مصوبه رومینگ ملی موبایل تغییر کرد

مصوبه رومینگ ملی موبایل تغییر کرد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، کمیسیون تنظیم مقررات پس از تشکیل جلسه‌ای در مورد رومینگ ملی و با هدف استفاده بهینه از شبکه‌های موجود در کشور برای ارائه خدمات رومینگ ملی تصمیم به اصلاح مصوبه قبلی رومینگ ملی گرفت.

در واقع کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات حدود 5 سال پیش و برای اولین بار در جلسه شماره 183 خود، اصول حاکم بر ارائه خدمات رومینگ ملی را تصویب کرد.

رومینگ ملی عبارت است از استفاده مشترکان یک اپراتور از امکانات مخابراتی اپراتور دیگر در نواحی تحت پوشش. به زبان ساده تر وقتی شما دارای یک سیم کارت رایتل هستید و در منطقه‌ای هستید که رایتل آنتن ندارد می‌توانید به صورت مهمان از آنتن اپراتورهای میزبان ( همراه اول و ایرانسل ) استفاده کنید.

در مصوبه جدید که توسط کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسیده است مصوبه تعریف اپراتور میزبان در ارائه خدمات رومینگ ملی اصلاح شده است. در واقع پیش از این تنها اپراتورهای تلفن همراه می‌توانستند به عنوان اپراتور میزبان فعالیت داشته باشند اما از این پس USO (ارائه دهنده خدمات عمومی اجباری پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات دارای قرارداد فعال) که توانایی ارائه خدمات رومینگ ملی به سایر اپراتورها را دارند، اپراتور میزبان محسوب می‌شوند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید