارتباطات شاهد آن هستیم اپراتورهای فروش VPN در کشور  شکل و فروش این سرویس در کشور قانونمند شود.

فیروزآبادی در صحبت‌های خود از شرایط واگذاری VPN به افراد خاص نیز توضیح داد و گفت: به هر حال سازمان‌ها و نهادهای مختلفی مانند سازمان‌های دولتی، سفارت‌خانه‌ها، بانک‌ها و غیره وجود دارند که به دلیل برخی مسایل امنیتی نیاز به استفاده از VPN دارند. پس باید شرایط ایمن و شفاف برای تهیه این سرویس برای آنها فراهم شود.

از جمله دلایل دیگری که برای قانومند کردن ارائه و فروش VPN در کشور عنوان شد کمک به کسب و کارهای آنلاینی است که به دلیل تحریم‌ها شکست خوردند. علاوه بر این پس از تحریم برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی از کار افتادند.

از طرفی بسیاری از کسب و کارهای ایرانی برای فعالیت به این اپلیکیشن‌ها نیاز دارند به همین دلیل برای راحتی کار این گروه‌ها باید VPN قانونی در اختیارشون قرار گیرد.

 در پایان فیروزآبادب از بررسی طرحی در مجلس برای در نظر گرفتن جرایم استفاده از VPN در کشور خبر داد و گفت: مجلسی‌ها طرحی تهیه کرده‌اند که جرایم استفاده و فروش VPN و فیلترشکن مشخص شود. این طرح توسط مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده و در این زمینه از مرکز ملی هم نظرخواهی شده است. آنطور که می‌دانیم مراحل بررسی توسط نمایندگان طی و طرح آماده ارائه به صحن مجلس است

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید