تعداد کاربران اینترنت در ایران چند نفر است

تعداد کاربران اینترنت در ایران چند نفر است

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، وضعیت فعالیت کاربران فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور بر مبنای سه شاخص دسترسی به موبایل، دسترسی به اینترنت و دسترسی به رایانه در طرح آمارگیری مرکز آمار و سازمان فناوری اطلاعات ایران به دست آمده است، که بر مبنای این آمار از کل کاربران اینترنت 6 ساله و بیشتر در کشور حدود 29.4 میلیون نفر (63.4 درصد) حداقل یک بار در روز از اینترنت استفاده می‌کنند. به بیان دیگر نزدیک به 30 میلیون ایرانی کاربر معمول اینترنت هستند.

تعداد کاربران اینترنت در ایران چند نفر است؟

بررسی ها نشان می دهد که 3.5 میلیون نفر از جمعیت کشور حداقل یک بار در هفته، 749 هزار نفر حداقل یک بار در ماه و 243 هزار نفر کمتر از یک بار در ماه از اینترنت استفاده می‌کنند.

در همین حال این آمار نشان می دهد که ضریب نفوذ تلفن همراه برای شاغلان 97.4 درصد، برای افراد بیکار 91.1 درصد، برای محصلان 66.7 درصد، برای افراد دارای درآمد بدون کار 84.5 درصد و برای افراد خانه دار 83.7 درصد است. به بیان دیگر بیشترین ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به شاغلان اختصاص دارد و 38.2 درصد کاربران موبایل شاغل هستند. این در حالی است که بیشترین ضریب نفوذ رایانه با 94.5 درصد به محصلان اختصاص دارد.

توجه داشته باشید که کاربر اینترنت به کسی گفته می شود که طی بازه زمانی 3 ماهه حداقل یک بار از اینترنت استفاده کرده باشد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید