115 میلیون خط تلفن همراه در سال 98 در کشور وجود دارد

115 میلیون خط تلفن همراه در سال 98 در کشور وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و بر اساس آخرین آمار ثبت شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد تعداد سیم کارت‌های موجود در کشور، از سال 92 تا مرداد 98، تعداد مشترکین سیم ‌کارت‌های اپراتورهای مختلف از 64 میلیون نفر به بیش از 115 میلیون افزایش یافت.

115 میلیون سیم کارت فعال در سال 98 در کشور وجود دارد

طبق بررسی‌های انجام شده در خصوص تعداد سیم کارت‌های فعال موجود در کشور در سه ماه اول 98 آمار زیر بدست آمده است:

  • خطوط واگذارشده دائمی 23 میلیون و 341 هزار و 5 عدد است، که از این تعداد 20 میلیون و 827 هزار و 567 خط دائمی فعال در کشور داریم.
  • خطوط واگذار شده اعتباری  152میلیون و 425 هزار و 566 عدد می‌باشد، که از این تعداد 95 میلیون و 107 هزار و 571 خط اعتباری فعال وجود دارد.
  • مجموع خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری 175 میلیون و 766 هزار و 571 عدد، با ضریب نفوذ  139.55  است، که از این تعداد 115 میلیون و 935 هزار و 138 عدد سیم کارت دائمی و اعتباری فعال در کشور وجود دارد.

توجه داشته باشی که ضریب نفوذ بالاتر از 100 سیم کارت‌های فعال، نشان دهنده این است که تعدادی از مشترکین بیش از یک سیم کارت به نام خود ثبت کرده‌اند. از طرفی نیز می‌توان چنین برداشت کرد که این روزها کمتر کسی در ایران حضور دارد که حتی یک سیم‌ کارت هم نداشته باشد.

هر مشترک حداکثر 9 سیم کارت می‌تواند داشته باشد

در سال‌های گذشته برای ثبت‌نام سیم کارت، برخی از اطلاعات هویتی مشترک مانند کد ملی وی دریافت نمی‌شد و این موضوع مشکلاتی را به همراه داشت. بیشتر تخلفات در حوزه‌ تلفن همراه به وسیله‌ سیم کارت‌هایی صورت می‌گیرد که مالک آن از وجودش بی‌خبر است و به همین دلیل اخیرا رگولاتوری اعلام کرد که در یک طرح ویژه اطلاعات هویتی مشترکان از جمله کد ملی را به‌طور کامل جمع کرده است.

بنابراین بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات هر فرد حداکثر می‌تواند 9 سیم کارت داشته باشد.

علاوه بر این با توجه به اینکه مسئولیت سیم کارت بر عهده‌ مالک خط است، لازم است که افراد از تعداد دقیق سیم کارت‌هایی که به نام خود در اپراتور ثبت شده اطلاع داشته باشند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید