نرخ بلیط هواپیما چگونه تعیین می ‌شود

نرخ بلیط هواپیما چگونه تعیین می ‌شود

شاید برای خیلی از افراد پیش آمده باشد که در هنگام رزرو بلیط هواپیما به قیمت های متفاوتی برخورد کرده باشند. هر ایرلاین قیمت بلیط خود را در مقایسه با ایرلاین دیگر متفاوت عرضه می کند. ممکن است این تفاوت برای شما سوال باشد و به دنبال علل آن باشید. اگر در این مقاله با ما همراه شوید جواب سوال خود را خواهید یافت. 

قیمت گذاری بلیط هواپیما به علل مختلفی بستگی دارد و در نحوه قیمت گذاری از استراتژی خاصی پیروی می شود. تمام استراتژی ها در جهت افزایش درآمد برنامه ریزی می شوند. شرکت های هواپیمایی در هنگام نرخ گذاری بر اساس اطلاعاتی چون میزان تقاضا، ظرفیت هواپیما، مسافت مسیرها، تعداد متقاضیان در گذشته و المانهای دیگر تصمیم گیری می کنند. 

نرخ بلیط هواپیما چگونه تعیین می ‌شود؟

سالها پیش که تعداد شرکت های هواپیمایی کمتری مشغول خدمات دهی به مسافران بودند، رقابت چندانی بین آنها وجود نداشت. اما با توجه به سیاست گذاری های دولت و ورود ایرلاین های جدید، بازار رقابتی شدیدی بین ایرلاین ها به وجود آمد که تلاش خود را در جهت جذب مسافران بیشتر انجام می دادند. با رشد جمعیت و رشد صنعت گردشگری و زیرساخت ها و پتانسیل آن، تعداد مسافران هر روز بیشتر از روز قبل می گردد. به همین دلیل با رشد این صنعت رقابت ایرلاین ها نیز در جهت جذب مشتری و جلب رضایت آنها بیشتر می شود. به طور مثال در سالهای اخیر بر تعداد فروش بلیط هواپیما داخلی افزوده شده است. آن هم در مسیرهایی که قبلا چندان متقاضی برای آن وجود نداشت. مسیرهایی که قبلا افراد ترجیح می دادند با اتومبیل شخصی یا با تهیه بلیط اتوبوس به آنجا سفر کنند.

امروزه ایرلاین ها تمام سعی خود را بر ارائه خدمات و امتیازات بیشتر به مسافران مبذول داشته اند. 

در برخی از ایرلاین ها حتی خدمات ویژه ای چون پذیرایی از مسافران بر طبق منوی سفارشی دیده می شود. این مقوله به خصوص در مسیرهای پرتردد مانند بلیط هواپیما استانبول بیشتر مشاهده می شود. همچنین این امکان در مسافرت های ریلی وجود دارد و مسافران می توانند منوی غذای خود را در زمان تهیه بلیط قطار رزرو نمایند، یا در حین مسافرت از رستوران و بوفه قطار استفاده کنند.

نرخ بلیط هواپیما چگونه تعیین می ‌شود؟

ایرلاین ها چگونه مسیرهای خود را قیمت گذاری می کنند؟ 

سفرهای هوایی معمولا در دو دسته کاری و گردشی تقسیم بندی می شوند که در نحوه قیمت گذاری آنها موثر می باشد. اکثر مسافران سفرهای تفریحی مدتی قبل از سفر اقدام به خرید بلیط هواپیما می کنند. در این نوع بلیط ها ابتدا قیمت ها بالاتر تعیین می گردد سپس با توجه به تعداد متقاضی متغیر می باشد. اما برای مسیرهای کاری و تجاری ابتدا قیمت ها پایین تر اعلام می شوند سپس برای صندلی های باقیمانده در لحظات آخر قیمت ها بالاتر از قبل تعیین می گردد. 

بنابراین قانون عرضه و تقاضا نیز یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت بلیط هواپیما می باشد. علاوه بر این ها، نوع هواپیما و هزینه تعمیرات و نگهداری آن، هزینه سوخت و مالیات هم بر قیمت بلیط بی تاثیر نیستند. امروزه مسافران با دسترسی به وب سایت های گردشگری اقدام به جستجوی بلیط هواپیما میکنند و با مقایسه انواع بلیط ها در سایت های مختلف اقدام به خرید ارزان ترین بلیط هواپیما می نمایند. این روش یکی از بهترین روش های خرید بلیط هواپیما می باشد زیرا با مشاهده انواع نرخ ها دستشان در انتخاب باز است و امکان رزرو بلیط هواپیما ارزان بیشتر مقدور می باشد. 

تیک بان به عنوان یکی از معتبرترین و جامعترین وب سایت های گردشگری با همکاری 900 ایرلاین داخلی و خارجی توانسته است انواع بلیط هواپیما را با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت در اختیار کاربران گرامی قرار دهد. با تیک بان خرید بلیط هواپیما ارزان امری آسان و شدنی است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید