پایان انحصار دولت در زمینه مکالمات بین الملل

پایان انحصار دولت در زمینه مکالمات بین الملل

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، به تازگی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات آزادسازی خدمات مکالمه صوتی بین‌الملل، صادره و وارده به کشور را که پیش از این تنها در انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت بود ، تصویب کرد.

یکی از اهدافی که شرکت ارتباطات زیرساخت با تأکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال می‌کند اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی برخصوصی‌سازی برخی از بخش‌های حاکمیتی این شرکت است.

پایان انحصار دولت در زمینه مکالمات بین الملل

طبق گفته‌های حمید فتاحی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت  قاچاق ترافیکی زیادی در بخش مکالمات بین‌الملل وجود دارد، البته آمار دقیقی از میزان قاچاق ترافیک بین‌الملل نداریم ولی با بازخوردهایی که از بازار می‌گیریم یا شکایت‌هایی که مشترکان در زمینه کیفیت دارند، نشان می‌دهد که قاچاق ترافیک اتفاق می‌افتد ولی با واگذاری مکالمات بین‌الملل به بخش خصوصی، اپراتورها بهتر می‌توانند با این قاچاق مبارزه کنند.

گفته می‌شود با آزادسازی مکالمات بین‌الملل، شرکت زیرساخت بخشی از درآمد خود را از دست می‌دهد، امادر نهایت سپردن آن به بخش خصوصی موجب می‌شود تا مکالمات بین‌الملل رونق پیدا کنند.

فتاحی در خصوص استقبال کاربران از این تغییر گفت: اگر واگذاری درست اجرایی شود، کاربران نهایی از این طرح استقبال خواهند کرد. کاربران نهایی از وضعیت کنونی گله‌مند هستند با اینکه بخش فنی زیر‌ساخت پیگیر گلایه‌ها و شکایت‌های مشترکین است اما با این واگذاری، پیگیری وضعیت مکالمات بین‌الملل بین اپراتورهای داخلی تقسیم می‌شود و آنها بهتر می‌توانند پاسخگوی کاربران نهایی باشند از سوی دیگر چون با این اقدام رقابت بیشتر و کیفیت کار نیز بهتر خواهد شد.  پیش‌بینی می‌کنیم که کاربران نهایی نیز از این موضوع استقبال و ابراز رضایت کنند.

گفتنی است طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، اپراتورهایی که دارای مجوز شبکه از سازمان رگولاتوری هستند، می‌توانند برای دریافت پروانه درخواست کنند. فعلاً اپراتورهای دارای شبکه درخواست‌هایی را به‌صورت مقدماتی به سازمان رگولاتوری ارائه داده‌اند و در حال پیش بردن این مصوبه هستیم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید