تاریخچه و معرفی کامل شرکت ایرانسل

تاریخچه و معرفی کامل شرکت ایرانسل

اگر شما یکی از مشترکین اپراتور ایرانسل می باشید خواندن این مطلب را از دست ندهید. با مطالعه این پست با تاریخچه ایرانسل بیشتر آشنا خواهید شد و متوجه می شوید که این شرکت خدمات ارتباطی عظیم چگونه تشکیل شده و همچنین سهامدارانش چه شرکت هایی می باشند و چه خدماتی را به مشترکین خود ارائه می دهد. با ما همراه باشید تا در ادامه به موضوعات زیر بپردازیم :
  • آشنایی با تاریخچه ایرانسل
  • پیش شماره های ایرانسل
  • حمایت کننده گان اپراتور ایرانسل
  • سهامداران ایرانسل
  • انواع خدمات ایرانسل
  • انواع سیم کارت های ایرانسل

با تاریخچه ایرانسل بیشتر آشنا شوید

شرکت خدمات ارتباطاتی ایرانسل (Irancell) در سال ۱۳۸۴ با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت گسترش الکترونیک ایران (۵۱٪) و گروه ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی (۴۹٪) تشکیل شد. این شرکت خدمات ارتباطی در فهرست بزرگترین شرکت‌ های ایران با درآمدی نزدیک بر ۴٬۹ هزار میلیارد تومان در رتبه ۳۲ قرار گرفت. در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران برند ایرانسل به عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد. ایرانسل توانست در تاریخ ششم آذر ماه ۱۳۸۴، مجوز اپراتوری دوم تلفن همراه توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کسب کند. در ابتدا توزیع و واگذاری سیم‌ کارت‌ های این شرکت خدمات ارتباطی در چهار شهر تهران، تبریز و مشهد و ساری از روز شنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۶ آغاز شد.

ایرانسل

پیش شماره های ایرانسل چیست

در ابتدا شرکت ایرانسل با پیش‌ شماره ۰۹۳۵ فروش سیمکارت‌ هایش را آغاز نمود و پس از گذشت مدتی پیش شماره های ۰۹۳۶، ۰۹۳۷، ۰۹۳۸ و ۰۹۳۹ را هم عرضه کر د سپس در تاریخ اول بهمن ماه ۱۳۹۰ فروش سیم کارت‌ های جدید با دو پیش‌ شماره ۰۹۳۰ و ۰۹۳۳ (پیش‌ شماره ۰۹۳۳ متعلق به پروژه سیم‌ کارت‌ های اعتباری تالیا بود) آغاز نمود. جالب است که بدانید شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل تا سال ۱۳۹۶ با پیش‌ شماره‌ های ایرانسل شامل ۰۹۰۱، ۰۹۰۲، ۰۹۰۳، ۰۹۳۰، ۰۹۳۳، ۰۹۳۵، ۰۹۳۶، ۰۹۳۷، ۰۹۳۸ و ۰۹۳۹ بود که در اواخر سال ۰۹۰۵ نیز افزوده شد.

حمایت کنندگان اپراتور ایرانسل

ایرانسل نیز همچون شرکت های دیگر جهت پیش برد اهداف و جلب رضایت مشترکین و عقب نماندن در عرصه رقابت نیاز به حمایت کننده مالی دارد از این رو اعلام کرده‌ است که از رویدادهای ورزشی همچون بازی های تیم ملی فوتبال و … مدیریتی و فناوری حمایت می‌کند و همچنین با نهادهای حمایتی نظیر : کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همکاری دارد. جالب است که بدانید اپراتور ایرانسل با سازمان لیگ حرفه‌ای لیگ فوتبال ایران اسپانسری لیگ برتر خلیج فارس قراردادی همکاری بست و این لیگ با نام «جام ایرانسل» فعالیت خود را آغاز کرد اما این اقدام ایرانسل با اعتراضات شدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، ورزشکاران و مطبوعات روبرو شد و در نهایت نام ایرانسل با دستور وزیر ورزش و جوانان از نام لیگ فوتبال حذف شد.

سهامداران شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل

در ابتدا تأسیس (۵۱٪) سهام ایرانسل در اختیار شرکت گسترش الکترونیک ایران و (۴۹٪) برای گروه MTN بوده‌ است. در ابتدا تاسیس قرار بود ام‌تی‌ان صاحب ۷۰٪ از سهام شرکت باشد، اما با مخالفت مجلس شورای اسلامی سهم آن به کمتر از نصف یعنی ۴۹٪ کاهش یافت.

انواع خدمات ایرانسل

در این بخش از مقاله به شرح انواع خدمات ایرانسل می پردازیم. اگر علاقه به آشنایی با خدمات این اپراتور موفق دارید حتما نگاهی هرچند کوتاه به ادامه این مطلب بندازید. مناطق تحت پوشش ایرانسل شرکت ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیتا در کشور، تاکنون تعداد ۲۹۰۳ منطقه شامل ۱۴۶۷ شهر را تحت پوشش شبکه نسل چهار و ۴.۵ همراه و ۳۲۱۹ منطقه شامل ۱۰۸۱ شهر را تحت پوشش شبکه نسل سوم همراه (۳G) قرار داده است. علاوه براین، ایرانسل به عنوان ارائه‌دهنده گسترده‌ترین شبکه اینترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE)، این سرویس را در ۱۵۰ شهر ایران ارائه کرده است. از طریق این لینک می توانید بطور دقیق مناطق تحت پوشش سیم کارت های ایرانسل را رسد کنید.

تلویزیون اینترنتی ایرانسل (اپلیکیشن لنز ایرانسل)

لنز ایرانسل

یکی از خدمات جالب ایرانسل تلویزیون اینترنتی بود که برای استفاده از آن باید برنامه لنز ایرانسل را دانلود کنید و سپس با روشن کردن دیتا بصورت رایگان می توانید برخی از شبکه های تلوزیونی را مشاهده نمایید البته ناگفته نماند که برخی از شبکه ها همچون نسیم و آی فیلم با خرید اشتراک قابل مشاهده می باشد . از قابلیت های این اپلیکیشن می توان به توقف و عقب کشیدن برنامه‌های زنده، ضبط برنامه‌ها و دسترسی به آرشیو صدا و سیما اشاره نمود.

اینترنت ۴G ایرانسل

جهت استفاده اینترنت ۴G ایرنسل باید از سیمکارت نسل چهارم ایرانسل استفاده نمایید. این شرکت خدمات ارتباطی در ابتدا به عنوان اولین اپراتور LTE، اینترنت نسل چهار خود را در مشهد و نقاطی از تهران و راه‌اندازی کرد و در تاریخ مهرماه ۹۳ در نمایشگاه تله‌ کام اینترنت نسل چهار خود را برای عموم به اشتراک گذاشت و سرعتی حدود ۱ Mbps (ایرانسل) درحال حاضر ارائه میشود.

خدمات پیام چندرسانه‌ای (MMS)

مشترکین خطوط ایرانسل برای فعالسازی این خط ملزم به پرکردن فرم تعهد در یکی از نمایندگی‌های ایرانسل هستند و پس از تأیید از سوی ایرانسل با شماره گیری کد *۵۵۵*۴# تنظیمات به گوشی مشترک ارسال و نصب می‌گردد..

انواع سیمکارت های ایرانسل

  • سیم کارت‌های آی سیم
ایرانسل سیم‌کارت‌ های دائمی با پیش‌ شماره ۰۹۰۲ با نام آی‌ سیم به بازار عرضه نمود. سیم کارت های آی سیم ایرانسل دارای اعتبار اولیه ۵۰ هزار تومانی می باشند و به مبلغ حدود ۱۲۰هزار تومان از طریق وبسایت www.iSIM.ir به فروش می رسند.
  • وایمکس ایرانسل
شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در راستای گسترش سهم بازار و توسعه محصولات و خدمات توانست برنده مناقصه ارائه این خدمات شده و در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ موفق به دریافت پروانه فعالیت گردید. هم اکنون استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت بیسیم در ۲۹ شهر با پهنای باند ۱۲۸کیلوبیت بر ثانیه تا ۲مگابیت بر ثانیه از طریق وایمکس ایرانسل، براساس درخواست، امکان‌ پذیر می باشد. از طرفی تمامی مشترکین و متقاضیان خدمات وایمکس ایرانسل می‌توانند در تمامی ساعات شبانه روز با شماره ۰۹۳۷۷۰۷۰۰۰۰ برای تماس از سایر خطوط و شماره تلفن ۷۰۷ برای تماس از خطوط ایرانسل سؤالات خود را با کارشناسان ایرانسل در میان بگذارند.
  • ایرانسل و نسل سوم
شرکت ایرانسل مجوز آزمایشی نسل سوم و چهارم تلفن همراه را در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۳  را کسب نمود و در تاریخ ۴ شهریور ۱۳۹۳ این طرح به صورت رسمی در چند شهر انجام داده است. همانطور که می دانید ایرانسل دومین اپراتور سراسری است که مجوز ارتقاء شبکه به نسل سوم و اولین اپراتوری است که مجوز ارتقاء به نسل چهارم را دریافت کرد.
  • میکرو سیم کارت ایرانسل
از آنجایی که شرکت ایرانسل در مادام در راستای جلب رضایت مشتری و همچنین به روز بودن می کوشد سیم کارت های میکرو سیم را جهت مشترکین دارای دستگاه iPhone ، iPad هستند ارائه داد. زیرا این دستگاه ها مستلزم دارا بودن سیم کارت‌ های مناسب این دستگاه‌ها در سایز کوچکتر است.
  • نانو سیم کارت
جالب است که بدانید تنها تفاوت نانو سیمکارت با دیگر سیم کارت ها در میزان فضای اشغال شده در درون گوشی تلفن همراه می باشد. حجم نانو سیمکارت ها حدودا ۴۰% کوچکتر از میکروسیم می باشد و و دارای ابعاد ۱۲٫۳ میلیمتر (طول) در ۸٫۸ میلیمتر (عرض) و با ضخامت ۰٫۶۷ میلیمتر است.

نرخ مکالمه در ایرانسل

بسته‌های مکالمه ویژه سیم‌کارت‌های اعتباری :
ردیفدقیقهمبلغ (تومان)درصد تخفیفمدت اعتبارکد فعالسازی
۱۲۰۱,۵۰۰

%۱۷

۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۱#
۲۴۰۲,۸۰۰%۲۲۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۲#
۳۸۰۵,۲۰۰%۲۸۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۳#
۴۱۶۰۹,۶۰۰%۳۳۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۴#
۵۳۲۰۱۷,۶۰۰%۳۹۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۵#
۶۱۰۰۰۴۵,۰۰۰%۵۰۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۶#
  بسته‌های مکالمه سیم‌کارت‌های دائمی:
ردیفدقیقهمبلغ (تومان)درصد تخفیفمدت اعتبارکد فعالسازی
۱۱۰۰۵,۵۰۰

۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۱#
۲۲۰۰۱۰,۰۰۰%۱۷۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۲#
۳

۴۰۰

۱۸,۰۰۰%۲۵۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۳#
۴

۸۰۰

۳۲,۰۰۰

%۳۳۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۴#
.
بسته‌های مکالمه سیم‌کارت‌های دائمی:
ردیفدقیقهمبلغ (تومان)درصد تخفیفمدت اعتبارکد فعالسازی
۱

۱۰۰

۵,۵۰۰

۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۱#
۲

۲۰۰

۱۰,۰۰۰

%۱۷

۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۲#
۳

۴۰۰

۱۸,۰۰۰

%۲۵

۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۳#
۴

۸۰۰

۳۲,۰۰۰

%۳۳

۳۰ روز*۵۵۵*۵۵*۴#
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید