دامنه چیست برای خرید دامنه باید به چه نکاتی توجه کنیم

دامنه چیست برای خرید دامنه باید به چه نکاتی توجه کنیم

قبل از خرید دامنه اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب دامنه درست است. شما در این بخش از وبسایت رند اطلاعات جامعی در زمینه دامنه و خرید دامنه بدست خواهید آورد تا بتوانید بهترین دامنه را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید. پیشنهاد می کنیم ابتدا تمامی اطلاعاتی که در این صفحه برای انتخای یک دامنه درست و خرید دامنه موفقیت آمیز قرار داده شده است را بدقت مطالعه نمایید.

نام دامنه شما عنصر کلیدی وبسایت شماست. نام دامنه­ می تواند باعث موفقیت یا شکست شما شود، بنابراین انتخاب یک نام دامنه که با کسب و کار شما کار می­کند، حیاتی است.

اما صبر کنید، چرا نام دامنه انقدر مهم است؟

  1. آن “اولین تاثیر” شماست: URL اولین چیزی است که بازدیدکنندگان مشاهده می­ کنند. یک نام دامنه ­ی خوب می­ تواند تاثیر مثبت و ماندگاری داشته باشد در حالیکه یک نام دامنه بد می ­تواند بازدیدکنندگان را فرار دهد یا حداقل در برخوردهای بعدی از آمدن به وبسایت شما انصراف دهد.
  2. بر سئو تاثیرگذار است: در حالی که دامنه­ های دقیقاً منطبق (EMDها) دیگر الزامی نیستند و در سئو وبسایت تاثیری نمی گذارند و چه بسا در مواردی می توانند به وبسایت شما آسیب بزنند، اما کلمات کلیدی در نام دامنه شما همچنان می­ تواند به رتبه بندی سئو شما کمک کند.
  3. برند شما را تعریف می کند: خیلی زود به این موضوع خواهیم پرداخت – نام دامنه شما یک فرصت برندسازی است! نام دامنه درست می تواند شناخت برند شما را افزایش دهد.

نکاتی باید در مورد دامنه ها بدانید بسیار است که ما در ادامه به تفضیل به تعدادی از این موضوعات و نکات که در لیست فوق آورده ایم به شما توضیح خواهیم داد.با ما همراه باشید تا دانش شما را درمورد دامنه ها و موارد وابسته به آن افزایش دهیم.

دامنه چیست؟

پاسخ به اینکه دامنه چیست را با یک مثال به شما توضیح می دهیم، تصور کنید که شما یک وسیله را اختراع کرده اید و حال باید یک نام برای آن انتخاب کنید و این نام تاثیر زیادی در معرفی ماهیت،کاربرد و درنهایت موفقیت اختراع شما خواهد داشت!.

دامنه یا دامین هم به مشابه نام اختراع شماست و شما برای بیزینس اینترنتی خودتان یک نام انتخاب می کنید تا در دنیای وب شما را با همان نام بشناسند و از طریق آن از دیگر وبسایت ها متمایز گردید.

بطور خلاصه می توان گفت منظور از دامنه یا دامین (domain)، همان آدرس اینترنتی شماست و قسمت اصلی URL وبسایت شما را تشکیل می دهد و به همراه یک پسوند برای شناسایی وبسایت شما در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد.زمانی که شما قصد دارید مستقیماً به یک سایت وارد شوید، دامنه یا همان آدرس اینترنتی آن سایت را در نوار بالای مرورگر خود وارد می‌کنید.

هر دامنه از چند قسمت تشکیل شده است که با نقطه (دات) از هم جدا شده‌اند که قسمت اول ماهیت آدرس ‘www’ قسمت دوم نام دامنه (به انگلیسی: Domain Name) به قسمت سوم پسوند موضوعی یا جی تی ال دی (Generic) و به قسمت آخر پسوند کشوری یا محلی یا سی تی ال دی (Country) می‌گویند.

آدرس IP چیست؟

IP آی‌پی یا همان IP Address که بصورت کامل نشانی پروتکل اینترنت ( Internet Protocol Address) گفته می شود نشانی عددی است که به هریک از دستگاه‌ها و رایانه‌های متصل به شبکهٔ رایانه‌ای که بر مبنای نمایه TCP/IP(از جمله اینترنت) کار می‌کند، اختصاص داده می‌شوند. یعنی اینکه کار کردن در فضای اینترنت بدون IP غیر ممکن است!

مبحث مربوط به آی پی ها بسیار گسترده بوده و در چند جمله و چند پاراگراف نمی گنجد ولی بصورت خلاصه می توان گفت که سرورهایی که شرکت های میزبانی وب از آنها برای نگه داری سایت های شما استفاده می کنند دارای یک بیست آی پی خریداری شده هستند و برای نمایش هر وبسایت در اینترنت یک IP به آن اختصاص می دهند.

آدرس آی پی در واقع نشانی اینترنتی شما در فضای مجازی است که بخاطر سپردن آن هم کار ساده ای نیست بخصوص اگر بخواهیم آدرس هزاران سایت اینترنتی را که با آن سروکار داریم را بخاطر بسپاریم!

به طور کلی هر دامنه به یک آی پی متصل شده است که با وارد کردن نام آن دامنه به صورت خودکار آی پی آدرس سایتی که دامنه به آن متصل است پیدا می شود و به شما نمایش داده می شود.

تفاوت url و دامنه در چیست؟

در بسیاری از مواقع شنیده ایم که در جایی از عبارت URL و در جایی از عبارت دامنه(domain) برای اشاره به یک وبسایت بکار برده می شود و حال سوال اینجاست که تفاوت url و دامنه در چیست؟برای پاسخ به این سوال زیاد به حاشیه نمی رویم و سعی می کنیم در چند جمله این موضوع را به شما توضیح دهیم.

URL مخفف عبارت (Universal Resource Locators) است و اشاره به زیر دامنه ها و صفهات مختلف یک سایت دارد و برای مشخص کردن و ارائه آدرس های منحصر به فرد یک وب سایت استفاده می‌شود.

اگر بطور خلاصه بخواهیم بگویی نام دامنه درواقع تنها شامل آدرس صفحه اصلی می باشد که کاربران را به یک سایت خاص در اینترنت هدایت می‌کند و شامل پروتکل یا زیر دامنه نمی‌باشد و در حالیکه تنها یک نام دامنه برای یک وب سایت وجود دارد، تعداد نامحدودی از URL برای یک وب سایت وجود دارد.

این به این معناست که هر صفحه از سایت شما، عکس‌ها و سایر فایل‌های چند رسانه‌ای موجود در آن می‌تواند دارای یک URL منحصر به فرد باشد که الزاما باید شامل نام دامنه شما نیز باشد.

بطور مثال: www.rond.ir نام دامنه وب سایت رند است و باقی صفحات سایت ما دارای آدرس URL ای برای خود هستند. مانند https://www.rond.ir/News که به صفحه اخبار سایت اشاره دارد.

نکاتی که باید در انتخاب نام دامنه در نظر گرفت؟

در ابتدا باید بگوییم که این المان ها تنها تعداد معدودی از دلایل بسیاری هستند که چرا نام دامنه بسیار مهم است.

چگونه نام دامنه درست را انتخاب کنید؟ این دقیقاً همان چیزی است که در این ۱۰ نکته برای انتخاب یک نام دامنه یاد خواهید گرفت.

۱- قابلیت برند شدن ارجح تر از عمومی بودن است!

خلاقانه و دارای قابلیت برند شدن همیشه بهتر از عمومی است.

به یاد داشته باشید که نام دامنه ی شما نشان دهنده ی این است که چگونه بازدیدکنندگان شما را خواهند یافت، شما را به یاد خواهند آورد و شرکت شما را در وب به اشتراک خواهند گذاشت.و آن اساس برند شماست.

در اینجا تفاوت اصلی بین یک نام دامنه با قابلیت برند شدن و عمومی آورده شده است.

یک نام دامنه با قابلیت برند شدن، منحصر به فرد است و از دل رقابت بیرون می آید در حالی که یک نام دامنه عمومی معمولاً با تکرار کلمات کلیدی و فراموش شدنی پر شده است.

به عنوان مثال، آیا تفاوت بین ofoghnewsonline.net، Newsonlinebama.ir یا onlinenewsiran.com را می دانید؟ به احتمال زیاد نه.

این ها به طرز وحشتناکی عمومی هستند و هیچ معنایی ندارند. هیچ کس در مورد فوق العاده بودن آنها نظری ندارد. درواقع الزام به وجود کلمات کلیدی موجب افزایش رقابت شده و حتی آن را پیچیده تر کرده است.

سایت هایی همچون stackoverflow.com و Anthem منحصر به فرد هستند زیرا معنایی دارند. وقتی افراد نام آن دامنه ها را می شنوند، یک فاکتور حقیقی در آن ها نهفته است.

چگونه یک نام دامنه با قابلیت برند شدن بیابید:

کلمات جدید بسازید. شما می توانید کلمات جدید و جذاب خود را بسازید. این همان چیزی است که گوگل، بینگ و یاهو انجام داده اند.
از کلمات موجود استفاده کنید. شما می توانید از فرهنگ جامع موجود برای یافتن کلمات جالبی که متناسب با برندتان هستند استفاده کنید.
ازتولیدکنندگان نام دامنه استفاده کنید. این ابزار می تواند به شما در خلق یک نام دامنه منحصر به فرد با قابلیت برند شدن از ایده ها و کلمات کلیدی اولیه کمک کند. (در ادامه، ما برخی از تولیدکنندگان نام دامنه ی مورد علاقه را در این پست بررسی خواهیم نمود.

۲- آن را مختصر نگه دارید(کوتاه باشد)

به طور کلی وقتی به طول دامنه می رسید، دامنه هر چه کوتاه تر باشد، بهتر است.

بر اساس پژوهش های صورت گرفته از DataGenetincs.com که یک بلاگ توسط نیک بری است، مرسوم ترین طول نام دامنه تقریباً معادل ۱۲ کاراکتر است.

طول دامنه

(در این مورد محبوبیت به مقدار ترافیک وب در خدمات سایت دلالت دارد).

تمام این داده نشان می دهد که شما باید نام دامنه ی خود را مختصر و کوتاه کنید.

هدف، ۶ تا ۱۴ کاراکتر است و به یاد داشته باشید که هر چه کوتاه تر، بهتر است. به احتمال زیاد، نام های دامنه ی کوتاه تر خیلی پیش تر انتخاب شده اند و هزاران دلار به فروش می رسند. اگر نمی توانید نام دامنه ی کوتاهی بیابید، چیزی را انتخاب کنید که دارای قابلیت برند شدن باشد.

۳- تایپ کردن آن آسان باشد

به معروف ترین وبسایت های جهان فکر کنید. چه چیزی به خاطر شما می آید؟ گوگل، فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، یاهو، سی ان ان و غیره.

چیزی که بین آن ها مشترک است این است که نوشتن آن ها آسان می باشد.

بازدیدکنندگان باید قادر باشند تا نام دامنه را بدون هیچ مشکلی تایپ کنند. اگر مجبور شوید که بیش از یک بار نگارش آن را توضیح دهید، پس حتماً بیش از حد پیچیده است! آخرین چیزی که برای بازدیدکنندگان بالقوه می خواهید این است که نام دامنه ی شما را به اشتباه تایپ کنند و از یک وبسایت دیگر سر در آورند! در اینجا یک روش ساده برای آزمودن آن آورده شده است …

به ده نفر نام دامنه ی بالقوه ی خود را بگویید و از آن ها بخواهید که آن را هجی کنند. اگر بیش از چند نفر با هجی کردن آن مشکل داشتند، باید آن را ساده سازی کنید.

۴- تلفظ آن آسان باشد

نام دامنه ی انتخابی شما باید بر نوک زبان به راحتی بچرخد یعنی تلفظ آن آسان باشد.این باعث می شود که بازدیدکنندگان راحت تر نام دامنه را به صورت شفاهی به اشتراک بگذارند و برای شما نیز آسان تر خواهد بود که سایت خود را با دوستان و مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارید.

شما می توانید به شیوه ای مشابه با هجی کردن این را امتحان کنید.

نام دامنه ی خود را بر تکه کاغذی بنویسید و از ده نفر بخواهید تا آن را تلفظ کنند. اگر بیش از چند نفر با تلفظ آن مشکل داشتند، باید آن را ساده سازی کنید.

آنچه که باید به یاد داشته باشید: شما می خواهید که نام دامنه تان به راحتی توسط دیگران و خود شما به اشتراک گذاشته شود. تنها راه امکان پذیر برای آن، این است که نام دامنه دارای هجی ساده و تلفظ ساده باشد.

۵- از خطوط رابط و اعداد اجتناب کنید

به خاطر دارید که چگونه نام دامنه ی انتخابی باید دارای هجی و تلفظ آسان باشد؟ خطوط رابط و اعداد آن را پیچیده تر می کنند. تصور کنید که فیسبوک یک خط رابط داشته باشد …

“آیا این سایت جدید به نام face-book را دیده اید؟ به هر حال یک خط رابط بین face و book وجود دارد”.

اگر این چنین بود، ممکن بود فیسبوک به این سرعت گسترش نیابد.نام دامنه ی شما باید هموار و تاثیرگذار باشد-خطوط رابط و اعداد مشکل ساز می شوند.

به حروف بچسبید!

۶- استفاده از کلمات کلیدی را در نظر بگیرید

کلمات کلیدی می توانند سئوی شما را بهبود دهند-شما باید به دقت در این مسیر گام بردارید! اگر تلاش کنید که به طور ناخوشایند نام دامنه ی خود را با کلمات کلیدی پر کنید نام دامنه عمومی خواهد شد(همانطور که پیش تر صحبت کردید).

اگر استفاده از کلمات کلیدی را انتخاب کرده اید، کلمات کلیدی را در آغاز دامنه قرار دهید. در این صورت آن ها بیشترین قدرت را برای رتبه بندی شما خواهند داشت.

شما می توانید کلمات کلیدی را با ابزاری همچون Google Keyword Planner و Keyword tool.io بیابید.

۷- بیشتر به آینده فکر کنید

وقتی دامنه را انتخاب می کنید، دور اندیش باشید و به آینده فکر کنید زیرا قرار است این نام برای سال ها تبدیل به برند شما شود و در پس تمام تلاش ها و زحمات شما قرار خواهد گرفت. اگر قصد دارید که در آینده دامنه را تغییر دهید، برای شما هزینه مالی، برندسازی و رتبه بندی سئو خواهد داشت. به طور خلاصه-عذاب بزرگی است!

به عنوان مثال، اگر شرکت شما به کسب و کارها در بهینه سازی وبسایتشان(سئو) کمک می کند، شما باید نام دامنه ای همانند “OptimizedSEO.com” را انتخاب کنید.

و اگر فکر می کنید که در آینده شانسی برای گسترش کسب و کار خود به خدمات بازاریابی دیجیتال عمومی تر همانند بازاریابی ایمیلی، PPC و غیره دارید، عاقلانه خواهد بود که در نام دامنه تجدیدنظر کنید.

اگر فکر می کنید که می توانید کسب و کار خود را به جایگاهی بالاتر گسترش دهید، نمی خواهید در آن جایگاه مشخص بمانید.

بنابراین، در هنگام انتخاب نام دامنه چشم انداز بلندمدت را در یاد داشته باشید.

۸- دسترس پذیری بر سایت های شبکه اجتماعی و علائم تجاری را چک کنید

پیش از این که کار خود را با یک نام دامنه خاص شروع کنید، چک کنید که آیا آن نام در سایت های شبکه اجتماعی موجود است یا آیا علائم تجاری ثبت شده با آن نام وجود دارند یا نه.

برای ساخت برند خود، ایده آل این می باشد که نام یکسانی را برای دامنه و شبکه های اجتماعی انتخاب کنید. این موجب ایجاد آشنایی می شود و یافتن شما را در وب برای بازدیدکنندگان، طرفداران و مشتریان آسان می سازد.

*از مسائل قانونی بپرهیزید، باید از نام هایی که دارای علائم تجاری هستند دوری کنید.

چگونه می توانید به سرعت شبکه های اجتماعی و علائم تجاری را برای نام دامنه بالقوه خود چک کنید؟

این کار با ابزاری همانند kmowem بسیار آسان است. نام دامنه بالقوه خود را جستجو کنید این ابزار به شما نشان می دهد که آیا آن نام در سراسر ۲۵ شبکه اجتماعی محبوب موجود است یا نه و آیا علامت تجاری با آن نام ثبت شده است یا نه.

اگر این چنین باشد، اصلاح آن را در نظر بگیرید به گونه ای که بتوانید پروفایل های رسانه اجتماعی اصلی را ایجاد نمایید.

۹- از پسوند نام دامنه درست استفاده کنید

دامنه چیست ؟ برای خرید دامنه باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

وقتی پسوند نام دامنه خود را انتخاب می کنید، می توانید از یک چیز مطمئن باشید: “.com” همچنان بهترین است.

بر اساس پژوهش صورت گرفته از DomainNameStat،  نزدیک به %۴۳ تمامی دامنه ها دارای پسوند “.com” هستند.

چرا”.com” خوب است؟ جواب ساده است زیرا آشناترین و آسان ترین پسوند برای به خاطر آوردن است.

در حالی که وبسایت های موفق بسیاری با پسوند “.net” و “.org” وجود دارند، به احتمال زیاد وبسایت شما با پسوند “.com” عملکرد بهتری خواهد داشت. این امن ترین شرط است.

توصیه من: با پسوند “.com” شروع کنید. اگر آن انتخاب شده باشد، از “.net” یا “.org” استفاده کنید. اگر این دو نیز استفاده شده اند، بهتر است با استفاده از ایده پردازی یک نام دامنه جدید را انتخاب کنید. و از پسوندهای عجیب و غزیب همانند “.club”، “.space”، “pizza” و غیره اجتناب نمایید.

۱۰- برای گرفتن ایده از یک موتور تولیدکننده نام دامنه استفاده کنید

تا به اینجا، باید حداقل یک ایده ی کلی از کلمات احتمالی برای دامنه خود در ذهن داشته باشید. برخی از این کلمات ممکن است تا بحال به صورت علامت تجاری استفاده شده باشند یا تمام خصوصیات مد نظر شما را نداشته باشند.

در اینجا است که تولیدکننده های نام دامنه وارد بازی می شوند. این تولیدکننده ها می توانند ایده های شما را به دامنه های در دسترس تازه تری معطوف سازند.

در اینجا برخی از تولیدکنننده های نام دامنه مورد علاقه آورده شده اند:

Wordoid : این ابزار به شما اجازه می دهد تا یک کلمه را بسط دهید و به شما ایده هایی را می دهد که آن کلمه را شامل می شوند، چه کلمه در آغاز باشد و چه در پایان.
Lean Domain Search : این ابزار کلمه کلیدی شما را با کلمات کلیدی دیگر انطباق می دهد و فهرستی از دامنه های موجود را تولید می کند.
DomainHole : این ابزار به شما اجازه می دهد تا کلمات کلیدی را جستجو کنید و دامنه های منقضی شده را بیابید.

نکاتی که در انتخاب نوع دامنه (پسوند دامنه) در نظر بگیرید چیست؟

چگونه پسوند دامنه ی مناسب را انتخاب کنید

حال وقت آن رسیده است که TLD مناسب را برای  دامنه ی خود انتخاب کنید. در حالی که نباید دامنه های یکسان وجود داشته باشند اما می توان دو نسخه با دامنه ی مشابه ولی با پسوندهای متفاوت داشت. به عنوان مثال، Google.com انتخاب شده است اما می توان Google.biz را خریداری نمود.

به همین دلیل است که برخی از شرکت­ ها، ترجیح می دهند که تمامی پسوندهای موجود دامنه را خریداری کنند تا از استفاده ی آن نام با یک پسوند متفاوت توسط فرد دیگری جلوگیری نماید. از آنجایی که خرید پسوندهای دیگر لزوماً ترافیک بیشتری را برای شما به ارمغان نمی آرود، بر اساس MoZ شما می توانید برخی از پسوندهای مرتبط را خریداری کنید و آن ها را به سایت خود برای اهداف حفاظت از برند ریدایرکت نمایید.

وقتی یک پسوند دامنه را انتخاب می کنید، این فاکتورها را در نظر بگیرید:

۱- هدف سایت شما

شاید این مهم ترین فاکتور باشد. وقتی راه اندازی یک وبسایت را آغاز می کنید، باید در نظر بگیرید که روش نهایی درآمد شما چگونه خواهد بود. اگر یک کسب و کار آنلاین دارید، پس یک .com یا .biz ارزشمند خواهند بود. اگر سایت برای یک سازمان یا ارگان دولتی است، پسوندهای .org می تواند یک گزینه ی خوبی باشد.

علاوه بر این، اگر وبلاگ شما صرفاً برای هدف حفظ یک مجله ی آنلاین است، پسوندی همانند .me بهترین راه حل می باشد. بدون توجه به این مسئله، TLD انتخابی باید از هدف نهایی سایت شما نشأت گرفته باشد به گونه ای که انسجامی در دامنه وجود داشته باشد.

۲- TLDهای محلی را فراموش نکنید

با ظهور سئو محلی، شما می توانید هدف گذاری یک ناحیه ی جغرافیایی خاص را در نظر بگیرید. بیش از ۲۰۰ TLD کد کشوری مختلف وجود دارد، بنابراین شما باید قادر باشید تا آنچه که با محل شما منطبق است را بیابید.که برای کشور ما ایران .ir می باشد.

۳- سئو را فراموش نکنید

بهینه سازی موتور جستجو یک موضوع جادویی برای شماست اگر به دنبال رتبه بندی بهتر سایت خود هستید حتما به پسوند نام دامنه نیز توجه نمایید. علارغم برخی از اطلاعات که می گویند دامنه ی .com بهترین شانس رتبه بندی را دارد، زیرا محبوب ترین پسوند می باشد.

گزینه های رایج برای انواع پسوندها (و اینکه چه وقت از آن ها استفاده کنیم)

بیش از ۴۰۰ پسوند مختلف در دسترس وجود دارند، بنابراین ما قادر نیستیم که در اینجا همه ی آن ها را پوشش دهیم اما نگاهی به معروف ترین گزینه ها خواهیم انداخت و اینکه چه موقع یک پسوند برای دامنه ی شما بهترین گزینه است:

  • .com(تجاری)-این معروف ترین پسوند نام دامنه می باشد و در اصل برای سایت های تجاری بکار می رود اما امروزه برای تمامی انواع وبسایت ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • .net(شبکه)-هدف اصلی آن برای وبسایت های شبکه ای می باشد. اگرچه امروزه این پسوند دامنه برای تنوع گسترده ای از اهداف بکار می رود. این یک بک آپ خوب است اگر انتخاب ایده آل شما در پسوند .com از قبل انتخاب شده است.
    این پسوند نام دامنه همچنین برای شرکت های فناوری مناسب می باشد چنانکه “شبکه” بر تکنولوژی و شبکه سازی دلالت دارد.
  • .org(سازمان)-با هدف سازمان ها به وجود آمده است. این پسوند بهترین گزینه است اگر وبسایت شما برای یک شرکت غیرانتفاعی باشد. اما این پسوند، راه حل ایده آل برای کسب و کار نیست زیرا می تواند برداشت های مختلفی را برای کاربران در بر داشته باشد
  • .edu(آموزش)-این پسوند معمولاً برای نهادهای عمومی در دسترس نمی باشد و توسط موسسه های آموزشی و کالج ها استفاده می شود.
  • .info(اطلاعات)-این بهترین گزینه است اگر وبسایت شما صرفاً برای اطلاعات یا به عنوان پایگاه داده ی دانش بکار رود. اگر چیزی را نمی فروشید، این پسوند می تواند به خوبی کار کند.
  • .biz(کسب و کار)-یک جایگزین برای دامنه های .com برای کسب و کارها می باشد. اما حالت های ضمنی بدی نیز دارد زیرا سایت های اسپم از آن استفاده می کنند.
  • .me(شخصی)-این پسوند اغلب برای وبسایت های شخصی یا وبلاگ هایی مورد استفاده قرار می گیرد که هیچ هدف تجاری ندارد.

این ها رایج ترین گزینه ها هستند اما کسری از گزینه های کلی می باشند. انتخاب های دیگر مانند .name، .pro، .tv و غیره برای کسب و کارها یا صنایع خاص استفاده می شوند.

پارک دامنه(park domain) چیست؟

در یک جمله می توان گفت که پارک دامنه یا پارک دامین به دامنه ای گفته می شود که به دامنه اصلی اشاره می کند و هیچ هویت مستقلی برای خود ندارد.شما با استفاده از دامنه های جانشین(دامنه پارک) می‌ توانید اشتباهات تایپی کاربران را اصلاح نمایید.مطور مثال اگر دامنه شما sampledomain.com باشد و کاربری یه اشتباه sampledomain.ir را وارد نماید در صورتی که شما این دامنه را بر روی دامنه .com خود پارک کرده باشید، کاربر به دامنه اصلی شما انتقال(ریدایرکت)خواهد یافت..

بسیاری از وبسایت های معتبر برای اینکه تعدادی از کاربران خودرا از دست ندهند و از سوء استفاده افراد دیگر از برند خودشان حفاظت نمایند اقدام به خریداری انواع دامنه های مشابه با دامنه خود می کنند و آن را بر روی دامنه اصلی شان پارک می کنند.

هاست چیست؟

تصور کنید که می خواهید کسب و کار اینترنتی خود را با یک وبسایت راه اندازی کنید، برای اینکه شما بتوانید درفضای مجازی به این کار بپردازید باید یک فضایی را در آن برای خود داشته باشید تا بتوانید اطلاعات وبسایتتان را در آن قرار دهید. به این فضا بطور ساده هاست گفته می شود.

هاست درواقع قسمتی از یک سرور است، که به ازای مبلغی در اختیار شما قرار می‌گیرد و یک حساب کاربری با مشخصات و حجم فضای دیسک مشخص در یک سرور امن و مطمئن روی شبکه اینترنت در مراکز داده در دنیا می باشد که میتوان در این حساب کاربری سرویس های مختلفی از میزبانی وبسایت تا ایمیل و … دریافت کرد.

این سرورهای میزبان داده های شما دارای قطعات سخت افزاری قدرتمند و با پهنای باند بالا هستند که بصورت ۲۴ ساعته کار هاستیگ وبسایت شما را انجام می دهند و می توانند از نظر کیفیت و سرویس های قابل ارائه با یکدیگر تفاوت های بسیاری داشته باشند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید