مهاجرت به استرالیا/ فرهنگ مردم استرالیا چگونه است

مهاجرت به استرالیا/ فرهنگ مردم استرالیا چگونه است

اگر شما نیز قصد مهاجرت به استرالیا را دارید پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. مطالبی که در ادامه میخوانید از کتاب استرالیایی شو از سایت کوچر www.koucher.com می باشد.

تاریخ استرالیا

انسان بیش از 40.000 سال پیش به این قاره آمدند درست در زمانی که مردم بومی از منطقه آسیا مهاجرت کردند. مردم بومی استرالیا قدیمی ترین تاریخچه زندگی در جهان را به نام خود ثبت کرده اند . مردم بومی با انتقال اطلاعات, هنر, مهارت, آیین‌های مذهبی, همواره فرهنگ خود را زنده نگه داشته‌اند. 
اکتشافات مردم اروپا از استرالیا در سال 1606 آغاز شد درست در زمانی که اسپانیا از گینه جدا شد. مردم هلندی, پرتغالی و انگلیسی برای پیدا کردن این قاره به اکتشاف پرداختند . اسکان مردم اروپا در استرالیا از سال 1788 آغاز شد. امروزه سیدنی بزرگ ترین شهر استرالیا است. مردم به ساکنانی آزاد بزرگ شدند و مهاجران به امید زندگی بهتر به استرالیا می‌آمدند.


فرهنگ و اجتماع استرالیا


جمعیت استرالیا از چندین فرهنگ تشکیل شده است ؛ اروپایی هایی که تازه به اینجا آمده و ساکن شدند و جمعیت کثیر مهاجران.
استرالیا به تنوع جمعیتی افتخار می کند و از وجود فرهنگ و غذاهای متفاوت لذت میبرد . استرالیا کشوری سکولار (هیچ مذهب واحدی وجود ندارد)  است. هر شهر بزرگی مکانی برای پرستش مذاهب مختلف دنیا در خود جای داده است. مردم استرالیا آزاد, گوناگون, برابر و صلح جو هست .

آب و هوا استرالیا

شرایط جوی در سراسر کشور متفاوت است . حدود 40 درصد از قسمت شمالی آب و هوای استوایی دارد . این قسمت دارای فصل های سرد ( دسامبر تا مارس ) و خشک ( می تا اکتبر ) است . در قسمت جنوبی کشور آب و هوای معتدل جریان دارد . این قسمت دارای زمستان های خنک , تابستان های گرم و 4 فصل گوناگون است . استرالیا در قسمت جنوبی قرار گرفته است ؛ یعنی ماه های گرم سال شامل دسامبر , جنیوری و فبروری است و ماه های زمستان شامل جون , جولای و آگوست است . 90 درصد جمعیت کشور در کنار خط ساحلی زندگی می کنند چرا که در اقیانوس گرمای این مناطق را کاهش می دهد . استرالیا بسیار بزرگ است و از شرایط جوی و مناطق جغرافیایی متنوع لذت می‌برد. از صحراهای خشک گرفته تا مناطق برقی آلپ و جنگل های بارانی .

مهاجرت به استرالیا/ فرهنگ مردم استرالیا چگونه است؟

دولت استرالیا

استرالیا کشوری دموکرات است و مذاکرات پارلمانی بخشی از روند سیاسی این کشور است. تمام استرالیایی هایی که بیش از 18 سال سن دارند باید در انتخابات محلی , استانی . فدرالی شرکت کنند.

کشور مشترک المنفت استرالیا بر اساس قانون اساسی رژیم سلطنتی زیر نظر پارلمان دارد. رییس جمهور این کشور ملکه الیزابت دوم انگلستان است. رییس دولت به عنوان نخست وزیر شناخته می شود . دولت استرالیا تمام استرالیا را رهبری می کند.

قانون اساسی استرالیا وظایف این دولت را تعیین می کند. مسئولیت های دولت شامل قرنطینه کردن افراد , دفاع از کشور, ارتباطات، تعیین مالیات و تامین رفاه عمومی است. با مراجعه به وب سایت دولت استرالیا به نشانی www.australia.gov.au می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست آورید.

هر کدام از دولت‌های استان و ایالات با دولت استرالیا همکاری می کنند و مسئولیت قسمت هایی مانند پلیس, سیستم آموزشی, جاده‌ها و راه های ارتباطی, و حمل و نقل است. دولت های محلی وظیفه جمع آوری زباله , فراهم کردن امکانات رفاهی و تنظیم مقررات ساختمانی را برعهده دارد .

زندگی روزمره مردم استرالیا

ممکن است متوجه بعضی تفاوت های فرهنگی بین کشور خودتان و استرالیا شده باشید . مردم استرالیا بسیار ساده بوده و غیر رسمی لباس می‌پوشند. برای مثال, بسیاری از دانشجویان معملمان و سخنرانان را با اسم کوچک صدا می زنند.

فرهنگ مردم استرالیا
  • مردم استرالیا از همه انتطار دارند تا برابر رفتار کنند . هنگامی که کارکنان مغازه یا سایر افراد به شما کمک می کنند , مودبانه این است که تشکر کنید .
  • سروقت بودن برای استرالیایی ها بسیار مهم است . اگر قرار ملاقات دارید و ممکن است دیر برسید , باید تماس گرفته و اطلاع دهید .
  • سیگار کشیدن در رستوران ها, بار, کلاب‌های شبانه و بسیاری از مراکز عمومی سرپوشیده مانند ایستگاه های قطار ممنوع است.
  • اگر درباره موضوعی مطمئن نبودید , مردم استرالیا از کمک به شما خوشحال می شوند .
فرهنگ خرید در استرالیا

مردم استرالیا عاشق خرید هستند . در شهرهای اصلی و مراکز شهرها مراکز خرید مانند سوپر مارکت , مغازه های خواروبار , مغازه های ساختمانی , مغازه های تخفیف خورده , فروشگاه های زنجیره ای و بوتیک های کوچک تجملاتی قرار دارد . مقصدهای خرید شامل مراکز خرید و پاساژ , مغازه های موجود در بازارهای سرباز می شود.

بیشتر مغازه های بزرگ و مراکز خرید در شهرهای بزرگ از ساعت 9 صبح تا 5 شب و هر روزه هفته باز هستند . بعضی دیگر از مغازه ها در روزهای پنج شنبه و جمعه از ساعت 9 شب به بعد باز هستند . سایر خرده فروشان از این قانون تبعیت نمی کنند و ممکن است جمعه ها تعطیل باشند . بعضی از سوپر مارکت و مغازه ها به صورت 24 ساعت باز هستند .

بیشتر مغازه های خواروبار فروشی در استرالیا گل کلم , موارد ابریشمی , آلدی و IGA دارند.

امنیت در استرالیا

استرالیا کشوری با جمعیت گوناگون و متنوع است . این کشور مقدم دانشجویان بین المللی و مهاجران را تبریک گفته و مناسبت های مربوط به تمام ملیت ها را جشن می گیرد . درست مانند سایر کشورهای دنیا , استرالیا از وقوع جرم و جنایت یا سایر خطرات مستثنی نیست . با اتخاذ روش های می توانید از وقوع موقعیت های خطر آفرین در امان باشید ؛ آموزش هایی که نه تنها در استرالیا بلکه در تمام دنیا اتخاذ می شود.

شماره آمبولانس , پلیس و آتش نشانی 000 است.

شماره تلفن اداره امنیت کالج برای شرایط اورژانسی و غیر اورژانسی را به یاد بسپارید. شب ها به تنهایی بیرون نروید. اگر مجبور بودید , از گذر کردن از کوچه های تنگ و خلوت و پارک ها جلوگیری کنید.

اگر هنگام پیاده روی هدفون گذاشته بودید , صدا را کم کرده تا صدای محیط اطراف را بشنوید، همیشه در خانه و ماشین را قفل کرده و مواظب وسایل و متعلقات خود باشید. تنها در استخرهایی شنا کنید که غریق نجات در ان جا حضور داشته باشد . همیشه بین پرچم‌های زرد و قرمز شنا کنید.

دولت استرالیا برای دانشجویان بین المللی که نگران شرایط رفاهی خود هستند , خط ارتباطی مخصوصی ایجاد کرده است : 1300 363 079 . اگر نیاز به کمک فوری داشتید بهترین کار تماس با شماره تلفن اورژانسی استرالیا 000 است.

تجهیزات الکتریکی

ولتاژ برق استرالیا 240/250 ولت ( AC 50 HZ ) است . پریز برق دارای 3 سوراخ است ؛ بنابر این باید با استفاده از مبدل وسایل برقی خود را شارژ کنید. اگر تجهیزات برقی تان با ولتاژ 240/250 ولت شارژ نشد, باید مبدل ولتاژ خریداری کنید . پیدا کردن آداپتور و مبدل ولتاژ در استرالیا کار آسانی است.

کتاب کانادایی شو

برای دانلود کتاب کانادایی شو میتوانید به سایت مهاجرت به دات کام مراجعه کنید. کتاب کانادایی شو مرجع کاملی برای مهاجرت به کانادا برای ایرانیان است که توصیه می شود برای اطلاعات بیشتر درمورد کشور کانادا و مهاجرت به این کشور این کتاب را مطالعه نمایید.

برای دانلود کتاب کانادایی شو می‌توانید بر روی روش مهاجرت به کانادا کلیک نمایید.

کتاب ترکی شو

کتاب ترکی شو نیز راهنمایی برای زندگی و کار در ترکیه است که می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی درمورد زندگی و کار در ترکیه به شما بدهد. برای دانلود کتاب ترکی شو نیز میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید ملک در ترکیه ترکی شو

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید