فرادید یا سامانه سنجش کیفیت شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات چیست

فرادید یا سامانه سنجش کیفیت شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات چیست

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، محمدجواد آذری جهرمی اعلام کرده بود 45 روز به شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت فرصت می‌دهد و پس از این مهلت، سامانه فرادید در اختیار عموم قرار می‌گیرد تا ببینیم نحوه ارسال تذکرات و ارائه گزارشات تغییری در فرآیندهای ارتقای شبکه ایجاد می‌کند یا خیر.

سازمان تنظیم مقررات با راه اندازی سامانه‌ای به نام فرادید از شهریورماه امسال و به اپراتورهای اینترنتی فرصت داده شد تا با بهره‌گیری از این سامانه، مشکلات شبکه خود را برطرف کرده و کیفیت خدمات خود را بهبود ببخشند.

فقرادید یا سامانه سنجش کیفیت شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات چیست؟

با وجود این، با گذشت بیش از دو ماه از رونمایی از این سامانه، هنوز اطلاعاتی به صورت عمومی منتشر نشده است. مسوولان رگولاتوری علت این تاخیر را زمان لازم برای ارتقای سامانه توسط اپراتورها و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم توسط رگولاتوری اعلام می‌کنند.

مجید حقی معاون امور پستی ضمن اشاره به جلسه‌ای که با اپراتورها درباره سامانه فرادید برگزار شده بود، اظهار کرد: بعد از آن جلسه، به همه اپراتورها یک حساب دادیم تا همه اطلاعاتی که در سامانه وجود دارد، از جمله جایگاه خودشان و فاصله‌شان با رقبا را ببینند؛ این‌که ما ریزدانگی سنجش‌هایمان چیست و در کدام شهرهاست. طبیعتا اپراتورها خودشان هم سامانه‌های برای سنجش دارند، بنابراین با آن‌ها جلسه گذاشتیم تا ببینیم چطور می‌توانیم این سامانه را ارتقا دهیم و اگر اشکالاتی دارد، اصلاح کنیم.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که اپراتورها می‌توانند به ما کمک کنند زیرا تجهیزات و امکانات اندازه‌گیری و در نتیجه امکان مقایسه دارند، افزود: آن‌ها حتی پیشنهادهای خوبی داشتند؛ برخی فکر می‌کردند کیفیتشان خوب است و چه بهتر که کسی این کیفیت را اندازه‌گیری کند تا بتوانند آن را در رقابت عرضه کنند. آن‌ها پیشنهاد کردند که حتی تعداد سنجه‌ها در مکان‌ها و شهرها بیش‌تر شود و ما هم استقبال کردیم از این‌که بتوانیم کیفیت را محک بزنیم و با نقاط و ظرفیت‌های بیش‌تر اندازه‌گیری کنیم.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان این‌که تلاش کردیم نیازمندی کاربران در سامانه ارائه شود و بر اساس آن رقابت معنی‌دار شکل گیرد، افزود: وقتی شکایات کاهش یابد و کیفیت خوب باشد، یعنی همه بردیم؛ ما به عنوان رگولاتوری، مشترک به عنوان بهره‌بردار و اپراتور به عنوان ارائه‌کننده سرویس، همه ارتقا پیدا کردند. هم کاربری که کیفیت را می‌شناسد و دریافت می‌کند، هم اپراتوری که بناست کیفیت را متناسب با کاربران متخصص ارائه کند، ما هم به عنوان رگولاتوری هدفمان همین است که بین دو بخش تعادلی ایجاد کنیم تا بهترین کیفیت به دست کاربران برسد.

حقی در پاسخ به این‌که چه مدت است که اپراتورها بررسی می‌شوند، گفت: این مجوزها و حساب‌ها اکنون برای اپراتورها تعریف شده و هم به اطلاعات خودشان و هم به اطلاعات اپراتورهای دیگر دسترسی دارند. البته اپراتورها برای ارتقای سامانه‌هایشان درگیری‌هایی داشتند. ما هم برای این‌که سامانه‌ها را در هم تلفیق کرده، بحث شکایات و تعرفه و کیفیت را در هم تجمیع کنیم تا به صورت یک مجموعه در اختیار مردم قرار گیرد، به زمان نیاز داشتیم. همچنین درصورت انتشار، حجم زیادی درخواست به سمت آن می‌رود و ما باید زیرساخت‌هایش را فراهم کنیم و آمادگی داشته باشیم، اما پیش‌بینی می‌کنیم ظرف دو هفته آینده این اتفاق بیفتد

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید