چرا بیستمین دوره نمایشگاه تلکام برگزار نشد

چرا بیستمین دوره نمایشگاه تلکام برگزار نشد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، نمایشگاه تلکام که هر ساله در فصل پاییز برگزار می‌شد قرار بود بیستمین دوره آن امسال نیز از 8 تا 11 مهر 98 در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی برگزار شود.

در تمامی این سال‌ها وظیفه هماهنگی و برنامه ریزی نمایشگاه تلکام بر عهده وزارت ارتباطات بوده است و در واقع وزارت ارتباطات را می‌توان متولی برگزاری نمایشگاه تلکام در سال‌های گذشته دانست، اما هنوز دلیل مشخصی برای عدم برگزاری نمایشگاه امسال بیان نکرده اند.

چرا بیستمین دوره نمایشگاه تلکام برگزار نشد؟

البته گفته می‌شود که وزارت ارتباطات خواستار تعویق یک تا دو ماهه در زمان برگزاری این نمایشگاه و اعمال تغییرات ساختاری در آن شده بود که این درخواست با مخالفت شرکت مجری نمایشگاه تلکام رو‌به‌رو شده است. روابط عمومی وزارت ارتباطات در این مورد گفته که «از نظر ما اینکه نمایشگاه تلکام با همین ساختار و با مشابهت زیاد به الکامپ برگزار شود، قابل قبول نیست و ارزش افزوده‌ای برای شرکت‌ها و سازمان‌ها ایجاد نمی‌کند. ما خواستار تعویق یک ماهه این نمایشگاه شده بودیم که به دلیل پر بودن تقویم نمایشگاهی امکان‌پذیر نبود.

فرامرز رستگار دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران گفت در طی تمام این سال‌ها وزارت ارتباطات متولی و هماهنگ‌کننده اصلی نمایشگاه تلکام بوده است تا آن که امسال با نزدیک شدن به نمایشگاه تلکام مشخص شد که وزارت ارتباطات قصد ندارد در این نمایشگاه غرفه داشته باشد و حضور خود را در حد یک «کنفرانس ظرفیت» بیان کرد. این موضوع که متولی یک نمایشگاه نخواهد خودش در آن حضور داشته باشد به این معناست که میزبان دیگر نمی‌خواهد نمایشگاه را داشته باشد.

به نظر می رسد بعد از این اتفاقات اپراتورهای بزرگ کشور که تا پیشاز این در تمامی نمایشگاه های مرتبط حضور کاملا پررنگی و رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشتند ، حالا به دلیل نبود متولی نمایشگاه ، از حضور در آن منصرف شدند.

به گفته رستگار پس از این انصراف‌ها، بسیاری از شرکت‌های خصوصی و دولتی دیگر نیز برای حضور در نمایشگاه تردید داشتند. او می‌گوید در این شرایط سندیکای صنعت مخابرات ایران نیز نظر خودش را بصورت عمومی منتشر کرد: ما دیدیم که در شرایط فعلی و با عدم حضور متولی نمایشگاه و برخی غرفه‌داران اصلی رویداد، برگزاری نمایشگاه در حال حاضر درست و به صلاح نیست. به همین دلیل هم از حضور فیزیکی در نمایشگاه انصرف دادیم و پس از ما، دیگر تمام شرکت‌کننده‌ها از حضور در نمایشگاه منصرف شدند. برپایی نمایشگاهی که غرفه ندارد دیگر به چه کار می‌آمد.

البته از حق نگذریم در طی چند سال اخیر بسیاری از بازدیدکنندگان و حتی شرکت کنندگان در نمایشگاه تلکام آن را کاملا بی هدف و و بی رمق عنوان کردند و کم کم برای شرکت کنندگان به نوعی رفع تکلیف تبدیل شده بود، در واقع بسیاری از شرکت‌ها تنها برای عقب نماندن از رقیب های دیگر در نمایشگاه‌های این چنینی شرکت می‌کردند. 

البته برخی از منتقدین دلیل این بی انگیزگی را نزدیک بودن زمان برگزاری نمایشگاه‌های تلکام و الکامپ عنوان کرده اند، زیرا بسیاری از شرکت‌ها و علاقه‌مندان و فعالان حوزه آی‌تی تمام انرژی خود را برای حضور و استفاده از نمایشگاه الکامپ می‌گذارند و عده‌ای باور دارند تلکام حرف خاصی برای گفتن ندارد.

در هر حال باید منتظر ماند و دید که آيا وزارت ارتباطات قصد دارد این نمایشگاه را در آینده نه چندان دور در شکل و شمایل دیگری برگزار کند و یا نهادهایی مانند سندیکای مخابرات ایران با همراهی چند شرکت دیگر این نمایشگاه را در شکل و قالبی جدید و متفاوت برگزار خواهند کرد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید