تاریخچه و معرفی کامل شرکت رایتل

تاریخچه و معرفی کامل شرکت رایتل

هر آنچه که باید درباره شرکت خدمات ارتباطی رایتل بدانید را در این پست مطالعه کنید. رایتل از دو کلمه جدا رای به معنای «خرد، هوش، فکر و اندیشه» و تل (tel) تشکیل شده‌ است . این شرکت نیمه خصوصی بوده و در سال ۱۳۸۶ تاسیس گردید و از محصولات آن سیم کارت دائمی رایتل، اعتباری و سیم کارت دیتا رایتل و خدمات ارزش افزوده می باشند. 

جالب است که بدانید شرکت خدمات ارتباطی رایتل (به انگلیسی: RighTel) به سازمان تأمین اجتماعی وابسته است و سومین اپراتور سراسری تلفن همراه شناخته شده که سیم کارت‌های نسل سوم و چهارم شبکه تلفن همراه را با نام تجاری رایتل ارائه می‌کند.

رایتل

با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر راجب سیم کارت های رایتل و خدمات آن توضیح دهیم :

  • پیش شماره سیم کارت های رایتل
  • هزینه های مکالمه رایتل
  • انواع خدمات شرکت خدمات ارتباطی رایتل
  • اینترنت همراه رایتل
  • پوشش شبکه رایتل
  • انواع سیم کارت های رایتل

تمامی اطلاعات مربوط به سیم کارت های رایتل

سیم کارت های رایتل که چند سال پیش با عنوان دارنده سریعترین اینترنت همراه کشور وارد بازار شد در ابتدا استقبال خوبی از آن به عمل آمد ولی متاسفانه به دلیل عدم پوشش سراسری رایتل به سرعت مشتریان جذب شده اش را از دست داد ولی از ادامه راه ناامید نشد و درحال حاضر نیز به کار خود ادامه می دهد.

پیش شماره سیم کارت های رایتل

پیش‌ شماره سیم‌کارت‌ های دائمی رایتل ۰۹۲۰، سیم‌کارت‌ های اعتباری رایتل ۰۹۲۱ و ۰۹۲۲ و همچنین سیم‌کارت‌ های دیتا رایتل ۰۹۲۱ می‌باشد.که از خدمات خوبی نیز برخوردار هستند که در ادامه به جزئیات بیشتری از آنها می پردازیم.

هزینه های مکالمه رایتل دائمی

سیم کارت دایمی رایتل اولین سیم کارت دایمی نسل های نوین ارتباطی (۳G/4G) کشور با پیش شماره ۰۹۲۰ است که امکان ارایه خدمات پیشرفته‌ای همچون اینترنت پرسرعت، کنفرانس صوتی و پیام چند رسانه‌ای، خدمات ارزش افزوده و … را برای مشتریان فراهم می آورد.

تعرفه عادی سیم کارت دایمی
خدماتواحد قیمتقیمت (ریال)
تماس صوتی درون شبکهریال / دقیقه*۳۳۳***
تماس صوتی برون شبکهریال / دقیقه*۵۵۵
پیامک فارسیریال / پیامک۸۸
پیامک انگلیسیریال / پیامک۱۵۹
پیام چندرسانه ای درون شبکهریال / پیام چندرسانه ای۱۹۸
اینترنت ۳G/4Gریال / کیلوبایت۰٫۱۵
اینترنت ۲G (در حالت رومینگ ملی) **ریال / کیلوبایت۰٫۴

هزینه های مکالمه رایتل اعتباری

سیم کارت اعتباری رایتل اولین سیم کارت اعتباری نسل های نوین ارتباطی کشور با پیش شماره ۰۹۲۱ و ۰۹۲۲ است که امکان ارایه خدمات پیشرفته‌ای همچون اینترنت پرسرعت، کنفرانس صوتی و پیام چند رسانه‌ای، خدمات ارزش افزوده و … را برای مشتریان فر اهم می‌آورد.

تعرفه عادی سیم کارت اعتباری
خدماتواحد قیمتقیمت (ریال)
تماس صوتی درون شبکهریال / دقیقه*۵۵۵
تماس صوتی برون شبکهریال / دقیقه*۸۸۸
پیامک فارسیریال / پیامک۱۰۵
پیامک انگلیسیریال / پیامک۲۲۰
پیام چندرسانه ای درون شبکهریال / پیام چندرسانه ای۴۰۰
اینترنت ۳G/4Gریال / کیلوبایت۰٫۶
اینترنت ۲G(در حالت رومینگ ملی) **ریال / کیلوبایت۰٫۶

انواع خدمات شرکت خدمات ارتباطی رایتل

جالب است که بدانید تعداد مشترکین رایتل تا تاریخ بهمن ماه ۱۳۹۵ نزدیک بر ۷ میلیون نفر بوده‌ است. اپراتور رایتل اولین ارائه دهنده سیم کارت نسل سوم در ایران است که در ابتدا کار این مجموعه قرار بر این بود خدمات تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۲ در انحصار این شرکت باشد که این انحصار تا پایان شهریور۱۳۹۳ تمدید گردید.

  • تماس صوتی
  • پیامک (SMS)
  • تماس تصویری (در حال حاضر این سرویس به کاربران عادی ارایه نمی‌گردد)
  • اینترنت تا سرعت ۱۲ مگا بایت بر ثانیه (۴G LTE)
  • آوا و نما (MMS)
  • آوای انتظار

اینترنت همراه رایتل

مشترکین شرکت خدمات ارتاطی رایتل ، در زمان خرید بسته های اینترنتی رایتل باید به نکاتی همچون : ساعات مجاز مصرف که در نام هر بسته توجه فرمایید زیرا سته های دارای ترافیک در ساعات خاص و ساعات افت مصرف تنها در زمان‌های اعلام شده قابل استفاده می‌باشد.

اینترنت پرسرعت رایتل

نکته : ساعت‌های افت مصرف از ۲ الی ۷ صبح است، ساعت‌های افت مصرف در صورت تغییر میزان مصرف اینترنت توسط مشترکین برای تامین بهترین کیفیت قابل ارائه در شبکه رایتل ممکن است تغییر یابد همچنین بسته های اینترنت نامحدود این اپراتور از سیاست سقف مصرف منصفانه پیروی می کنند.

نحوه خرید بسته های اینتزنتی رایتل

جهت خرید و فعال‌سازی هر کدام از بسته‌ های اینترنت هراه رایتل می‌توانید از یکی از روش های زیراستفاده نمایید:

  • خرید از طریق سامانه مدیریت حساب
  • خرید از طریق وب‌سایت رایتل
  • خرید از طریق اپلیکشن رایتل من
  • خرید از طریق سامانه پیام کوتاه ۲۰۲۰
  • فروشگاه های رایتل

پوشش شبکه رایتل

هم اکنون امکان استفاده از تمامی سیم‌کارت‌ های رایتل در کشورهای همچون : آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، ایالات متحده، ایتالیا، فرانسه، سوئد، ترکیه، هند، لبنان، عراق، عربستان و غیره فراهم شده‌ است.

از طرف دیگر این شرکت خدمات ارتباطی در بیش از ۱۲۰۰ شهر کشور و بیش از ۷۵۰ شهر نسل چهارم از طریق رومینگ با شبکه همراه اول پوشش برقرار است و برای ۹۰۰۰ کیلومتر از جاده‌ های کشور، آنتن‌ های نسل سوم رایتل نصب شده‌ است. اپراتور  رایتل در بیش از ۸۵ کشور خدمات رومینگ بین‌الملل خود را ارایه می‌نماید.

انواع سیم کارت های رایتل 

  • سیم‌کارت‌‌ عادی رایتل

به سیمکارت هایی که در اندازه و سایز های معمولی و متداول هستند سیم‌کارت‌‌‌ ها‌ی عادی رایتل می گویند و مبتنی بر خدمات نسل های نوین ارتباطی شبکه تلفن همراه (۳G/4G) هستند.

  • سیم‌کارت‌‌‌ها‌ی دو پانچ رایتل

با روی کار آمدن گوشی های نسل جدید و هوشمند این اپراتور جهت حفظ مشترکین خود اقدام به تولید سیمکارت های دوپانچه نمود این سیمکارت ها بگونه ای می باشند که برای گوشی های تلفن همراه با سایز سیمکارت عادی و میکرو قابل استفاده می باشند.

  • سیم‌کارت‌های سه پانچ (نانو/میکرو/عادی)

اقدام رایتل برای ساخت سیمکارت سه چانچ قابل تحسین می باشد زیرا این سیم‌کارت‌های سه پانچ (نانو/میکرو/عادی) رایتل امکان استفاده در تمامی دستگاه‌های مخابراتی با هر اندازه سیم‌کارتی را فراهم می‌نماید. ساختار این سیم کارت بگونه ای می باشد که با جداسازی بخش‌های مرکزی از قاب (آداپتور) سیم‌کارت، می‌توان آن را در حالت میکرو و یا نانو استفاده نمود و همچنین با قرارگیری بخش‌های جدا شده در قاب، می‌توان سیم‌کارت را در حالت میکرو و یا عادی استفاده کرد.

  • میکرو سیم‌کارت‌‌ رایتل

سیم‌کارت‌‌‌ها‌ی سایز میکرو رایتل با اندازهای حدود ۵۰ درصد کوچکتر از سیم‌کارت‌‌‌ ها‌ی عادی ارائه می‌شوند و برای دستگاه‌های هوشمند نسل جدید مانند: Samsung Galaxy Note 4, LG G4, Sony Xperia Z2, Samsung Galaxy S5 مناسب می باشند.

  • نانو سیم‌کارت‌‌ رایتل

نانو سیمکارت های رایتل جهت استفاده در دستگاه‌هایی همچون: HTC One (M9), Nokia Lumia 830, Samsung Galaxy S6/S6 edge,Apple iPhone 6/6 Plus, Sony Xperia Z3, iPad Air 2, Motorola Nexus 6 طراحی شده است.

جالب است که بدانید رایتل، همگام با آخرین فناوری روز دنیا برای اولین بار در کشور نانو سیم‌کارت‌‌ ۳G/4G را ارائه می‌دهد. این نانو سیم‌کارت‌‌‌ها علاوه بر کاهش تقریبا ۴۰ درصدی در طول و عرض، ضخامتشان نیز حدودأ ۱۵% نسبت به میکرو سیم‌کارت‌ها نازکتر شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید