هر چیزی که در مورد نماد اعتماد الکترونیکی باید بدانید

هر چیزی که در مورد نماد اعتماد الکترونیکی باید بدانید

به گزارش پایگاه خبری وب‎سایت رند، با پیشرفت علم و تکنولوژی، تجارت الکترونیک نیز پیشرفت‌های چشم گیری داشته است، بنابراین فروش لوازم مورد نیاز اقشار مختلف از طریق اینترنت و به وسیله وب‌سایت‌های خاص و مناسب اینکار نیز به همین منوال پیشرفت داشته است. همانطور که می‌دانیم هر روز به تعداد این وب سایت‌ها افزوده شده و تنوع محصولاتی که از این طریق ارائه می‌دهند نیز بیشتر می‌شود.

مطمئنا اگر شما بخواهید از میان چند وب سایت یکی را برای خرید اینترنتی خود انتخاب کنید، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شما این است که سایت مورد نظر قابل اطمینان باشد.

در دنیای مجازی و اینترنت برای تایید یک وب‌سایت از نمادی به نام نماد اعتماد الکترونیکی استفاده می‌شود.

هر چیزی که در مورد نماد اعتماد الکترونیکی باید بدانید

در حقیقت نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ای است برای کسب و کارهای اینترنتی که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی، احراز هويت و صلاحيت آنها صادر می شود. در صورتی که یک سایت نماد اطمینان داشته باشد به این معنی است که هویت این کسب و کار توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی احراز شده است.

در کل تائید فروشگاه های اینترنتی توسط یک موسسه ثالث تاثیر زیادی در جلب اعتماد مراجعه کنندگان خواهد داشت و مراجعه کننده از درامان ماندن اطلاعات خود ایمنی بیشتری احساس می‌نماید و حتی در صورت سوء استفاده از این اطلاعات می تواند برای شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح مراجعه نماید .

چند نوع نماد اعتماد وجود دارد؟

نماد اعتماد به دو حالت یک ستاره و دو ستاره موجود است. تنها تفاوت نماد دو ستاره با نماد یک ستاره، مجهز بودن بخش کاربری و فروش آن به گواهی امنیتی SSL است. یعنی خرید در آن سایت با پروتکل  https صورت می‌گیرد. در این صورت اطلاعات کاربران رمزنگاری شده و امنیت بالاتری در پروسه خرید خواهد شد.

روش دریافت نماد اعتماد برای یک وب سایت چگونه است؟

 راه اندازی کامل سایت
 مراجعه به آدرس https://enamad.ir/Panel و ثبت نام در آن
 تکمیل و احراز اطلاعات هویتی
• اضافه کردن کسب و کار
 بررسی و انجام تاییدیه فنی از سوی مرکز
 تکمیل و ارسال اطلاعات کسب و کار
 ارسال مدارک هویتی توسط درخواست کننده نماد
 بررسی مدارک هویتی و تایید آنها از سوی مرکز
 رسیدگی به اشکالات موجود در سایت (در صورت وجود)
 تایید کسب و کار و اعطای نماد اعتماد
 دریافت کد و درج آن بر روی سایت

در پایان لازم است بدانید که مدت زمان اعتبار نماد اعتماد یک ساله بوده و در پایان این مدت در صورت احراز مجدد صلاحیت متقاضی اعتبار آن تمدید می‌گردد. متقاضی می‌ب‍اید در فاصله زمانی 3 هفته مانده به انقضای اعتبار نماد اعتماد، نسبت به ارائه درخواست تمدید نماد کسب و کار خود اقدام نماید.

طبق مصوبه 288 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات که در تاریخ 1397/12/5 به تصویب رسیده است مدت اعتبار نماد به دو سال افزایش یافته و هزینه 175 هزار تومان دریافت می‌شود. مرکز توسعه تجارت الکترونیک این مصوبه را اجرایی کرده است

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید