در سال 98 چه تعداد پیامک و چند دقیقه مکالمه انجام شده است

در سال 98 چه تعداد پیامک و چند دقیقه مکالمه انجام شده است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، امروزه تلفن همراه مهمترین تکنولوژی جوامع محسوب می‌شودو حتی تصور زندگی بدون تلفن همراه نیز سخت است. امروزه دسترسی به وب سایت، پرداخت قبوض،انتقال وجه نقد، چک کردن حساب،خدمات مختلف و از همه مهمتر  بسیاری از مکالمات مردم از طریق تلفن‌های همراه انجام می‌شود.

مطابق آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر یک از اپراتورها در سه ماهه‌ ابتدایی سال جاری، مکالمات ورودی و خروجی متفاوتی داشتند به عنوان مثال همراه اول در مجموع حدودا 3 میلیارد و 991 میلیون دقیقه مکالمه خروجی به سایر اپراتورها داشته و 3 میلیارد و 344 میلیون دقیقه مکالمه از سایر اپراتورها به همراه اول آمده است.

اپراتور ایرانسل در مجموع از سه میلیارد و 325 میلیون دقیقه مکالمه‌ خروجی به سایر اپراتورهای همراه و  سه میلیارد و 915 میلیون دقیقه مکالمه‌ ورودی از سایر اپراتورهای همراه به اپراتور ایرانسل داشته است.

در سال 98 چه تعداد پیامک و چند دقیقه مکالمه انجام شده است؟

گفتنی است میزان مکالمات ورودی و خروجی رایتل از دو اپراتور همراه اول وایرانسل کمتر می باشد، زیرا در مجموع 313 میلیون و 315 هزار دقیقه مکالمه‌ خروجی از اپراتور رایتل به سایر اپراتورهای همراه و 409 میلیون و 400 هزار دقیقه مکالمه‌ ورودی از سایر اپراتورهای همراه به اپراتور رایتل داشته است

در سال 98 چه تعداد پیامک ارسال شده است؟

استفاده از خدمات پیام کوتاه در ایران برای نخستین بار در سال 1381 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. از این سال به بعد استفاده از پیام کوتاه به‌ تدریج در میان کاربران ایرانی تلفن همراه فراگیر شد.

براساس گزارش منتشره از شرکت مخابرات ايران تعداد مشترکان تلفن‌‌‌‌‌‌‌‌‌ همراه در ابتدای سال 1383 رقمی برابر با 3449876 نفر بوده است که با رشد 47.91 درصدی در انتهای سال 1383 به 5102749 مشترک افزايش يافته است. در سال 1385 با اضافه شدن سرويس پيام‌‌‌‌‌‌‌‌‌کوتاه تلفن همراه تمام مشترکان، رشد بيشتری در برداشت و به تدریج در بین کاربران ایرانی فراگیر شد. در اين سال حدود 8 میلیارد پیام کوتاه در ایران مبادله شد.

البته این روزها به دلیل افزایش استفاده از اینترنت،  بسیاری از کاربران به جای ارسال پیامک از پیام رسان های داخلی و خارجی استفاده می کنند، و این موضوع موجب کاهش استفاده از اس ام اس در بین مردم شده است.البته از آنجایی که استفاده از پیام‌رسان‌های اینترنتی همیشه میسر نمی باشد، برخی افراد از تماس و ارسال پیامک برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند.

مطابق آمار منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر یک از اپراتورها در سه ماهه‌ ابتدایی سال جاری، تعداد پیامک های ورودی و خروجی متفاوتی داشتند به عنوان مثال تعداد پیامک‌های خروجی از همراه اول به سایر اپراتورها در مجموع سه میلیارد و 402 میلیون و 707 هزار و 357 عدد است و تعداد پیامک‌های ورودی از سایر اپراتورهای سیار به اپراتور همراه اول، سه میلیارد و 768 میلیون و 291 هزار و 666 عدد است.

تعداد پیامک‌های خروجی از اپراتور ایرانسل به سایر اپراتورها در مجموع سه میلیارد و 573 میلیون و 761 هزار و 155 عدد است و تعداد پیامک‌های ورودی از سایر اپراتورهای سیار به اپراتور ایرانسل، سه میلیارد و 472 میلیون و 959 هزار و 835 عدد است.

تعداد پیامک‌های خروجی از اپراتور رایتل به سایر اپراتورها در مجموع 637 میلیون و 83 هزار و 913 عدد است و تعداد پیامک‌های ورودی از سایر اپراتورهای سیار به اپراتور رایتل، 394 میلیون و 717 هزار و 470 عدد است. 

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید