فروش سیم کارت‌های خارجی ممنوع شد

فروش سیم کارت‌های خارجی ممنوع شد

به گزارش پایگاه خبرب وب‌سایت رند و به نقل از سیدمحمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات، مدت اعتبار مجوز دفاتر فروش سیم‌کارت‌های خارجی به پایان رسیده و اگر سیم‌ کارتی در حال حاضر به فروش می‌رسد غیرقانونی است و رگولاتوری درخصوص آن مسئولیتی ندارد.

اولین بار در سال 92  فروش سیم‌کارت‎های خارجی در داخل کشور براساس مصوبه 167 توسط رگولاتوری برای دو سال آزاد شد، و دو شرکت متقاضی فعالیت در حوزه فروش سیم‌کارت‌های خارجی، خواستار دریافت مجوز شدند.

فروش سیم کارت‌های خارجی ممنوع شد

البته پس از گذشت مدتی یکی از دفاتر مذکور فعالیت خود را قطع کرده و تنها یکی از دفاتر به فروش سیم کارت های خارجی ادامه داد تا زمانی که مجوز شرکت دوم نیز باطل شده و دیگر مجموعه یا فردی برای دریافت مجوز جدید یا تمدید آن اقدام نکرده است.

گفتنی است در تمام این مدت با آن که هیچ شرکتی در بخش فروش سیم کارت بین المللی فعالیت نداشته است، بسیاری از مسافرین عتبات عالیات پیش از سفر اقدام به خرید سیم کارت‌های  کشور مقصد را میکنند، با توجه به اینکه فروش این سیم‌ کارت‌ها قانونی نیست، سازمان تنظیم مقررات نیز در مقابل کیفیت ارایه سرویس سیم‌کارت‌ها و سوء استفاده‌هایی که ممکن است از آن انجام شود، مسئولیتی را نخواهد پذیرفت.

امامی تاکید کرد: با توجه به اینکه کمتر از بیست روز تا اربعین باقی مانده، اگر اپراتورها تصمیم بگیرند سیم‌کارت‌های عراقی بفروشند، رگولاتوری آمادگی دارد تا مجوزها را سریع‌تر از زمان مقرر اعطا کند.

مدیرکل نظارت بر سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اظهار کرد: موضوعی که هم اکنون در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطرح است، نبود متقاضی برای دریافت مجوز فروش سیم‌کارت خارجی است. از نظر منطقی نیز، کسی که از کشور دیگری به ایران بیاید و بخواهد از اپراتورهای دیگر استفاده کند، باید هزینه بیشتری بپردازد. مگر اینکه برای ایام پیش رو خرید و فروش این سیم‌کارت‌ها منطقی باشد.

وی به افرادی که برای مراسم اربعین قصد سفر به عراق و خرید سیم‌کارت دارند توصیه کرد: از آن‌ جایی که در حال حاضر دفتر قانونی فروش این سیم‌کارت‌ها را در داخل کشور نداریم، زائران بهتر است از دفاتر مجاز در کشور مقصد سیم‌کارت را خریداری کنند، چرا که در آن کشور هم افراد احراز هویت می‌شوند و هم مراجع ذیصلاح پاسخگوی مشکلات احتمالی هستند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید