هند و چین بیشترین تعداد کاربران اینترنت در دنیا را دارند

هند و چین بیشترین تعداد کاربران اینترنت در دنیا را دارند

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، اپراتور تلفن همراه هندی Reliance Jio با 307 میلیون نفر مشترک رکورد 17 اگزابایتی را در زمینه مصرف داده توسط مشترکان خود در سال 2018 به ثبت رسانده است. این در حالی است که کل مصرف ترافیک اینترنت دنیا در ماه در سال 2010 به حدود 21 اگزابایت می‌رسید که حالا به رقم 122 اگزابایت رسیده است.

همچنین در سه ماهه اول سال 2019 حدود 87 درصد از ترافیک وب جهانی رمزگذاری شده بود که نسبت به رقم 53 درصدی سه سال قبل افزایش چشمگیری نشان می‌دهد. در حال حاضر فیس بوک و یوتیوب و توئیتر با تصاحب 43، 21 و 12 درصد از بازار خبر اینترنتی مهم‌ترین منابع کسب خبر در فضای مجازی محسوب می‌شوند.

موسسه باند کپیتال گزارش سالانه خود در مورد آمار استفاده از اینترنت را منتشر کرده که بر طبق آن هند و چین بیشترین تعداد کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده اند و ایران رتبه 12 را دارد.

به گزارش نکست وب، بعد از این دو کشور آمریکا، اندونزی، برزیل، ژاپن، روسیه، مکزیک، آلمان، فیلیپین، انگلیس، ایران، نیجریه، فرانسه و ترکیه بیشترین تعداد کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده اند. لذا ایران هم اکنون دوازدهمین کشور در فهرست برترین کشورها از نظر تعداد کاربران اینترنت است.

در حال حاضر میزان جمعیت آنلاین جهان از مرز 50 درصد گذشته و به 3.8 میلیارد نفر رسیده است. بر طبق همین گزارش از میان 10 شرکت که در جهان با ارزش ترین هستند، هفت شرکت در حوزه فناوری فعال هستند که از جمله آنها می‌توان به مایکروسافت، آمازون، اپل، آلفابت و فیس بوک اشاره کرد. همچنین از میان 30 شرکت برتر جهان از نظر میزان ارزش 7 شرکت چینی هستند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید