معرفی برخی روش‌های دریافت دامنه رایگان در اینترنت

معرفی برخی روش‌های دریافت دامنه رایگان در اینترنت

در این مطلب به معرفی برخی روش‌های دریافت دامنه رایگان در اینترنت خواهیم پرداخت. این سایت‌ها بدون دریافت هزینه از شما دامنه رایگان برای شما ثبت می‌کنند. نام دامنه شامل نام دامنه و پسوند دامنه است. در گذشته به دلیل محدودیت تعداد پسوندها امکان ثبت دامنه رایگان کمتر امکان‌پذیر بود اما امروزه تعداد زیادی دامنه جدید توسط ICANN معرفی شد و خیلی راحت تر از گذشته می‌توان دامنه رایگان ثبت کرد.معرفی برخی روش های دریافت دامنه رایگان در اینترنت

در همین ابتدای پست پیشنهاد می‌کنیم که اگر در حال آماده‌سازی برای یک پروژه مهم و رسمی هستید اصلا به فکر استفاده از دامنه‌های رایگان نباشید و از انجام این کار اجتناب کنید. دامنه‌های رایگان بیشتر برای پروژه‌های دانشجویی و تستی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای ثبت دامین رایگان می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

۱٫ استفاده از سرویس‌های ارائه دهنده وب سایت رایگان

سرویس‌هایی مانند:

  • WordPress.com
  • Wix
  • Google Sites
  • Squarespace
  • Weebly

با استفاده از این سرویس‌ها به راحتی می‌توانید به جای نوشتن کدهای طولانی و خسته کننده یک سایت طراحی کنید. این سرویس‌ها قالب‌های آماده‌ای ارائه می‌دهند که می‌توانید طبق سلیقه خود از آنها استفاده کنید. با ثبت نام در این سرویس‌ها به طور خودکار یک دامنه رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

البته نام سرویس در انتهای نام انتخابی شما قرار می گیرد. و همچنین ممکن است مجبور شوید تبلیغات اجباری آن ها را تحمل کنید. البته هر دو مشکل را می توانید با پرداخت هزینه برطرف کنید.

استفاده از سرویس GitHub Student Developer Pack

این مجموعه‌ای از سرویس‌ها و ابزارهای رایگان بهم متصل شده برای دانش آموزان است. درون آن‌ها اسناد و توکن‌هایی برای سرویس‌هایی همچون آمازون کلاد (Amazon Cloud)، دیجیتال اوشن (Digital Ocean)، مایکروسافت آژور (Microsoft Azure) و دیگر موارد وجود دارد.

همه افراد دارای یک حساب GitHub می توانند در مخازن نامحدود عمومی و خصوصی با GitHub Free همکاری کنند. بعلاوه به عنوان یک دانش آموز ، می توانید از برنامه GitHub Student Developer Pack نیز استفاده کنید که دسترسی رایگان به ابزارها و خدمات مورد استفاده توسعه دهندگان حرفه ای را ارائه می دهد.

یکی از دسترسی‌های رایگان این گیت هاب دانش آموزان ثبت دامین رایگان با پسوند me هست، اما این دامین تنها یک سال اعتبار خواهد داشت.و باید گفت که متاسفانه همچنان عبارتی اضافی (Namecheap) در پایان آدرس دامین وجود خواهد داشت.

پرداخت پول برای هاست، دریافت دامین رایگان

دانستن این نکته بسیار مهم است که دریافت خدمات از سرویس‌های رایگان، برای پروژه های رسمی و مهم بسیار خطرناک است و بسیار بیشتر از هزینه صرفه‌جویی شده ضرر خواهند کرد. اما در مقابل برخی سرویس‌ های هاستینگ هستند که رایگان نبوده و تنها به عنوان اشانتیون، به مشتریان دامین رایگان هدیه می‌دهند. کافی است از آن‌ها خدمات وب هاستینگ دریافت کنید تا صاحب یک دامنه رایگان هم شوید.

Bluehost: نه تنها در زمان استفاده از طرح پلاس و پرایم آن، بلکه حین بهره بردن از طرح بیسیک نیز قادر به ثبت دامین رایگان خواهید بود.
GoDaddy: همانند Bluehost، با خرید اشتراک‌های هاستینگ گوددی نیز به صورت رایگان یک دامین آدرس دریافت خواهید کرد.
۱&1: مزیت استفاده از اشتراک‌های هاستینگ آن، دریافت تاییدیه SSL همراه با دامین رایگان ارائه شده است.

با توجه به استقبال افراد از اینگونه سرویس ها شرکت های هاستینگ داخلی هم برای پلن های خود از اینگونه اشانتیون ها استفاده کرده اند.

وب سایت‌های ارائه‌دهنده دامین رایگان

در برخی وب سایت‌ها می‌توان به تعداد دلخواه دامین رایگان دریافت کرد. البته این آدرس‌ها دارای پسوندهای متداول و محبوب همچون com. و net. نبوده و در عوض پسوندهایی همچون tk. و یا ml. و gq. دارند. در ادامه به سه مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

Dot TK
Name
FreeNom
البته با توجه به تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان استفاده از سرویس‌های این سایت‌ها در کشور ما ممکن نیست.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید