با میس کال شماره‌های بین‌المللی روی گوشی‌هایتان تماس نگیرید

با میس کال شماره‌های بین‌المللی روی گوشی‌هایتان تماس نگیرید

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، شرکت مخابرات در طول این سال‌ها همواره به مشترکین خود هشدار داده است که با شماره‌های بین المللی که به صورت میس کال بر روی گوشی‌هایشان ظاهر می‌شود تماس نگیرنند، زیرا ممکن است پشت خط کلاهبردارانی باشند که از شماره‌های پریمیوم یا ویژه استفاده می‌کنند.

هر چند وقت یک بار مشترکین اپراتورهای مختلف از این که مهاجمان از طریق شماره‌های ویژه اقدام به ایجاد تماس بی‌پاسخ برای افراد کرده و وقتی که مشترکان با این شماره‌ها تماس می‌گیرند، متحمل پرداخت هزینه‌های بالایی می‌شوند شکایت می‌کنند، و از آنجایی که این روزها عده زیادی به مناسبت اربعین راهی کشور عراق شده اند دوباره زمان آن رسیده است تا کلاهبرداران از این طریق اقدام به سواستفاده کنند.

با میس کال شماره‌های بین‌المللی روی گوشی‌هایتان تماس نگیرید

به همین دلیل شرکت مخابرات دوباره به مردم هشدار داده که حواسشان به تماس‌های ناشناس باشد. یکی از مهمترین هشدارهایی که در این راستا شرکت مخابرات به مشترکان خود داده این است که افراد حتما باید نکات لازم را درخصوص لزوم استفاده از نرم‌افزارهای اورجینال، عدم دانلود از سایت‌های غیرمرتبط، نصب آنتی‌ویروس و به‌روزرسانی آن و عدم‌تماس با شماره‌های ناشناس و مشکوک در نظر بگیرند.

در واقع از آنجایی که خانواده بسیاریاز هموطنان در حال حاضر در کشور عراق حضور دارند پس از میس کال با شماره بین المللی ناشناس اقدام به تماس با آن شماره می‌کنند و به این صورت در دام کلاهبرداران می‌افتند.

 Wangiri Fraud یا Wangiri Scam چیست؟

Wangiri fraud یا wangiri scam روشی است که در آن مهاجم یک‌سری شماره‏‌های ویژه یا پرمیوم  (premium)  تهیه ‏می‏‌کند (شماره‌‏های پرمیوم شماره‌هایی هستند که جهت ارایه سرویس خاصی ایجاد شده‌اند و هزینه‌ تماس با آنها بیشتر از حالت معمولی است) و از آنها به صورت رندوم به شماره‏‌های سراسر دنیا تماس‌هایی را برقرار و بلافاصله قطع می‏‌کنند تا یک تماس ازدست‌رفته (Missed Call) در گوشی قربانی مشاهده شود. درصورتی که قربانی به برقراری تماس مجدد (Call Back) با مهاجم اقدام کند، یک پیام ضبط‌شده برای وی پخش شده و بدون اینکه فرد متوجه باشد درگیر قبوض بالا می‌شود؛ اغلب مهاجمان‏ سعی می‌کنند با طرح موضوعات جذاب مانند برنده‌شدن مشتری در لاتاری و غیره قربانی را جهت صحبت بیشتر ترغیب و هزینه بیشتری را به وی تحمیل کنند

برای جلوگیری از  مشکل Wangiri fraud یا Wangiri Scam بهتر است همواره گوشی‌های خود را آپدیت کرده و یک آنتی ویروس قدرتمند بر روی تلفن همراه نصب کنید تا از آلوده شدن و انتشار برنامه‌های مخرب در آن جلوگیری کنید.

علاوه بر این از نصب هرگونه برنامه ناشناس و غیر استانداردی جلوگیری کنید، و راه حل آخر و مهم این است که به شماره‌های ناشناس و بین المللی که به صورت میس کال بر روی گوشی‌هایتان قرار می‌گیرد تماس نگیرید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید