سیم کارت

سیم کارت

تلفن ثابت

تلفن ثابت

دامنه

دامنه

پایگاه کشوری سیم کارت ، تلفن ثابت و دامنه
رند / اخبار


به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از حسین فلاح جوشقانی ئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها نمی‌توانند به صورت دل بخواهی تعرفه‌های خود را افزایش دهند، حتی زمانی که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اجازه‌ افزایش تعرفه را بدهد، اما تنظیم بازار و حقوق مصرف‌کننده از مواردی است که باید رعایت شود.

اپراتورها نمی‌توانند بدون هماهنگی تعرفه‌های خود را افزایش دهند

تعرفه اینترنت جز مواردی است که اکثر مواقع باعث شکایت کاربران می‌شود، در واقع کاربران اینترنت در ایران همیشه از قیمت سرویس اینترنت گلایه دارند و هزینه‌ای که بابت این سرویس می‌پردازند را نسبت به کیفیتی که دریافت می‌کنند، متناسب نمی‌دانند.

جوشقانی ضمن اشاره به این موضوع و مشکلات اقتصادی اپراتورها گفت: واقعیت این است که با توجه به شرایط اقصادی که برای اپراتورها اتفاق افتاده، هزینه‌هایشان خیلی بالا رفته و با این شرایط باید کاری بکنند. یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد، کاهش هزینه‌هاست. ما هم در این مورد در حال اقداماتی هستیم که اپراتورها به سمت کاهش هزینه‌های غیرضروری بروند.

وی در ادامه گفت: چندین بار هم اپراتورها درخواست افزایش تعرفه داشتند اما ما بسته‌هایشان را متعادل کردیم، درواقع نمی‌شود اپراتورها بخواهند به صورت ناگهانی تعرفه‌ها را تا سقف بالا ببرند. درست است که کمیسیون اجازه‌ افزایش تعرفه را داده، اما بالاخره تنظیم بازار و حقوق مصرف‌کننده هم از مواردی است که باید رعایت شود.

وی توضیح داد: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، یک سقف و کف برای تعرفه اینترنت وجود دارد که بسته‌های تعرفه‌ای باید در چارچوب این سقف و کف باشند. اما بحثی که وزیر و کاربران به حق مطرح می‌کنند، این است که وقتی تعرفه‌ای چندین سال توسط اپراتور ارائه می‌شود، هر چند افزایش تعرفه در چارچوب مصوبه اتفاق بیفتد، خلاف قیمت عرفی است که در بازار وجود دارد.



نظرات
Comments

نظر جدید


برای ثبت نظر ابتدا در سایت لاگین کنید

لطفا ابتدا در سایت لاگین کنید!