ایرانسل 13 ساله شد

ایرانسل 13 ساله شد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، امروز 29 مهر 98 سیزدهمین سال فعالیت ایرانسل در میان اپراتورهای کشور است. ایرانسل در سال 1384 با سرمایه‌گذاری مشترک گروه ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی (49٪) و شرکت گسترش الکترونیک ایرا ن (51%) آغاز به کار کرد.

تهران، مشهد و تبریز جز اولین شهرهایی بودند که ایرانسل رسما فعالیت خود را در سال 85 آنجا آغاز کرد. 

ایرانسل 13 ساله شد

پیش از ایرانسل با آمدن سیم کارت تالیا مردم با سیم کارت‌های اعتباری آشنا شده بودند، اما سیم کارت‌های ایرانسل با  قیمت مناسب و  ارائه خدمات با کیفیتی همچون اینترنت همراه نسل 2.75 خیلی سریع جای خود را در میان مردم پیدا کردند.

این روزها ایرانسل را به عنوان بزرگترین اپراتور دیتای کشور می‌شناسند و شاید دلیل آن، سرعت گسترش نسل‌های مختلف اینترنت توسط این اپراتور باشد. به عنوان مثال ایرانسل در روز 4 شهریور 1393 شبکه نسل سوم (3G) را به صورت رسمی راه‌اندازی کرد، سپس نخستین شبکه نسل چهارم تلفن همراه (4G/LTE) ایران را نیز با فاصله کوتاهی از توسعه این فناوری در دنیا، در تاریخ 29 آبان 93 در مشهد مقدس راه‌اندازی کرد و با شتابی بی‌سابقه در اقصی نقاط ایران گسترش داد، همچنین در روز 29 شهریور 1396 با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نخستین آزمایش شبکه کامل نسل پنج (5G) در ایران را با موفقیت انجام داد.

گفتنی است در حال حاضر بیش از 20 میلیون گوشی هوشمند از اینترنت نسل 4 ایرانسل استفاده می کنند و 195 شهر کشور تحت پوشش شبکه اینترنت نسل 4.5 ایرانسل قرار دارند.

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل جدید ایرانسل در مراسمی که امروز به مناسبت سیزدهمین سالگرد تاسیس ایرانسل برگزار شده بود سهم ایرانسل را در بازار اپراتورهای کشور 43 درصد اعلام کرد. علاوه بر این شرکت ایرانسل در طول این سال‌ها 42 هزار میلیارد تومان برای دولت درآمد زایی داشته است که بیش از 32 هزار میلیارد تومان از آن به‌صورت مستقیم به دولت پرداخت شده است. 

ایرانسل همچنین آماری از اشتغال‌زایی ارائه کرد. بنابر آمار عباسی‌آرند، ایرانسل 2.337 شغل مستقیم در تهران و شهرستان‌ها ایجاد کرده است. همچنین، باید به 57.043 شغل غیرمستقیم نیز اشاره کرد که به‌ادعای این اپراتور به‌واسطه‌ی فعالیتش ایجاد شده است.

ایرانسل برای راحتی کاربران خود در سال 2017 اپلیکیشنی به نام ایرانسل من را راه اندازی کرد که براساس آمار مدیرعامل ایرانسل، این اپلیکیشن بیش از 27 میلیون بار دانلود و نصب شده است. از‌این‌رو، این برنامه در حال حاضر به جمع پنج اپلیکیشن محبوب کافه‌بازار راه یافته است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید