فرصت 45 روزه جهرمی به اپراتورها برای افزایش کیفیت خدمات خود

فرصت 45 روزه جهرمی به اپراتورها برای افزایش کیفیت خدمات خود

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از سامانه سنجش کیفیت شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات که امروز 9 شهریور 98 برگزارشد 45 روز به اپراتورهای تلفن همراه کشور فرصت داد تا مشکلات و نقاط ضعف خود را درست کنند. 

در واقع از این پس هر یک از کاربران تلفن همراه  در هر نقطه از کشور در صورتی که از سرویس‌های ارائه شده توسط اپراتورها ناراضی هستند با ارسال آن به سامانه سنجش کیفیت شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات می‌توانند مشخص کند گلوگاه شبکه و مشکلات آن مربوط به کجا می‌شود.


فرصت 45 روزه جهرمی به اپراتورها برای افزایش کیفیت خدمات خود

آذری جهرمی بیان کرد: این سامانه از طریق وب و اپلیکیشن قابل دسترس مردم خواهد بود و به کاربران اجازه می‌دهد در لحظات مختلف، کیفیت سرویس را گزارش کرده و سرویس سایر اپراتورها را نیز مشاهده و مقایسه کند.

با توجه به صحبت‌های جهرمی سامانه سنجش کیفیت شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات بیش از 4 ماه  قبل  آماده سازی شده بود، اما از آنجایی که ارتقای ویژه ای در فرآیند شبکه رویت نشد و با توجه به گزارش‌های کیفیتی که از سوی رگولاتوری ارائه می‌شود بهبود کیفیت به صورت ملموس مشاهده نشد به همین دلیل تصمیم گرفتیم این سامانه از امروز به صورت آزاد در اختیار قرار گیرد. به این ترتیب که تا 45 روز این سامانه تنها برای اپراتورهای ارتباطی قابل مشاهده است و از 45 روز آینده برای کل کاربران در دسترس خواهد بود.

آذری جهرمی با انتقاد از وضعیت کیفی شبکه ارتباطی کشور گفت: امروز شاهدیم در اندازه گیری نسل سوم موبایل، اپراتور اول در برخی از نقاط یک سوم کیفیت اپراتور دوم را دارد و این در حالی است که در حوزه نسل چهارم موبایل، کیفیتی 40 درصد بیشتر از اپراتور دوم دارد. این نشان می‌دهد که بهبود گسترده در شبکه نسل چهارم این اپراتور رخ داده و ایراد گسترده‌ای روی نسل سوم وجود دارد. در این حال سایر اپراتورها نیز موضوعات مشابه این دارد. به طور مثال یک اپراتور ثابت در شاخص کیفی خود 5 برابر بدتر از سایر اپراتورها عمل کرده است.

بنابر این هدف ما از راه اندازی سامانه مذکور این است که  45 روز به اپراتورها زمان بدهیم تا شرایط و مشکلات موجود را بهبود ببخشند، سپس این کارنامه به صورت عملی در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد تا دو هفته یک بار نیز خروجی این سامانه از سوی رگولاتوری منتشر می شود

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید