قطع سیم کارت‌های عراقی زائرین و ایجاد مشکل برای آنها

قطع سیم کارت‌های عراقی زائرین و ایجاد مشکل برای آنها

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با توجه به حضور تعداد زیادی از زائرین در کشور عراق، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به هموطنان توصیه کرد جهت تماس و استفاده از اینترنت، سیم کارت‌های عراقی تهیه کنند، اما با توجه به مشکلات و شلوغی‌های موجود در کشور عراق آنتن‌دهی سیم کارت‌های عراقی با مشکل روبرو شده است.

قطع سیم کارت‌های عراقی زائرین و ایجاد مشکل برای آنها

اسماعیل رادکانی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت‌های مذهبی، ملی و منطقه‌ای، در مورد قطع شدن سیم کارت‌های عراقی چنین گفت: کشور عراق هم شرایط خاص خود را دارد و با توجه به شرایطی که در این کشور وجود دارد، امکان دارد با مسائل امنیتی مواجه باشند.

بنابراین تصمیم درباره وضعیت اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی با آن کشور است و ایران هم نمی‌تواند نقشی در تصمیم‌های آنها داشته باشد و یا این‌که در مباحث امنیتی آن‌ها وارد شود، اما مطابق اخباری که منتشر شده، وضعیت کنونی در این کشور بهتر شده است.با توجه به صحبت‌های رادکانی میزان آنتن دهی سیم کارت‌های عراقی بستگی به شرایط منطقه دارد، به طور مثال ممکن است در شهر نجف آنت‌دهی خوب باشد آما در شهر کربلا تماس گرفتن غیرممکن باشد.

در هر صورت با توجه به قطع بودن سیم کارت‌های عراقی زائرین می‌توانند برای تماس و برقراری ارتباط از  رومینگ اپراتورهای ایرانی که 300 درصد هم ارزان‌تر نسبت به سال قبل شده استفاده کنند.

رادکانی در خصوص استفاده زائرین از اپراتور های ایرانی گفت:  درباره مکالمات صوتی سابقاً سیم‌کارت‌های عراقی به‌صرفه‌تر بودند اما با مذاکرات و تلاش‌هایی که صورت گرفت امروز مکالمات با ایران از طریق سیم‌کارت‌های ایرانی و رومینگ، مقرون به‌صرفه‌تر است که البته جدول آن در اختیار زائران قرارگرفته است. در خصوص استفاده از اینترنت اما باید گفت هنوز سیم‌کارت عراقی مقرون به‌صرفه‌تر است اما به هر صورت باید گفت رومینگ ایران با کاهش قابل‌توجه روبرو شده و البته در اختیار زائران قرار دارد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید