روش‌های مختلف سودجویان برای دور زدن طرح رجیستری تلفن همراه چیست

روش‌های مختلف سودجویان برای دور زدن طرح رجیستری تلفن همراه چیست

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با وجود تلاش‌های فراوان رگولاتوری و سازمان مبارزه با قاچاق کالا کلاهبرداران هر بار روش‌های جدیدی برای دور زدن رجیستری و وارد کردن گوشی‌های قاچاق به کشور اختراع می‌کنند.

اجرای رجیستری در ابتدا مشکلات زیادی داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، افزایش قیمت گوشی‌ها بود.از طرف دیگر، با اجرای رجیستری برای تمامی برندهای گوشی، افرادی که منافعشان از طریق قاچاق تامین می‌شد، دست به کارهای مختلفی برای دور زدن این طرح زدند

واردات چمدانی تلفن همراه برای دور زدن رجیستری 

با اجرای رجیستری برای تمامی برندهای گوشی، افرادی که منافعشان از طریق قاچاق تامین می‌شد، دست به کارهای مختلفی برای دور زدن این طرح زدند. یکی از این راه‌ها، واردات چمدانی گوشی‌های مسافری بود؛ بدین ترتیب که در برهه‌ای از زمان، برای واردکنندگان این رسم باب شده که در مسافرت به سفرهای خارجی، اقدام به واردات هزارات گوشی‌ مسافری کنند، زیرا افرادی که به این شیوه گوشی‌های خود را وارد می‌کردند، از پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و از معافیت‌های گمرکی نیز بهره می‌بردند.

روش‌های مختلف سودجویان برای دور زدن طرح رجیستری تلفن همراه چیست؟

مسولین برای حل این معضل پس از امتحان کردن روش‌های مختلف سرانجام سامانه گمرک را به سامانه همتا متصل کردند و به این ترتیب از واردات بی‌رویه که رسما قاچاق و اسما مسافری بود جلوگیری کردند.

استفاده از پاسپورت و اطلاعات مسافران برای وارد کردن تلفن همراه به نام آنها

پس بسته شدن راه‌های واردات گوشی به صورت چمدانی قاچاقچیان به فکر روش دیگری برای واردات گوشی افتادند. در این روش قاچاقچیان از اطلاعات مسافران واقعی برای واردات گوشی استفاده می کنند و این در حالی است که بسیاری از این افراد حتی در جریان سواستفاده های صورت گرفته نیز نیستند.
اگر به اخبار رجیستری توجه کرده باشید حتما شنیده اید که این اتفاقات امسال برای حجاج افتاده است و سودجویان از بی اطلاعیه این افراد کمال استفاده را بردند. حتی در چند مورد دیگر مشخص شد که کلاهبرداران به شیوه‌ای دیگر، طلاعات مسافران را با خواسته خودشان خریداری کردند و با پرداخت 300 هزار تومان، معافیت پاسپورت آن‌ها را می‌خرند!!

اما اخیرا روش دیگری از واردات به شیوه مسافری دیده شده است. این‌که گوشی‌ها در وب‌سایت‌های مختلف برای فروش گذاشته می‌شوند اما در تبلیغاتی که برای این گوشی‌ها آمده نوشته شده: "گوشی کد فعال‌سازی ندارد و برای فعال‌سازی نیازمند پاسپورتی هستید که طی سه ماه گذشته مسافرت خارج از کشور داشته باشد"، این بدان معناست که این گوشی‌ها از مجاری رسمی وارد کشور نشدند و به همین دلیل، فرآیند رجیستری برایشان انجام نشده است. با این روش، گوشی‌هایی که به شیوه غیررسمی و قاچاق وارد شدند هم می‌توانند کد فعال‌سازی دریافت کنند و به نوعی رجیستری را دور بزنند.

یکی از گوشی‌هایی که به این روش به فروش می‌رسد، آیفون 11 است. گوشی‌های مدل جدید شرکت اپل که شامل آیفون 11 و 11 پرو می‌شوند، به تازگی توسط این شرکت معرفی شده و حتی عرضه آن‌ها هم در هفته گذشته در جهان اتفاق افتاده است. اینکه چطور با در اختیار داشتن پاسپورتی که مسافرتی در سه ماه گذشته داشته باشد، می‌توان آیفون 11 را وارد کرد که حدود یک هفته از عرضه جهانی آن می‌گذرد، موضوعی است که می‌تواند مورد پیگیری قرار گیرد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید